Παρουσιάστηκε το Gordon Murray T.33 των 615 PS (photos)


Η βρετανική εταιρεία προχώρησε στην αποκάλυψη της νέας πρότασης, γνωστοποιώντας όλα τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει σε σχέση με τον "μεγάλο αδελφό" Τ.50.

  • 28/1/2022

Έχοντας τραβήξει ήδη το κάλυμμα στο T.50 και στο Τ.50 Niki Lauda  Edition, η Gordon Murray Automotive παρουσίασε και επίσημα το νέο της δημιούργημα που φέρει την ονομασία Τ.33 και φιλοδοξεί μέσα από το στήσιμό του να λανσαριστεί ως ένα δυναμικό supercar για καθημερινή χρήση. 

Η δύναμή του προκύπτει από τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα που έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Cosworth, με χωρητικότητα 3.9 L. που αποδίδει στους πίσω τροχούς 615 PS και 451 Nm ροπής. Τα «κόκκινα» έρχονται στις 11.100 rpm. ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε πως το 75% της ροπής είναι διαθέσιμη από τις 2.500 rpm. Μάλιστα ο εμπνευστής του supercar Gordon Murray δήλωσε εμφατικά πως «όταν έχεις τον κορυφαίο V12 στην ιστορία των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα είσαι ανόητος να μην τον χρησιμοποιήσεις». Παράλληλα αποκάλυψε πως το Τ.33 είναι «δυστυχώς» η τελευταία μη υβριδική πρόταση της εταιρείας του. 

Στο κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκουμε ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων της Xtrac ενώ θα παρέχονται ως προαιρετικά τα paddles στο τιμόνι. Η GMA ανακοίνωσε πως η συγκεκριμένη επιλογή κιβωτίου είναι η πιο ελαφριά που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε supercar, με βάρος μόλις 78 kg. Την ίδια στιγμή ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στο βάρος του κινητήρα που αντιστοιχεί σε 178 kg, προσφέροντας στο Τ.33 (ζυγίζει συνολικά 1.100 kg) μία απ' τις κορυφαίες αναλογίες kg/PS, ξεπερνώντας ακόμα και την αντίστοιχη της McLaren F1.

Με τον "μετρ" της αεροδυναμικής στον σχεδιασμό, το T.33 δεν θα μπορούσε να παρουσιαστεί κατώτερο των προσδοκιών στον συγκεκριμένο τομέα. Ο ανεμιστήρας που είδαμε στο πίσω μέρος του T.50 απουσιάζει, ωστόσο έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες παρεμβάσεις, με σημαντικότερη την παρουσία του συστήματος Passive Boundary Layer Control που του επιτρέπει να παρουσιάζεται κατά 30% πιο αεροδυναμικό σε σχέση με ένα μέσο supercar.

Στο πίσω μέρος υπάρχει αεροτομή η οποία ανοίγει είτε αυτόματα είτε κατ’εντολή του οδηγού. Για ζάντες στο μπροστά μέρος έχει επιλεχθεί ένα σετ με διάμετρο 19 ιντσών ενώ πίσω ένα 20 ιντσών και συνδυάζονται με ελαστικά Michelin 4S.

Στο εσωτερικό η καμπίνα έχει αναπτυχθεί έχοντας στο επίκεντρο τον οδηγό και την απόλαυση που θα βιώσει όταν πιάσει στα χέρια του το τιμόνι. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (κυρίως αλουμίνιο και carbon) δεν στερούνται ποιότητας, τα καθίσματα τύπου bucket είναι βαμμένα σε κίτρινο και μαύρο χρώμα ενώ στον πίνακα οργάνων κεντρική θέση έχει πάρει ένα αναλογικό στροφόμετρο.

Η γενικότερη αίσθηση που αποπνέει χαρακτηρίζεται εντόνως «αναλογική», με αισθητή την απουσία οθονών παρόλο που την ίδια στιγμή δίνεται η δυνατότητα για σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Παράλληλά υπάρχει χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 280 L. ενώ το φουλαρισμένο ρεζερβουάρ του T.33 προσφέρει αυτονομία που φτάνει τα 640 km. Τέλος, η τιμή του θα ξεκινά από τα 1.600.000€, θα κατασκευαστούν συνολικά 100 μονάδες και θα είναι διαθέσιμες είτε με δεξί είτε με αριστερό τιμόνι. Οι πρώτες παραδόσεις προγραμματίζονται για το 2024 και σημαίνει ότι η επόμενη δημιουργία της GMA δεν πρόκειται να εμφανιστεί πριν από το 2025.