Πατέντα της Ferrari για πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα!


Η Ferrari κατοχύρωσε την πατέντα σε αίτηση απονομής διπλώματος ευρεσιτεχνίας για μια καινούργια πλατφόρμα η οποία προορίζεται για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της. Πλέον, το ορόσημο είναι το 2025.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣTΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/2/2022

Ο κ. John Elkann, ο εγγονός του αείμνηστου Gianni Agnelli και Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrari, έχει επιβεβαιώσει ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλου στην ιστορία τής Ferrari θα παρουσιαστεί 2025 (δηλαδή, μόλις σε τρία χρόνια…). 

Είτε μας αρέσει είτε όχι, η μυθική εταιρεία τού Maranello θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για τον λόγο αυτό τα στελέχη της κατέθεσαν αίτηση για πατέντα η οποία αφορά σε μια νέα πλατφόρμα η οποία θα χρησιμοποιείται στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματά της.

Αυτά, αναμένεται να εξασφαλίσουν την ύπαρξη των μοντέλων της Ferrari με θερμικό κινητήρα (και τον ήχο που αυτοί εκπέμπουν), καθώς θα μειώνουν τον μέσο όρο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και θα πληρούν τη νόρμα που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αποφεύγοντας το πρόστιμο για την εταιρεία.

Επιπλέον, είναι βέβαιο ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις της και θα συμβάλλουν στην αύξηση των κερδών της, προσελκύοντας πελάτες οι οποίοι θέλουν ένα supercar αυτής της τεχνολογίας το οποίο να φέρει το «Cavallino Rampante» στο αμάξωμα και το εσωτερικό του.

 

Όπως προκύπτει, η Ferrari υπέβαλε τη σχετική αίτηση στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτείων («United States Patent and Trademark Office») στις 20 Δεκεμβρίου του 2019 με τίτλο «Εlectric or Hybrid Sport car». Στις 11 Ιανουαρίου τρέχοντος έτους (2022) εγκρίθηκε η πατέντα με αύξοντα αριθμό «11.220.169 Β2» η οποία απενεμήθη στην ιταλική εταιρεία και δημοσιεύτηκε στις 26 του ίδιου μήνα.

Στα σκίτσα που συνοδεύουν την αίτηση μπορούμε να δούμε τόσο αυτά που αφορούν στην πλατφόρμα όσο και εκείνα για το σασί. Όπως φαίνεται, στη Ferrari έχουν επιλέξει την πρακτική πολλών συστοιχιών μπαταριών οι οποίες θα εκτείνονται στο πάτωμα του οχήματος, τόσο εμπρός και πίσω όσο και κάτω από την καμπίνα των επιβατών (σε χαμηλότερο ύψος, προφανώς).

Αυτό το τελευταίο, περιγράφεται στην αίτηση της πατέντας ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στα Plug-in Hybrid ή στα υβριδικής διάταξης μοντέλα της, είτε ο θερμικός κινητήρας βρίσκεται εμπρός είτε πίσω στο κέντρο.

Σύμφωνα με τη Ferrari, η τοποθέτηση των μπαταριών θα γίνεται με τέτοιο τρόπο που να συμβάλλει στην ισοκατανομή του βάρους στο όχημα, αλλά και στην κορυφαία οδική συμπεριφορά του, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό είτε διαθέτει σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα. 

Στις συστοιχίες που θα βρίσκονται εμπρός και πίσω από την καμπίνα των επιβατών θα δύναται να χρησιμοποιηθούν όλοι οι τύποι κελιών για τις μπαταρίες (πρισματικά, κυλινδρικά, θήκης), ενώ σε αυτή που θα είναι κάτω από τους επιβαίνοντες θα χρησιμοποιούνται κελιά κυλινδρικού τύπου.