Pagani Zonda Kunlun επέστρεψε για τελευταία φορά μοναδική, άγρια, αντισυμβατική


Εκεί που οι περισσότεροι κατασκευαστές κλείνουν κύκλους, η Pagani ανοίγει μονοπάτια. Στην καρδιά της ιταλικής Motor Valley, η Zonda επιστρέφει. Ξανά. Αυτή τη φορά, πιο εξωπραγματική από ποτέ.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: PAGANI
  • 8/5/2025

Σαν φάντασμα που δεν λέει να φύγει από το παρελθόν, η Pagani Zonda επιστρέφει για ακόμη μία φορά, όχι για να γεμίσει τις γραμμές παραγωγής, αλλά για να μείνει στην ιστορία ως μια μοναδική δημιουργία. Ονομάζεται Zonda Kunlun και είναι ένα one-off αριστούργημα κατασκευασμένο από τη Pagani Unico, το ειδικό τμήμα εξατομικευμένων οχημάτων της εταιρείας.

Η Zonda γεννήθηκε πριν από 26 έτη και συγκεκριμένα το 1999 με έναν κινητήρα V12 χωρητικότητας 6,0 L της Mercedes-AMG κάτω από το καπό. Ήταν ένα αυτοκίνητο που συνδύαζε τις αρχές της αγνής μηχανολογίας της εποχής, με την τέχνη της χειροποίητης κατασκευής.

Έκτοτε, κάθε νέα παραλλαγή ήταν πιο ακραία, πιο δυνατή, πιο... Pagani. Με την Zonda 760 να φτάνει τους 760 PS από τον ατμοσφαιρικό V12 των 7,3 L, θεωρήθηκε πως το τέλος ήρθε το 2013 με την Zonda Revolucion. Όμως τελικά, το τέλος... δεν ήρθε ποτέ.

Η Zonda Kunlun πήρε το όνομά της από την κινεζική οροσειρά Kunlun, μια από τις μεγαλύτερες και πιο μυστηριώδεις της Ασίας. Όπως και το τοπίο που τη βάφτισε, έτσι και αυτή η Pagani είναι τραχιά, ατίθαση και ασύλληπτη.

Πρόκειται για μια σχεδόν εξολοκλήρου αναβαθμισμένη έκδοση που βασίστηκε πάνω στο σασί μιας Zonda 760. Έχει προστεθεί ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό πακέτο που αποτελείται από μια μεγάλη πίσω αεροτομή, που μάλιστα έχει τη δική της, μικρότερη αεροτομή, κεντρική «ραχοκοκαλιά» τύπου Le Mans και αεραγωγό στην οροφή, στοιχεία που δίνουν μια άγρια, σχεδόν αγωνιστική όψη. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και βαμμένο σε μια ξεχωριστή απόχρωση του μπλε.

Πολλά τμήματα όπως το πλαίσιο του παρμπρίζ, τα καλύμματα των καθρεπτών, οι εισαγωγές αέρα και τα φανάρια, είναι από άβαφο carbon το οποίο ξεχειλίζει πολυτέλεια και μηχανολογική καθαρότητα. Οι μπλε λεπτομέρειες επεκτείνονται στις ζάντες, στις δαγκάνες των φρένων και στις απολήξεις της τετραπλής εξάτμισης.

Όταν ένας συλλέκτης με βαθιά τσέπη ζητάει από την Pagani μια ακόμα Zonda, η απάντηση δεν είναι σχεδόν ποτέ αρνητική. Η Zonda Kunlun είναι η απόδειξη ότι, ακόμα κι όταν η επίσημη παραγωγή έχει σταματήσει, οι πραγματικοί θρύλοι δεν πεθαίνουν. Με πάνω από 700 PS και 780 Nm ροπής, η Zonda Kunlun είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια επανέκδοση. Είναι ένα statement.

Κάποιοι λένε πως τα λεφτά δεν αγοράζουν την ευτυχία. Μπορεί. Αλλά σίγουρα μπορούν να αγοράσουν μια Pagani Zonda Kunlun. Και αυτό είναι σχεδόν εφάμιλλο της ευτυχίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Pagani Zonda R vs Huayra R: Η απόλυτη μονομαχία για τον κορυφαίο ήχο V12 (video)

Η Pagani Huayra R Evo είναι ένα «όπλο» για την πίστα με 900 ίππους (video)

Αυτή η Porsche 911 Safari... ζει και βασιλεύει στις off-road διαδρομές (photos)