Νέα δεδομένα για το ηλεκτρικό SUV της Smart


Πληροφορίες που έρχονται απ' την Ασία αποκαλύπτουν κάποια σημαντικά πρώτα στοιχεία που θα προκύψουν από την συνεργασία των Daimler και Geely, για την SUV πρόταση του επερχόμενου Smart.

  • 14/12/2021

H πρόθεση της Smart να μπει στην εμπορική κατηγορία των SUV και να διεκδικήσει κομμάτι από την πίτα είναι γνωστή από το 2005, παρουσιάζοντας στην Φρανκφούρτη το Formore concept το οποίο όμως δεν βρήκε ποτέ τον δρόμο για την παραγωγή.

Έκτοτε ο στόχος της δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ και πλέον, έχοντας νέα δεδομένα στο τραπέζι και την ηλεκτροκίνηση να καθορίζει την επόμενη μέρα, η Smart ετοιμάζεται να κάνει επιτέλους το μεγάλο βήμα προς την SUV κατεύθυνση με μία αμιγώς ηλεκτρική   πρόταση. Μια μικρή “πρόγευση” μάς έδωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν στο Μόναχο παρουσίασε το Concept #1 και έδειξε στο κοινό μέρος των σκέψεων της.

Τις τελευταίες ώρες δημοσιεύματα που έρχονται από την Κίνα, την έδρα της Geely που σχεδιάζει από κοινού με την Daimler  τη νέα πρόταση, παρουσιάζουν φωτογραφίες με στοιχεία του επερχόμενου SUV. Αν και η γωνία λήψης και η ανάλυση-εσκεμμένα προφανώς- δεν προσφέρονται για εκτενείς αναλύσεις υπάρχουν κάποιες συγκρίσεις που μπορούν να γίνουν με τον Concept #1 και να προκύψουν σημαντικά συμπεράσματα.

 

Οι μεγάλες ανατροπές έρχονται από τον εξωτερικό σχεδιασμό και συγκεκριμένα από την παρουσία της μεσαίας κολώνας, εξέλιξη που λογικά αφήνει με το... όνειρο όσους περίμεναν τις πόρτες με το αντίθετο άνοιγμα που είχαμε δει στο πρωτότυπο. Αλλαγές εμφανίζονται και στα μπροστινά φωτιστικά σώματα τα οποία αν και μεγαλύτερα σε σχέση με ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα απ' την Smart, διατηρούν το γνώριμο σχήμα τους. Να θυμίσουμε ότι στο πρωτότυπο τα φώτα εμφανίζονταν σε στενή μορφή και υπήρχε μια “γέφυρα” μεταξύ τους με μια led λωρίδα.

Από την άλλη, στο εσωτερικό δεν συναντάμε μεγάλες αλλαγές σε σχέση με αυτά που είδαμε στο Μόναχο. Η κεντρική οθόνη (12,8 ίντσες ήταν στο πρωτότυπο) κάνει και εδώ την εμφάνισή της, όπως επίσης οι αεραγωγοί στη βάση της αλλά και το υπερυψωμένο τούνελ που χωρίζει τις δύο μπροστινές θέσεις. Τους επόμενους μήνες περιμένουμε περισσότερο φωτογραφικό υλικό που θα μας βοηθήσει να επεξεργαστούμε περαιτέρω το νέο μοντέλο. Όσον αφορά τις αρμοδιότητες της εξέλιξης η Daimler έχει αναλάβει τον σχεδιασμό, ενώ η Geely είναι υπεύθυνη για την μηχανική ανάπτυξη που θα γίνει πάνω στην πλατφόρμα SEA.

Σχετικά με τις διαθέσιμες εκδόσεις οι πληροφορίες μιλούν για μία γκάμα που θα προσφέρει τρεις επιλογές: την βασική, μία που θα στοχεύει στις επιδόσεις και θα αποδίδει έως και 200PS και μία που το βασικό της “όπλο” θα είναι η αυτονομία και θα μπορεί να καλύψει έως και 430km με μία φόρτιση. Όλα αυτά βέβαια μένει να αποδειχτούν και την πράξη.

Το νέο ηλεκτρικό SUV της Smart αναμένεται να βγει στην αγορά το 2023.