Ποιος ο ρόλος τής Skoda στους κινητήρες τού Ομίλου Volkswagen;


Τα στελέχη τού Ομίλου Volkswagen αποφάσισαν να θέσουν τη Skoda υπεύθυνη για την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης επόμενης γενιάς, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται σε όλα τα μοντέλα αυτού, στις αγορές εκτός Ευρώπης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΟΤΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 15/11/2021

Η εναγώνια προσπάθεια της Volkswagen –και του Ομίλου VAG εν γένει– για την ηλεκτροκίνηση στα νέα μοντέλα της και την επικράτησή της το συντομότερο δυνατόν επί ευρωπαϊκού εδάφους και στις ΗΠΑ, ως τεχνολογία, δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει ολοκληρωτικά η παραγωγή των εκδόσεών τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτά θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται για τις υπόλοιπες αγορές ανά τον κόσμο, εκεί όπου δεν θα ισχύουν τόσο σύντομα οι αυστηρές νόρμες περιορισμού της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα. Για παράδειγμα, στη Ρωσία, την Ινδία ή τη Βραζιλία, όπου η πώληση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες υπόκεινται σε άλλα, πιο ανεκτικά, όρια.

Στο πλαίσιο καταμερισμού ρόλων, τα στελέχη του γερμανικού Ομίλου όρισαν τη Skoda ως την εταιρεία η οποία θα αναλάβει την εξέλιξη της νέας γενιάς κινητήρων αλλά και τη βελτιστοποίηση των ήδη υπαρχόντων. Επίσης, θυμίζουμε ότι πρόσφατα τής ανέθεσαν την εξέλιξη της πλατφόρμας «MQB-A0» για την ινδική αγορά αυτοκινήτου. Ως γνωστόν, σε αυτή την εκδοχή της προορίζεται για τα mini και supermini μοντέλα του Ομίλου, όπως και για τη χρήση της σε μικρά crossover. 

Σύμφωνα με το σχέδιο που αποφασίστηκε, η Skoda θα πρέπει να την εξελίξει περαιτέρω και να την προσαρμόσει κατάλληλα για τις ανάγκες δημιουργίας νέων μοντέλων της στην Ινδία τα οποία θα φέρουν τόσο το εμπορικό σήμα της όσο και αυτά των υπόλοιπων εταιρειών μαζικής παραγωγής τού Ομίλου. Βεβαίως, δεν θα περιοριστούν μόνο στη συγκεκριμένη αγορά αλλά θα επεκταθούν στη Ρωσία και τη Βραζιλία.

Επίσης, θα πρέπει να δημιουργήσουν και μια εκδοχή τής πλατφόρμας για μεγαλύτερης κατηγορίας οχήματα, είτε πενταθέσια είτε επταθέσια, καθώς αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οχήματα με μήκος κάτω από τέσσερα μέτρα έως μήκους 4,7 μέτρων.

Ο κ. Jiri Dytrych, υπεύθυνος του Ομίλου Volkswagen στη Ρωσία και επικεφαλής του σχεδίου εξέλιξης της «MQB-A0», δήλωσε σχετικά: «Ως τώρα, οι πλατφόρμες μας δημιουργούνταν στην Ευρώπη και κατόπιν μεταφέρονταν και στον υπόλοιπο κόσμο. Για το επόμενο βήμα, δεν θα έχουμε ως βάση την Ευρώπη, γι’ αυτές». 

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του γερμανικού Ομίλου, τα επόμενα δέκα χρόνια οι πωλήσεις αυτοκινήτων του με κινητήρα εσωτερικής καύσης στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου θα φτάσουν τα 7,5 εκατομμύρια ετησίως, μια ποσοστιαία αύξηση 58%, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι το 2036, δηλαδή σε 15 χρόνια από σήμερα, αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί στα 8,5 εκατομμύρια ετησίως. Θυμίζουμε ότι από εκείνη τη χρονιά και έπειτα (2036) η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προτείνει την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στις χώρες της Ευρώπης.