Πώς το Renault Zoe κάλυψε 2.055 km με μία “φόρτιση”


Η ARM Engineering μετέτρεψε ένα Renault Zoe τοποθετώντας κυψέλες καυσίμου και κατάφερε να καλύψει περισσότερα από 2.000 km χωρίς ανεφοδιασμό, καταρρίπτοντας το ρεκόρ αυτονομίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/5/2022

Το σχέδιο που είχαν οι άνθρωποι της ARM Engineering, μιας εταιρείας έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών και για την ηλεκτροκίνηση, ήταν να τοποθετήσουν στο Renault Zoe κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας και ένα τεπόζιτο 200 λίτρων στο οποίο υπήρχε μεθανόλη (η οποία προήλθε από διαδικασία μεθανίωσης βιομάζας –κοπριάς εν προκειμένω, όπως ανακοινώθηκε) και μετατρεπόταν σε υδρογόνο εντός του οχήματος για τη λειτουργία αυτών. 

Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε στην πίστα Albi (νότια Γαλλία) παρουσία δικαστικού επιμελητή και ενός επίσημου χρονομέτρου. Για τρεις ημέρες, από τις επτά το πρωί έως τα μεσάνυχτα, πέντε διαφορετικοί οδηγοί κάθισαν πίσω τιμόνι του ειδικά μετασκευασμένου Zoe και κινούνταν στην πίστα μέχρι να αδειάσει εντελώς το ρεζερβουάρ και να σταματήσει το αυτοκίνητο. 

Όταν συνέβη αυτό, το όχημα είχε καλύψει μια απόσταση 2.055,68 km, όπως καταγράφηκε επίσημα, η οποία αποτελεί νέο ρεκόρ. Το προηγούμενο, το κατείχε το Toyota Mirai το οποίο είχε διανύσει 1.360 km με ένα τεπόζιτο (πεπιεσμένου υδρογόνου). Θυμίζουμε ότι η Renault δίνει για το Zoe μέγιστη θεωρητική αυτονομία (κατά WLTP) 313 km για την έκδοση με τις μπαταριές 40 kWh και 390 km γι’ αυτή με τις μπαταρίες των 50 kWh.

Φυσικά, δεν πρόκειται για ένα ρεκόρ που να αφορά σε φόρτιση με την κλασική διαδικασία (μέσω καλωδίου). Απλώς, τα στελέχη της ARM Engineering ήθελαν να δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες την τεχνολογία που εξελίσσουν με σκοπό να μπορέσουν να την εφαρμόσουν σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα ή με οχήματα Μαζικής Μεταφοράς τα οποία θα διαθέτουν κυψέλες καυσίμου.