Πώς ο όμιλος Renault επηρεάζεται από τη συγχώνευση PSA με FCA;


Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΗΣ PSA ΜΕ ΤΗΝ FCA ΙΣΩΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΞΕΣΠΑΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ RENAULT ALLIANCE.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 4/11/2019

Η ενοποίηση των Ομίλων PSA και FIAT Chrysler Automobiles δεν άλλαξε μόνο τις ισορροπίες στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, φαίνεται να ταρακούνησε και τα ανώτατα στελέχη του Ομίλου Renault Alliance. Η περαιτέρω ισχυροποίηση της PSA μετέβαλε τα δεδομένα και σε ό,τι αφορά τον συσχετισμό μεταξύ των δύο βασικών γαλλικών κατασκευαστριών αυτοκινήτου. 

Ο Πρόεδρος της Renault κ Jean-Dominique Senard (φωτογραφία) έχει εκφράσει την θέλησή του να βρεθεί το συντομότερο μια λύση στη διαμάχη μεταξύ Renault και Nissan εξαιτίας της υπόθεσης του κ. Carlos Ghosn. Αυτό είναι αναγκαίο τόσο για να επέλθει η επιχειρηματική ηρεμία όσο και για να υπάρξουν ξανά οι συνθήκες εκείνες που θα ενισχύσουν την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογιών και συστημάτων για την ηλεκτροκίνηση.

Πάντως, το γεγονός ότι, όπως ανακοινώθηκε, η συγχώνευση της PSA με την FCA έγινε με όσους ισοτιμίας σε ό,τι αφορά το ποσοστό που θα κατέχει κάθε Όμιλος στη νέα εταιρεία (από 50% έκαστος) έχει αναζωπυρώσει τη θέληση της Nissan να αυξήσει το ποσοστό της εντός του Renault Alliance. Τώρα, η Renault κατέχει το 43,4% μετοχών με δικαίωμα ψήφου της Nissan, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία μόλις το 15% απλών μετοχών της γαλλικής.