Προβλήματα φωτιάς και αξιοπιστίας στη McLaren Artura


Στη McLaren, έχουν επενδύσει πολλά (χρήματα και ελπίδες) στην Artura, το πρώτο Hybrid supercar μοντέλο της. Όμως, το αποτέλεσμα μάλλον δεν είναι αυτό που ανέμεναν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 18/6/2022

H πανδημία του νέου κορωνοϊού δεν έπληξε μόνο την παραγωγική διαδικασία τω αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά δημιούργησε προβλήματα και στην αξιοπιστία των μοντέλων τους σε κάποιες από αυτές.

Το θέμα δεν αφορά μόνο στις εταιρείες μαζικής παραγωγής αλλά και στις κορυφαίες εξ αυτών, οι οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στη χειροποίητη κατασκευή. Το παράδειγμα της McLaren με την Artura είναι χαρακτηριστικό αυτής της κατάστασης. 

Η Artura είναι το πρώτο Hybrid supercar της βρετανικής εταιρείας, όπως το ονομάζουν τα στελέχη της. Διαθέτει σύστημα υβριδικής διάταξης το οποίο αποτελείται από τον τρίλιτρο, V6 turbo κινητήρα που αποδίδει 585 PS/7.500 rpm και μέγιστη ροπή 585 Nm/2.250-7.000 rpm και από έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 95 PS και ροπής 225 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 680 PS και η μέγιστη ροπή 720 Nm. 

Το νέο μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε πέρυσι τον Φεβρουάριο και το χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την παράδοση των πρώτων αυτοκινήτων στους ιδιοκτήτες τους προς τα τέλη του 2021. Επιπλέον, η επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση είχε οριστεί για τον περυσινό Οκτώβριο. 

Όμως, τίποτε από τα δύο δεν έγινε εξαιτίας των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, με αποτέλεσμα να αποπεμφθεί ο κ. Mike Flewitt, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της McLaren Automotive.

Τελικά, η δημοσιογραφική παρουσίαση ορίστηκε πριν από λίγες ημέρες, με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει οδήγηση τόσο σε πίστα όσο και σε διαδρομή εκτός αυτής. Αρχικά, προσκεκλημένοι ήταν Αμερικανοί και Βρετανοί συνάδελφοι οι οποίοι διαπίστωσαν προβλήματα αξιοπιστίας και ένας από αυτούς δήλωσε ότι «υπήρξε και μία περίπτωση υπερθέρμανσης». 

Αργότερα, άλλος δημοσιογράφος, που επίσης ήταν παρών, παραδέχτηκε ότι η «υπερθέρμανση» ήταν φωτιά η οποία ξέσπασε σε ένα από τα αυτοκίνητα που είχαν διατεθεί για τη δημοσιογραφική δοκιμή. Ένας άλλος Βρετανός συνάδελφος ανέφερε ότι το πεντάλ του φρένου απέκτησε ξαφνικά μεγάλη διαδρομή και το σύστημα πέδησης δεν ανταποκρινόταν όπως θα έπρεπε σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Πέραν αυτών, ακόμα ένας συνάδελφος δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της οδήγησης της Artura στον δρόμο, έσβησαν ξαφνικά όλες οι ενδείξεις του συστήματος infotainment στην κεντρική οθόνη και χρειάστηκε να γίνει επανεκκίνηση αυτού, ενώ επανειλημμένως εμφάνιζε το μήνυμα ότι δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη του κλειδιού στο εσωτερικού του οχήματος, το οποίο ήταν διαρκώς εκεί.