Μετρό Θεσσαλονίκης: Κάναμε αυτοψία στον Σταθμό-Μουσείο της Βενιζέλου (photos)


Το Μετρό Θεσσαλονίκης δόθηκε -επιτέλους- στη διάθεση του κοινού και το Car and Driver ήταν εκεί για να κάνει την πρώτη βόλτα στον Σταθμό Μουσείο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 2/12/2024

Μετά από 18 χρόνια εργασιών κι αρκετή ταλαιπωρία των κατοίκων της πόλης, το Μετρό Θεσσαλονίκης άνοιξε τις πύλες του στο κοινό, με το βασικό τμήμα της Γραμμής 1 να τίθεται σε λειτουργία το Σάββατο, 30 Νοεμβρίου. Με το εισιτήριο να είναι δωρεάν για τις πρώτες μέρες και παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι Θεσσαλονικείς έσπευσαν να δουν από κοντά το νέο «στολίδι» της πόλης, όπως το περιγράφουν αρκετοί.

Το Car and Driver επισκέφτηκε τον Σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος αποτελεί ένα υπόγειο μουσείο και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους του δικτύου λόγω της πλουσιότητάς του σε αρχαιολογικά ευρήματα. Η έκταση των αρχαιοτήτων που ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του σταθμού και χρειάστηκε να αποσπαστούν προκειμένου να επανατοποθετηθούν ανέρχεται περίπου στα 3.500 τετραγωνικά μέτρα.

Σε αυτά περιλαμβάνονται τμήματα δρόμων, καταστήματα, οικίσματα, συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης, τάφοι και ψηφιδωτά, όπως και τμήμα του Decumanus Maxiums, δηλαδή της μετέπειτα βυζαντινής Μέσης Οδού, πλάτους 5,5 m. 

Το κοινό μπορεί να θαυμάσει τα ευρήματα στο επίπεδο -1 του σταθμού, όπου έχουν τοποθετηθεί ειδικά διαμορφωμένες πλατφόρμες και μπαλκόνια με γυάλινο δάπεδο, προκειμένου η έκταση να είναι ορατή από κάθε πλευρά του επιπέδου.

Τα εκδοτήρια των εισιτηρίων βρίσκονται στο επίπεδο -2, με τους συρμούς να μεταφέρονται ένα επίπεδο πιο χαμηλά. Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα των συρμών βρίσκεται 31 m κάτω από το έδαφος έναντι των 14 m των υπολοίπων σταθμών, εξασφαλίζοντας τον απαραίτητο χώρο για την παρουσίαση των εκθεμάτων, όπως συμβαίνει στον Σταθμό Σύνταγμα στην Αθήνα.

Ο χώρος αναμονής των επιβατών είναι ίδιος με οποιονδήποτε άλλο του δικτύου: Η πλατφόρμα είναι τοποθετημένη στο κέντρο, σε στυλ νησίδας, με τις γραμμές να βρίσκονται εκατέρωθεν αυτής, όπως συναντά κανείς για παράδειγμα στο μετρό της Κοπενχάγης στη Δανία.

Μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες είναι το γεγονός ότι το κοινό δεν έχει πρόσβαση στις ράγες, αφού υπάρχουν γυάλινες πόρτες που ανοίγουν αυτόματα, ταυτόχρονα με τις πόρτες του συρμού, μόλις καταφτάνει στην αποβάθρα. Εκτός αυτού, όπως ήταν ήδη γνωστό αρκετό καιρό πριν από τα εγκαίνια του έργου, οι συρμοί δεν έχουν οδηγό και κινούνται αυτόματα.

Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Ταχιάο, Υφυπουργό για Θέματα Υποδομών, τον οποίο συναντήσαμε κατά τη διάρκεια της δικής μας «βόλτας» στους σταθμούς, το ζήτημα που έχει προκύψει με το «νεκρό» δίκτυο κινητής τηλεφωνίας θα αποκατασταθεί εντός των επόμενων μηνών.

Σχετικά με τα εισιτήρια, ισχύει δωρεάν μετακίνηση έως και την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, προκειμένου το κοινό να εξοικειωθεί με τη χρήση του μετρό. Από την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου, η έκδοση εισιτηρίων και προσωποποιημένων καρτών θα γίνεται μέσω των αυτόματων πωλητών κι εκδοτηρίων στους σταθμούς.

Το βασικό εισιτήριο θα κοστίζει 0,60 ή 0,30 ευρώ για το κανονικό και το μειωμένο κόμιστρο, αντίστοιχα, και θα έχει διάρκεια 70 λεπτά από την πρώτη επικύρωση. Εντός του χρονικού διαστήματος των 70 λεπτών, ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να ολοκληρώσει απεριόριστα δρομολόγια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μετρό Θεσσαλονίκης: Κάναμε αυτοψία στον σταθμό «Αγίας Σοφίας» - Πότε θα λειτουργήσει

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η μεγάλη διαφορά που θα έχει με το μετρό της Αθήνας

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δείτε τον πρώτο συρμό να κινείται αυτόματα, χωρίς την παρέμβαση του χειριστή (video)