Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας... διώχνουν την Skoda από τη χώρα!


Οι Τσέχοι προβληματίζονται για το μέλλον τους στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου και δεν αποκλείεται να αποχωρήσουν, προς όφελος Ινδίας και Βιετνάμ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 12/12/2022

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν «απόβαση» στην Ευρώπη με στόχο να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά, αλλά οι «πονοκέφαλοι» που δημιουργούν στα brand της Γηραιάς Ηπείρου είναι ακόμα μεγαλύτεροι εντός της χώρας.

Η Skoda εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο αποχώρησης από την αγορά της Κίνας, εν μέσω έντονου ανταγωνισμού από τις τοπικές μάρκες στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. «Θα εξετάσουμε μαζί με τον Κινέζο συνεργάτη μας στην κοινοπραξία που έχουμε στην Κίνα το πώς θέλουμε να συνεχίσουμε εκεί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Skoda, Klaus Zellmer, με συνέντευξή του στο εβδομαδιαίο περιοδικό Automobilwoche.

Η ενδεχόμενη απόσυρση των Τσέχων από την Κίνα θα μπορούσε να επιτρέψει στον όμιλο Volkswagen να επικεντρωθεί στην εδραίωση της Volkswagen στην κινεζική αγορά και να αντιμετωπίσει καλύτερα τα τοπικά brand.

Από την άλλη πλευρά, η Skoda θα μπορούσε να επιλέξει να σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Κίνα και να παραμείνει στη χώρα πουλώντας μόνο εισαγόμενα οχήματα. Αυτή τη στιγμή, μοντέλα της κατασκευάζονται σε εργοστάσια κοινοπραξίας του ομίλου VW. «Αν θέλουμε να εξαντλήσουμε τις προσπάθειές μας, αξίζει να δούμε τα σενάρια και μετά να αποφασίσουμε», τόνισε χαρακτηριστικά ο Zellmer.

Η Skoda είχε μερίδιο αγοράς 0,6% στην Κίνα το 2021. Οι κινεζικές παραδόσεις της μάρκας μειώθηκαν κατά 31% στα 36.300 οχήματα τα πρώτα τρία τρίμηνα, σύμφωνα με την οικονομική της έκθεση. Οι παγκόσμιες παραδόσεις της μειώθηκαν κατά 22% στις 544.500 κατά την ίδια περίοδο.

Αν, τελικά, αποφασιστεί η αποχώρηση από την Κίνα, θα ανοίξει ο δρόμος για μια συνολική αναδιάρθρωση της πολιτικής της Skoda στην ευρύτερη περιοχή. Τον Οκτώβριο, η εταιρεία είχε εκφράσει την πρόθεσή της για κατασκευή και πώληση αυτοκινήτων στο Βιετνάμ, εκτιμώντας ότι υπάρχει «σημαντική δυνατότητα ανάπτυξης» αλλά και πωλήσεις που μπορεί να φτάνουν τις 40.000 ετησίως από το 2024. Επιπλέον, θα μπορούσε να στρέψει περισσότερο την προσοχή της στην παρουσία της στην Ινδία, όπου έχει την «ευθύνη» του ομίλου VW.

Τα οικονομικά αποτελέσματα των Τσέχων δέχθηκαν σημαντικό πλήγμα και με την απόσυρση της Volkswagen από τη Ρωσία, εξαιτίας της εισβολής της στην Ουκρανία. Η Skoda ήταν υπεύθυνη για τις ρωσικές δραστηριότητες του Ομίλου. «Η ενοποίηση του Volkswagen Group Rus στα οικονομικά μας αποτελέσματα αποτελεί φυσικά μια ιδιαίτερη πρόκληση για τη Skoda, με αρνητική επίδραση στο λειτουργικό αποτέλεσμα για το τρέχον έτος», τόνισε ο Zellmer, προσθέτοντας ότι η επιβάρυνση υπολογίζεται στα όρια των 500 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά του, ο όμιλος Volkswagen άφησε ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για την τύχη της Skoda στην Κίνα. «Δεν έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής αποφάσεις για πιθανές τροποποιήσεις στη στρατηγική μας», ανέφερε εκπρόσωπός του στο Reuters, χαρακτηρίζοντας φυσιολογική τη στάση των Τσέχων να ελέγχουν τη θέση τους στις διεθνείς αγορές.

Πηγή: Automobilwoche