«Πράσινα» λεωφορεία: Αποσύρονται εταιρείες από τον διαγωνισμό – Ποιος ο λόγος


Οι εταιρείες που έχουν καταθέσει προσφορές κάνουν πίσω σε συγκεκριμένα τμήματα, ενώ το Υπουργείο Μεταφορών «τρέχει» για να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό το συντομότερο δυνατό. 

  • 14/2/2023

Μετ’ εμποδίων δείχνει να προχωρά ο διαγωνισμός-μαμούθ του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την προμήθεια των 650 πράσινων λεωφορείων που θα βγουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του capital.gr αρκετές εταιρείες που είχαν καταθέσει προσφορές σε διαφορετικά τμήματα του διαγωνισμού, τις τελευταίες ημέρες κάνουν πίσω και αποσύρονται από τη διαδικασία.

Ο βασικός λόγος που τις οδήγησε σε αυτή την απόφαση είναι οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους παραγωγής των λεωφορείων που «πετσοκόβουν» το περιθώριο κέρδους, μειώνοντας σημαντικά τα οικονομικά οφέλη που στοχεύουν.

Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ οι εταιρείες που δεν ανανέωσαν τις προσφορές τους είναι οι εξής:

  • Ιveco: Για το 2ο και το 4ο τμήμα του διαγωνισμού
  • Irizar: Για το 4ο και το 5ο τμήμα του διαγωνισμού
  • Van Hool: Για το 4ο τμήμα του διαγωνισμού

Στο Υπουργείο Μεταφορών δεν σκοπεύουν να αλλάξουν τη διαδικασία και στόχος είναι να επιταχύνουν ώστε τα λεωφορεία να είναι διαθέσιμα στο κοινό το συντομότερο δυνατό. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε εκλογές και η διεξαγωγή τους ενδέχεται να πάει ακόμα πιο πίσω το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Μετά από αυτή την εξέλιξη και την αποχώρηση των εταιρειών ο διαγωνισμός προχωράει ως εξής:

  • Για την προμήθεια 200 απλών λεωφορείων 12 m., συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ, συνεχίζει η  Industria Italiana Autobus. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανοίξει η τεχνική προσφορά.
  • Για την προμήθεια 100 αρθρωτών λεωφορείων 18 m., συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 43 εκατ. ευρώ, προσφορά κατέθεσε η IVECO. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, η IVECO ανακηρύχτηκε προσωρινός ανάδοχος με προσφερόμενη τιμή μονάδας 385.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. και, συνολικά, 38,5 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.
  • Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών λεωφορείων 12 m. ελάχιστης αυτονομίας 135 km. και αρχικού προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ, δεν ανανέωσαν την προσφορά τους, οπότε αποκλείστηκαν η Irizar, η Van Hool και η Iveco. Στον διαγωνισμό απομένει η BYD, το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανοίξει η τεχνική προσφορά.
  • Για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών λεωφορείων 12 m. ελάχιστης αυτονομίας 180 km. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ, δεν ανανέωσε την προσφορά της η Irizar, ενώ η BYD αποκλείστηκε στην τεχνική αξιολόγηση. Επομένως, απομένει το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της YUTONG.

Τέλος, θυμίζουμε ότι το 1ο τμήμα του διαγωνισμού που αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών λεωφορείων 12 m., κατηγορίας EURO V1 και αρχικού προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ, δεν έχει κατατεθεί καμία προσφορά επομένως έχει κηρυχθεί άγονο.

Πηγή: capital.gr