«Μπλόκο» στην Xiaomi για κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου!


Οι αρχές της Κίνας καθυστερούν να δώσουν τη σχετική άδεια, αλλά η Xiaomi προχωρά κανονικά και... ονειρεύεται το 2024!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 1/8/2022

Το μεγαλεπήβολο σχέδιο της Xiaomi για παραγωγή EV, ύψους σχεδόν 10 δισ. ευρώ, φαίνεται να συναντά ένα απρόσμενο, αλλά πολύ σημαντικό εμπόδιο: τις αρχές της Κίνας.

Η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της χώρας δεν έχει δώσει ακόμα την έγκρισή της σε αυτό το πλάνο, αν και οι συνομιλίες ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι σε εξέλιξη εδώ και μήνες. Και όσο περνάει ο καιρός, τόσο αυξάνεται και η ανησυχία, όχι τόσο για οριστική εγκατάλειψη του προγράμματος, αλλά για απώλεια σημαντικού εδάφους σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Βέβαια, η απουσία σχετικής άδειας ουδόλως έχει ανακόψει την προγραμματισμό της εταιρίας, η οποία ήδη κατασκευάζει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο Πεκίνο, ενώ έχει ενσωματώσει τη θυγατρική της εταιρία EV από τον περασμένο Σεπτέμβριο, ώστε να μπορεί να καταθέσει τη σχετική αίτηση.

Στο τμήμα κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων εργάζονται ήδη 1.000 άτομα, ανέφερε στο Bloomberg πηγή εντός της εταιρίας, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της, προσθέτοντας ότι το αρχικό σχέδιο για παραγωγή EV το 2024 παραμένει! Επιπλέον, η Xiaomi έχει αποκτήσει start-ups για να ενισχυθεί στο σχετικό τεχνολογικό κομμάτι.

Οι κινεζικές αρχές, πάντως, έχουν αυστηροποιήσει το τελευταίο διάστημα τους ελέγχους αλλά και τις προϋποθέσεις που θέτουν για να δραστηριοποιηθεί μια εταιρία στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Αφορμή στάθηκε μια καταρχήν χαλάρωση των εποπτικών ελέγχων, που οδήγησε σε κύμα χρεοκοπιών εταιριών υψηλού προφίλ. Ετσι, έχουν υπάρξει και περιπτώσεις κατά τις οποίες απορρίφθηκαν σχετικές αιτήσεις.

Αυτή η καθυστέρηση ίσως και να αντικατοπτρίζεται στην πτώση των μετοχών της Xiaomi, περίπου 5,4%, στο Χονγκ-Κονγκ την περασμένη Παρασκευή (29/7), την ίδια ώρα που για πρώτη φορά εμφάνισε πτώση των πωλήσεών της (σ.σ. σε smartphones και ηλεκτρονικές συσκευές) στο πρώτο τρίμηνο του 2022.

Η αισιοδοξία για αίσια έκβαση της υπόθεσης είναι δεδομένη, όμως με τον ανταγωνισμό να είναι μεγάλος - με εταιρίες που δραστηριοποιούνται ήδη στην αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Nio και η BYD - υπάρχουν στελέχη στο εσωτερικό της Xiaomi που προβληματίζονται.

Μένει να αποδειχθεί αν όντως θα υπάρξει «λευκός καπνός» στην υπόθεση και αν η πίστη της εταιρίας ότι αφενός η τεχνογνωσία της στις τεχνολογίες που συνδέονται με την παραγωγή EV και αφετέρου η σχέση εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει με το καταναλωτικό κοινό, θα τη βοηθήσουν να «μπει» δυναμικά (και) στην αυτοκίνηση.

Από την πλευρά τους, αναλυτές του Bloomberg εκτιμούν ότι αυτή η καθυστέρηση δεν αποκλείεται να αναβάλει το «ντεμπούτο» των EV για το 2024 και ίσως επιβαρύνει συνολικά το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρίας και, σαφώς, το μερίδιο που θα έχει, τελικά, στην αγορά αυτοκινήτου.