Το franchise του Fast & Furious είναι μια από τις παγκοσμίως αγαπημένες σειρές ταινιών των petrolheads κι όσων αγαπούν την ταχύτητα και την αδρεναλίνη που προσφέρει η οδήγηση. Ένα μεγάλο κεφάλαιο αυτού του franchise ήταν ο Paul Walker, ο ηθοποιός που έδωσε σάρκα και οστά στον πρωταγωνιστή των ταινιών, Brian O'Conner.
Σήμερα συμπληρώνονται 10 χρόνια από τον θάνατο του άτυχου Αμερικανού, ο οποίος στις 30 Νοεμβρίου του 2013 ενεπλάκη σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα μέσα στην Porsche Carrera GT του φίλου του, Roger Rodas. Μια δεκαετία μετά, υπάρχουν ακόμα κάποια ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί.
Ας πάρουμε όμως την τραγική ιστορία από την αρχή... Όλα ξεκίνησαν όταν ο Walker κι ο Rodas, έφυγαν από φιλανθρωπική εκδήλωση που είχαν διοργανώσει για των πληγέντων από φυσικές καταστροφές, προκειμένου να κάνουν βόλτα με το νέο απόκτημα του Rodas. Πίσω από το τιμόνι της Carrera GT βρισκόταν ο 38χρονος, τότε, ιδιοκτήτης της, όπως είχε αποκαλύψει η έρευνα του ιατροδικαστή.
Σύμφωνα με την αναφορά του, «ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματος κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, κινούμενος με ταχύτητα άνω των 145 km/h, κι εκείνο περιστράφηκε, παίρνοντας νοτιοανατολική κατεύθυνση. Το όχημα προσέκρουσε πάνω στο πεζοδρόμιο κι η μεριά του οδηγού χτύπησε σε δέντρο και στη συνέχεια σε κολόνα. Η δύναμη των συγκρούσεων είχε ως αποτέλεσμα το όχημα να γυρίσει κατά 180 μοίρες κι έτσι συνέχισε να κινείται ανατολικά. Η μεριά του οδηγού, τότε, χτύπησε πάνω σε ακόμα ένα δέντρο και το όχημα έπιασε φωτιά.»
This is the final picture of Paul Walker as he was getting into the Porsche Carrera GT with his friend Roger Rodas. The two men tragically passed away after the car crashed into a tree at a speed of 94 mph. Unfortunately, their bodies were burned beyond recognition. pic.twitter.com/kFrIlZ0fz2
— SpeakerMichaelMedia?? (@SpeakerMichael1) July 6, 2023
Αυτό που μέχρι και σήμερα προκαλεί απορίες είναι το γεγονός ότι η Carrera GT τυλίχτηκε στις φλόγες περίπου ένα λεπτό μετά τη σύγκρουση. Αυτό επιβεβαιώνεται μέσω των καμερών ασφαλείας της περιοχής, οι οποίες έδειξαν ότι ο καπνός ξεκινά να είναι οριακά ορατός περίπου ένα λεπτό αργότερα, ενώ πυκνός, μαύρος καπνός βγαίνει από το όχημα περίπου δύο λεπτά τη σύγκρουση.
Αδιευκρίνιστος παραμένει και ο λόγος που ο Rodas έχασε τον έλεγχο της πανίσχυρης Carrera GT. Οι έρευνες, τόσο των αρχών όσο και της Porsche, η οποία έκανε τη δική της έρευνα στο κατεστραμμένο όχημα, έδειξαν ότι βρισκόταν σε καλή κατάσταση και δε βρέθηκε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που να μπορούσε να εξηγήσει το δυστύχημα.
Throw back to Paul walker's Porsche Carrera Gt crash. #rippaul#porsche#porsche911#porschepanamera#porscheclub #… pic.twitter.com/1KrRiYlofB
— Only Carrera (@OnlyCarrera) November 21, 2015
Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι τα ελαστικά ήταν σχεδόν εννέα ετών, ξεπερνώντας κατά πολύ χρονικό περιθώριο χρήσης που προτείνει ο κατασκευαστής. Το όχημα είχε μόλις 3.500 μίλια στο κοντέρ, δηλαδή 5.632 km, όταν πέρασε στα χέρια του Rodas, λίγο καιρό πριν το δυστύχημα, όμως τα ελαστικά δεν είχαν αλλαχθεί ποτέ, κι έτσι παρόλο που δεν ήταν ιδιαίτερα φθαρμένα, ήταν ενδεχομένως ακατάλληλα για οποιουδήποτε είδους οδήγηση, πόσο μάλλον σε τόσο υψηλές ταχύτητες.
Η επίσημη ετυμηγορία αναφέρει ότι ο τρόπος που οδηγήθηκε η Porsche Carrera GT του 2005 ήταν εκείνος που κόστισε τη ζωή στον τότε 40χρονο ηθοποιό, Walker και τον συλλέκτη αυτοκινήτων Rodas, όμως υπάρχει η πιθανότητα, τα ελαστικά να μετέτρεψαν μια απλή «βόλτα γύρω απ' το τετράγωνο» σε μοιραία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Han από το Fast & Furious ετοιμάζει ταινία - Πρωταγωνιστής ένα «πειραγμένο» Toyota AE86
Αυτή είναι η ιστορία του Mazda RX-7 από το πρώτο Fast & Furious (photos)
Το αγαπημένο αυτοκίνητο του Vin Diesel – Μια ματιά στην πανάκριβη συλλογή του (video)