Lotus Evija: 0-300 km/h σε λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα!


Η Lotus Evija δεν θα διακρίνεται τόσο για τον χρόνο που θα κάνει για την επιτάχυνση από τα 0-100 km/h όσο για αυτόν στον οποίο θα φτάνει τα 300 km/h από στάση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 7/7/2020

Η Evija είναι το μοντέλο με το οποίο η Lotus εκπροσωπείται στη νέα τάση της ηλεκτροκίνησης, προσαρμόζοντας τη νέα τεχνολογία στην ιστορία της και τις κατασκευαστικές αρχές της. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο hypercar της βρετανικής εταιρείας έχει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 2.000 PS και μέγιστης ροπής 1.700 Nm και επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε τρία δευτερόλεπτα, σύμφωνα με όσα ανακοινώνει αυτή. Σύμφωνα με τον κ. Gavin Kershaw, Διευθυντή της Lotus και υπεύθυνο οδηγό δοκιμών, στόχος τους δεν ήταν να κάνουν το νέο τετρακίνητο μοντέλο να επιταχύνεται ακόμη πιο γρήγορα από το 0-100 km/h αλλά να είναι ταχύτερο σε ταχύτητες πέραν αυτού του ορίου. 

Σε συνέντευξή του στον βρετανικό Τύπο, ο κ. Kershaw δήλωσε ότι η Evija θα είναι εντυπωσιακότερη στις τιμές επιτάχυνσης σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Για παράδειγμα, για το 0-200 km/h θα χρειάζεται λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα, ενώ για το 0-300 km/h περίπου εννέα δευτερόλεπτα! Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, η Bugatti Chiron Pur Sport (η οποία διαθέτει τον οκτάλιτρο W16 κινητήρα μέγιστης ισχύος 1.500 PS) χρειάζεται 12,4 δευτερόλεπτα για το 0-300 km/h.

Όπως είπε ο κ. Kershaw «εάν κινείσαι με 120 km/h και πιέσεις το δεξί πεντάλ, η Evija έχει καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει απ’ ό,τι από στάση. Δεν θέλουμε να προκαλέσουμε τους νόμους της Φυσικής με το να επιτύχουμε έναν χρόνο κάτω από 2,0 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h αλλά να έχουμε μικρότερη τελική ταχύτητα. Θα ρυθμίσουμε την απόδοση με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουμε τις επιδόσεις εκεί που θέλουμε πραγματικά», κατέληξε. Όπως έχει ανακοινωθεί, η Lotus θα κατασκευάσει 130 μονάδες του νέου μοντέλου, με το πρώτο να παραδίδεται στον ιδιοκτήτη του προς το τέλος της χρονιάς.