Πάρε θέση: Γιατί Mitsubishi και Subaru έχασαν τη λάμψη τους;


Δύο πρωταγωνιστές του αυτοκινητικού στερεώματος φυλλοροούν επαναπροσδιορίζοντας τη θέση τους στη διεθνή σκηνή. Ποιοι είναι, όμως, οι λόγοι που στέρησαν από τη Mitsubushi και της Subaru τη λάμψη του όχι και τόσο μακρινού  παρελθόντος.

  • 13/8/2020

Είναι πιο δύσκολο απ’ όσο ενδεχομένως να ακούγεται. Δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τη φυσική τους έδρα να προσπαθούν να διαθέσουν την πραμάτεια τους σε ένα κοινό με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από εκείνο με το οποίο έχουν συνηθίσει να συναναστρέφονται και να αφουγκράζονται.

Κι όμως Mitsubishi και Subaru κατάφεραν, σχετικά σύντομα, να ξετυλίξουν του κουβάρι της καταξίωσης, καταλήγοντας στην επιτυχία που αν την αναγάγει κανείς στο μέγεθος των δύο κατασκευαστών θα μπορούσε κάλλιστα να τη χαρακτηρίσει μεγαλειώδη.

Με κοινή αφετηρία αλλά διαφορετικό προορισμό, Subaru και Mitsubishi  κέρδισαν το δικό τους κοινό, ώσπου να βρεθούν αντιμέτωπες στο αγωνιστικό τερέν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και να αναδείξουν ένα διαφορετικό πρόσωπο, σαφώς πιο δυναμικό.

Η εμπλοκή με τους αγώνες και ειδικότερα με τα ράλλυ ήρθε πολύ νωρίτερα για τη Mitsubishi, όλοι όμως θυμούνται την εποχή όπου το MitsubishiLancer Evo μεσουρανούσε στα χέρια του Tommi Makinen.

Με τα χρώματα της Mitsubishi, o Φινλανδός κέρδισε τέσσερις συνεχείς παγκόσμιου τίτλους (1996-1999), ενώ το 1998 πανηγύρισε μαζί με τους ανθρώπους της Ralliart και τον τίτλο στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Την ίδια περίοδο, η Subaru απολάμβανε τη δόξα των τριών παγκόσμιων πρωταθλημάτων σε επίπεδο κατασκευαστών (1995-1997), έχοντας δημιουργήσει τη δικής dream team με τους Carlo Sainz, Colin McRae, Kenneth Eriksson να περνούν -μεταξύ άλλων- από το αριστερό bucket των μπλε Impreza.

Οι αγωνιστικές επιτυχίες  της Mitsubishi και της Subaru αποτέλεσαν τη σπίθα την οποία περίμεναν και οι δύο κατασκευαστές ώστε να ενισχύσουν την παρουσία τους σε όλα τα μήκη κατά πλάτη του πλανήτη.

To πολιτικά Misubishi Lancer Evo και Subaru Impreza WRX έδωσαν τις δικές τους «μάχες», δημιουργώντας μια ιδιαίτερη κατηγορία  αυτοκινήτων στην οποία ελάχιστοι -Ευρωπαίοι και μη- κατασκευαστές τολμούσαν να δραστηριοποιηθούν.

H συνέχεια ωστόσο βρήκε τη Mitsubishi και τη Subaru μακριά από τα αγωνιστικά τερέν, με  την πρώτη να αποσύρεται το 2005 και τη δεύτερη τρία χρόνια αργότερα. Το τέλος δεν άργησε να έρθει για τις αντίστοιχες εκδόσεις παραγωγής των Lancer και Impreza, τα οποία εκτός των άλλων όφειλαν να προσαρμοστούν στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα (βλέπε προδιαγραφές ρύπων) και στις νέες προτεραιότητες που έθετε το αγοραστικό κοινό.

Η εμμονή στην τετρακίνηση για τη Subaru φαντάζει ως τροχοπέδη για αγορές όπως η ευρωπαϊκή, ενώ  εμφανή ήταν και η αδυναμία της Mitsubishi να βρει έναν νέο κώδικα επικοινωνίας με τη γηραιά ήπειρο.

Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή.  Η Mitsubishi έχει ήδη πετάξει λευκή πετσέτα στην αγορά της Ευρώπης από την οποία πρόκειται σταδιακά να αποσυρθεί, ενώ η Subaru έχοντας βρει στέγη στο ακλόνητο οικοδόμημα της Toyota θα συνεχίσει να προσφέρει και στα μέρη μας ένα τμήμα της ούτως ή άλλως μικρής παραγωγής της χωρίς παρ’ όλα αυτά να διεκδικεί όσα της χάρισε το ένδοξο παρελθόν.

Διαβάστε ακόμα:

McRae vs McRae: Ένα επικό video με άρωμα WRC