Νέα Maserati GranTurismo: Θερμική, πλήρως ηλεκτρική και ταχύτατη (photos)


Η ιταλική φίρμα παρουσίασε τις 3 εκδόσεις της νέας GranTurismo, κατασκευάζοντας για πρώτη φορά πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: MASERATI
  • 3/10/2022

Η Maserati παρουσίασε τη Δευτέρα (3/10) τη νέα GranTurismo, η οποία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, καθώς είναι το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ωστόσο, η GranTurismo δεν είναι αποκλειστικά EV. Διατίθεται σε 3 εκδόσεις, δύο με τον twin turbo V6 Nettuno κινητήρα 3,0 L της MC20 και μία αμιγώς ηλεκτρική, με 3 ηλεκτροκινητήρες. Η θερμική GranTurismo Modena αποδίδει ισχύ 496 PS και ροπή 600 Nm, που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0-100 km/h σε 3,9 sec. και να έχει τελική ταχύτητα 302 km/h.

Αντίθετα, η GranTurismo Trofeo διατηρεί τον ίδιο κινητήρα, ωστόσο σε βελτιωμένη απόδοση, έχοντας ισχύ 557 PS και ροπή 650 Nm. Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,2 sec. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 320 km/h. Και οι δύο θερμικές εκδόσεις συνδυάζονται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της GranTurismo ονομάζεται Folgore και είναι σαφώς η πιο ισχυρή από τις τρεις. Εφαρμόζοντας τεχνικές λύσεις που προέρχονται από τη Formula E, η Folgore διαθέτει 3 ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη 300 KW (ένας εμπρός, δύο πίσω), οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστική ισχύ 761 PS και ροπή 1.350 Nm. Η ισχύς μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, ενώ η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 92,5 kWh που της επιτρέπει να μεταδίδει συνεχώς τους 761 PS στους τροχούς.

Με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η Folgore είναι η ταχύτερη όλων. Χρειάζεται μόλις 2,7 sec. για να φτάσει τα 100 km/h από στάση και 8,8 sec. για τα 200 km/h, ενώ η τελική της ταχύτητα είναι ίδια με της Trofeo, 320 km/h. Αναπόφευκτα, είναι η βαρύτερη από τις 3 εκδόσεις, ζυγίζοντας 2.260 kg, έναντι 1.795 kg των θερμικών εκδόσεων.

Η GranTurismo coupe συνδυάζει τις τυπικές υψηλές επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου με την άνεση κατάλληλη για μεγάλες αποστάσεις. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Maserati για να καταδείξει τη διαφορετικότητά της, «οι υπόλοιποι απλά ταξιδεύουν».

Από αισθητικής άποψης, ο σχεδιασμός της GranTurismo αντιπροσωπεύει μια ιδανική ισορροπία μεταξύ ομορφιάς και λειτουργικότητας, χωρίς υπερβολές. Οι γραμμές της την κάνουν αναγνωρίσιμη, ενώ το αμάξωμά της είναι μεγαλύτερο από της προηγούμενης γενιάς σε όλες τις διαστάσεις, με το brand να «υπερηφανεύεται» ότι ακόμα και στην ηλεκτρική έκδοση, το ύψος έχει «περιοριστεί» στα 1353 mm. Το μήκος είναι 4959 mm (4966 mm η Trofeo) και το πλάτος 1957 mm.

Οι κλασικές αναλογίες των αυτοκινήτων της μάρκας έχουν διατηρηθεί, με το μακρύ καπό με τους ενσωματωμένους αεραγωγούς και το χαμηλότερο εμπρός μέρος να ξεχωρίζουν. Οι προβολείς τοποθετούνται στα φτερά, εμπνευσμένοι από την MC20 και την Grecale. Όσο για τη γραμμή της οροφής, πέφτει δυναμικά για να τονίσει την καμπύλη της κολόνας.

Οι διαφορές στο στυλ μεταξύ των τριών εκδόσεων είναι μικρές, αλλά αισθητές. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει μικρότερες εισαγωγές και διαφορετικό μοτίβο μάσκας στη Folgore, η Modena έχει μπροστινή ποδιά με σκούρο φινίρισμα, ενώ η Trofeo έχει πιο σπορ επένδυση εισαγωγής και ένα splitter για συγκεκριμένη έκδοση με τμήματα στο χρώμα του αμαξώματος.

Περνώντας στο πλάι, τα μοντέλα διαφοροποιούνται από τις ζάντες αλουμινίου, με διάσταση 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω. Η πιο εντυπωσιακή σχεδίαση ανήκει στην ηλεκτροκίνητη έκδοση, με τρεις κύριες ακτίνες και βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.

Στην κατασκευή της GranTurismo έχει γίνει εκτενής χρήση ελαφρών υλικών όπως το αλουμίνιο και το μαγνήσιο, μαζί με χάλυβα υψηλής απόδοσης. Το μοντέλο αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Καινοτομίας της Maserati και η παραγωγή του έγινε στον κόμβο παραγωγής Mirafiori στο Τορίνο. Πλήρως κατασκευασμένη στην Ιταλία, αποτελεί την επιτομή της «ιταλικής απόδοσης πολυτέλειας», μια έννοια τυπική για όλα τα μοντέλα της Maserati.

Στο εσωτερικό, η μοντέρνα καμπίνα της Maserati GranTurismo είναι εξοπλισμένη με καινοτόμα συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πολυμέσων Maserati Intelligent Assistant (MIA). Το cockpit είναι πλήρως ψηφιακό: Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μία οθόνη 12,2 ιντσών, η οθόνη infotainment είναι 12,3 ιντσών και υπάρχει και άλλη μία οθόνη αφής 8,8 ιντσών που ενσωματώνει τις κύριες λειτουργίες. Το σύστημα heads-up display είναι προαιρετικό. Όσο για το ηχοσύστημα Sonus faber 3D διαθέτει 14 ηχεία (ισχύς 860 Watt), ενώ μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 19, με ισχύ 1.195 Watt.

Οι πρώτες παραδόσεις της νέας GranTurismo υπολογίζονται για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ξεκινώντας με τις θερμικές εκδόσεις, ενώ θα υπάρξει και μία περιορισμένη έκδοση PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition, με αποκλειστικό περιεχόμενο και αφιερωμένη στην πρόσφατη 75η επέτειό της.