Πέντε συλλεκτικές McLaren P1 Spider από τη Lanzante Limited


H βρετανική εταιρεία Lanzante Limited θα δημιουργήσει πέντε ανοιχτές McLaren P1 για όσους ιδιοκτήτες αυτής θέλουν να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους με spider αμάξωμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΠΗΓΗ: ROAD AND TRACK.
  • 24/6/2022

H ΜcLaren Automotive παρουσίασε την P1, το 2012, στην Έκθεση Αυτοκίνητου του Παρισιού και οι πωλήσεις της ξεκίνησαν έναν χρόνο αργότερα, τον Οκτώβριο του 2013.

Η P1 ήταν το πρώτο Plug-in Hybrid sportscar της εταιρείας και παρήχθη σε 375 μονάδες σε ό,τι αφορά στην κανονική έκδοσή της, δηλαδή όσες είχαν προγραμματιστεί. Πέραν αυτών κατασκευάστηκαν και άλλες 64 για καθαρά αγωνιστική χρήση ή μικτή όπου επιτρεπόταν η κίνησή τους και στον δρόμο.

Επιπλέον, η McLaren επωφελήθηκε και από κάποια από τα συνολικά 21 πρωτότυπα που είχε δημιουργήσει κατά τη διάρκεια εξέλιξης του μοντέλου. Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία και καθορίστηκε η τελική μορφή της P1 (σχεδιαστικά και μηχανολογικά), οι άνθρωποί της μετέτρεψαν μερικά από αυτά στο «κανονικό» μοντέλο και τα πούλησαν στους ενδιαφερόμενους.

Ωστόσο, η P1 δεν κατασκευάστηκε ποτέ σε ανοιχτή έκδοσή της, Αυτό πρόκειται να κάνει τώρα η Lanzante Limited η οποία συνεργάζεται με τη McLaren. Οι άνθρωποι της πρώτης αποφάσισαν να δημιουργήσουν μόλις πέντε cabrio P1 για όσους ιδιοκτήτες του μοντέλου ενδιαφέρονται για κάτι τέτοιο.

Όπως έγινε γνωστό, στη Lanzante δεν θα πάρουν απλώς τα εν λόγω οχήματα και απλώς θα κόψουν την οροφή τους. Άλλωστε κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο καθώς αυτή αποτελεί βασικό στοιχείο της δομής του πλαισίου και της αεροδυναμικής του αμαξώματος.

Για να το επιτύχουν, συνεργάστηκαν με τον κ. Paul Howse, τον άνθρωπο που σχεδίασε την P1. Ο ίδιος δήλωσε σχετικά για την P1 Spider (όπως θα ονομαστεί η συγκεκριμένη έκδοση): «Η σχεδίαση έχει κάποιες ανεπαίσθητες τροποποιήσεις σε σχέση με πριν. Το αμάξωμα ρέει από την άκρη του καπό γύρω από την μπροστινή κολώνα και ανυψώνεται στο τμήμα του πίσω από τον οδηγό, παραπέμποντας στο αντίστοιχο της P1.

»Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια πτέρυγα η οποία κατευθύνει τον αέρα προς τον κινητήρα και στη συνέχεια καταλήγει στο πίσω μέρος του οχήματος. Το πλαίσιο από ανθρακονήματα πίσω και πάνω από τα κεφάλια των επιβατών τους προστατεύουν, ενώ απηχούν το σχήμα του coupé αμαξώματος, Τέλος, (στην P1 Spider) ο κινητήρας είναι περισσότερο ορατός, συγκριτικά».

Σύμφωνα με τη Lanzante Limited στην P1 Spider θα ενισχυθούν ακόμα περισσότερο το πλαίσιο και οι πόρτες για να διατηρηθεί όσο το δυνατόν η στρεπτική δυσκαμψία του πλαισίου. Η McLaren P1 Spider δεν θα διατίθεται με κάποιας μορφής οροφή η οποία θα μπορεί να τοποθετείται στη θέση της για την προστασία των επιβατών από τις καιρικές συνθήκες.

Για τον λόγο αυτό, οι άνθρωποι της Lanzante θα αλλάξουν και την επένδυση στο εσωτερικό του οχήματος με το υλικό που ονομάζεται «SuperFabric», ώστε να είναι αδιάβροχη και να μην αλλοιώνεται από την ηλιακή ακτινοβολία. Προς το παρόν, δεν έχει ανακοινωθεί το κόστος της μετασκευής μιας McLaren P1 σε P1 Spider, όμως σίγουρα θα είναι υψηλό, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.