Νέο Range Rover Sport SV: Πολυτελέστατο και πανίσχυρο με 635 PS (photos)


Η ισχυρότερη έκδοση Range Rover που έχει κυκλοφορήσει ποτέ, διαθέτει ζάντες και φρένα από ανθρακονήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 31/5/2023

Η κορυφαία έκδοση του Range Rover Sport, που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ώρες από την Land Rover, μπορεί να έχασε ένα γράμμα στην ονομασία της, αλλά κέρδισε… σε όλα τα επίπεδα.

Το νέο Range Rover Sport SV, που αντικαθιστά το υπάρχον SVR, συνδυάζει την πολυτέλεια, τις καινοτόμες τεχνολογίες, αλλά και τις επιδόσεις, δικαιολογώντας και με το παραπάνω τη sport ονομασία του.

Αποτελεί το πιο ισχυρό Range Rover που κατασκευάστηκε ποτέ, με τον mild-hybrid twin-turbo V8 κινητήρα 4,4 L (προερχόμενο από την BMW) να αποδίδει 635 PS και 750 Nm, τα οποία μπορεί να γίνουν και 800 Nm για λίγα δευτερόλεπτα, με το πρόγραμμα Dynamic Launch.

Ο προκάτοχός του, είχε ισχύ 575 PS και ροπή 700 Nm, από τον υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 5,0 L. Έτσι, το νέο SV επιταχύνει από 0-96 km/h σε 3,6 sec. (έναντι 4,3 sec. του SVR), ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 290 km/h. Και όλα αυτά με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειωμένες κατά 15%.

Για να προκύψουν οι εντυπωσιακές επιδόσεις, δόθηκε έμφαση στη μείωση του βάρους, αν και το τελικό αποτέλεσμα αγγίζει τους 2,5 τόνους. Ωστόσο, θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερο χωρίς τις ζάντες 23 ιντσών από ανθρακονήματα και τα φρένα από το ίδιο υλικό (αμφότερα προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό). Ένας συνδυασμός που εξοικονομεί 76 kg!

Το νέο Range Rover Sport SV προσφέρεται αρχικά σε επιλεγμένους πελάτες με την ειδική έκδοση Edition One, η οποία ενσωματώνει μια σειρά από κορυφαίους συνδυασμούς χαρακτηριστικών, χρωμάτων και φινιρισμάτων. Ωστόσο, ήδη τα συγκεκριμένα αντίγραφα έχουν βρει κατόχους!

Το υδραυλικό σύστημα ημι-ενεργητικής ανάρτησης 6D Dynamics εξασφαλίζει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, αυξάνει την πρόσφυση και προσφέρει άνεση και εξασφαλίζει μειωμένη απόσταση από το έδαφος από 10 mm έως 25 mm σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα Range Rover Sport, ανάλογα με τα drive modes που επιλέγει ο οδηγός. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του μια σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης για το τετρακίνητο SUV.

Συν τοις άλλοις, με την επιλογή SV Mode, το τιμόνι αποκτά ακόμα πιο σπορ αίσθηση, ενώ το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού βελτιώνονται, την ώρα που η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά επιπλέον 15 mm.

Η ολοκαίνουρια έκδοση ξεχωρίζει εξωτερικά με την αποκλειστική - πιο επιθετική - εμπρός σχεδίαση του προφυλακτήρα, τα ανασχεδιασμένα κάτω τμήματα στο πλάι και τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης από ανθρακονήματα.

Άλλωστε, το ανθρακόνημα συναντάται αρκετά στο SV, μεταξύ άλλων, σε σημεία του εμπρός προφυλακτήρα, τη μάσκα, τους αεραγωγούς του καπό αλλά και τους πλαϊνούς αεραγωγούς.

Περνώντας στο εσωτερικό, τα αποκλειστικά καθίσματα SV Performance με σατέν ανθρακονήματα διαθέτουν λογότυπα SV που φωτίζονται στις πλάτες τους. Ωστόσο, το εντυπωσιακό στοιχείο σε αυτά είναι το σύστημα Body and Soul Seat (BASS), που αναλύει σε πραγματικό χρόνο τη μουσική του ηχοσυστήματος 1.430 Watt και 29 ηχείων, συντονίζοντας αντίστοιχα τα εμπρός καθίσματα, τα οποία ενσωματώνουν από 2 ηχεία έκαστο.