Πόση είναι η μέγιστη αυτονομία τού Toyota bZ4X;


Η Toyota ανακοίνωσε επίσημα τη μέγιστη θεωρητική αυτονομία τού bZ4X, του πρώτου αμιγούς ηλεκτρικού μοντέλου της το οποίο αποκαλύφθηκε στην οριστική μορφή του πέρυσι τον Οκτώβριο και παρουσιάστηκε επίσημα στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 29/3/2022

Η Toyota ανακοίνωσε επίσημα τη μέγιστη θεωρητική απόσταση την οποία το μπορεί να διανύσει το bZ4X με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες του. Ως τώρα, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωνε τα 450 km (κατά το Πρωτόκολλο «WLTP») τόσο για τη δικίνητη έκδοση των 204 PS όσο και για την τετρακίνητη των 218 PS.

Ωστόσο, τα στελέχη της Toyota συνέχισαν τις δοκιμές τυποποιημένης μέτρησης για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και ανακοίνωσαν αναθεωρημένη τιμή που αφορά στη μέγιστη θεωρητική αυτονομία του. 

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία από τις μετρήσεις τους, το δικίνητο Toyota bZ4X μπορεί να καλύψει μια απόσταση 511 km με μία πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, μέχρι αυτές να αδειάσουν εντελώς. Θυμίζουμε ότι είναι ιόντων λιθίου και η ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι 71,4 kWh.

Το bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Toyota. Η «περίεργη» γραμματαριθμητική ονομασία του αποτελείται από τα γράμματα «bz», τα πρώτα των λέξεων «beyond zero», και από τον συνδυασμό «4X» ο οποίος επιλέχθηκε τόσο επειδή το όχημα είναι crossover/SUV όσο και για να παραπέμπει στο RAV4.

Η φράση αυτή («beyond zero») αποτελεί και τη νέα κατασκευαστική φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας η οποία αφορά στην αποφυγή επιβάρυνσης του περιβάλλοντος καθόλη τη διαδικασία κατασκευής του οχήματος και χρήσης του. Με άλλα λόγια, να προσφέρει κάτι καλύτερο από τον στόχο που είναι η μηδενική εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. 

Το bZ4X βασίζεται στην πλατφόρμα «e-TNGA» («e-Toyota New Global Architecture») η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία των νέων αμιγών ηλεκτρικών μοντέλων της. Αυτή εξελίχθηκε σε συνεργασία με τους ανθρώπους της Subaru και θα αποτελέσει τη βάση για την κατασκευή των αντίστοιχων μοντέλων της δεύτερης. Σε αυτή, η ονομασία της συγκεκριμένης είναι «e-SGP» («e-Subaru Global Platform»).