Ξεχάστε τους ημιαγωγούς - Η νέα έλλειψη που απειλεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες


Η εφοδιαστική αλυσίδα στην αυτοκινητοβιομηχανία θυμίζει... Λερναία Ύδρα αφού ακόμα μία «απειλή» φαίνεται να βρίσκεται προ των πυλών. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/4/2023

Ο κλάδος της αυτοκίνησης ταλανίζεται εδώ και αρκετούς μήνες από τις μεγάλες ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, με το πρώτο και μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στα microchips. Αυτό έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις ενώ την ίδια στιγμή έχει αναγκάσει τους κατασκευαστές να μειώσουν τον όγκο παραγωγής, αφού οι ημιαγωγοί δεν είναι αρκετοί για να καλύψουν τις ανάγκες.

Η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι πολιτικοοικονομικές αστάθειες και ο πληθωρισμός είναι μερικοί από τους παράγοντες που οδήγησαν στη συγκεκριμένη κατάσταση. Παρόλο που τους τελευταίους μήνες η εικόνα της εφοδιαστικής αλυσίδας δείχνει σαφώς βελτιωμένη, μία νέα απειλή έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο, με τη Fiat να χτυπά το «καμπανάκι».

Σύμφωνα με δημοσίευμα του largus.fr, η Fiat δυσκολεύεται να βρει ελαστικά για τα μικρότερα μοντέλα της γκάμας της, όπως το Fiat 500. Πρόκειται για ελαστικά 14 και 16 ιντσών, τα οποία, σύμφωνα με την εταιρεία είναι... άφαντα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του largus.fr, το πρόβλημα για τους Ιταλούς εντοπίζεται στα Fiat 500 Hybrid και Fiat Panda Hybrid, τα οποία είχαν, ως μέρος του εξοπλισμού τους, ελαστικά 175/65 R14, ενώ κάποιες άλλες εκδόσεις αναχωρούσαν από το εργοστάσιο «φορώντας» ελαστικά 16 ιντσών. Τώρα, η εταιρεία αναγκάστηκε να καταφύγει στη μέση λύση, δηλαδή στα ελαστικά 15 ιντσών.

Αυτό επηρέασε άμεσα τον τιμοκατάλογο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού χρειάστηκε σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές να αυξήσει την τιμή των εκδόσεων του Fiat 500 κατά 200 ευρώ, κάνοντας την αλλαγή από τις 14 στις 15 ίντσες, ενώ αντίστοιχα οι εκδόσεις που έκαναν τη μετάβαση από τις 16 στις 15 ίντσες, θα δουν ανάλογη μείωση. Όσο για την γκάμα του Panda, δεν αναμένεται να λάβει αυξομειώσεις στις τιμές.

Η Fiat δεν έχει διευκρινίσει την πηγή του προβλήματος, ούτε έχει γίνει γνωστό το εάν αυτή η έλλειψη έχει επηρεάσει μοντέλα άλλων εταιρειών. Το γαλλικό μέσο αναφέρει επίσης ότι ο κύριος λόγος που έχει οδηγήσει σε αυτήν την έλλειψη είναι οι κυρώσεις που έχει εφαρμόσει η ΕΕ στη Ρωσία. Στις 25 Φεβρουαρίου, η ΕΕ αποφάσισε να μειώσει την εισαγωγή συνθετικού καουτσούκ από τη Ρωσία, η οποία είναι ο βασικός προμηθευτής του υλικού, οπότε η δυσκολία που αντιμετωπίζει η Fiat ενδέχεται να είναι απόρροια αυτής της εξέλιξης.