Προσπέραση με ασφάλεια: Η ισχύς που απαιτείται και ο παράγοντας που λίγοι γνωρίζουν


Το αυτοκίνητό μου μπορεί να εξασφαλίσει ασφαλή προσπεράσματα; Έρευνα της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής λέσχης αυτοκινήτων έχει την απάντηση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, ADAC
  • 30/3/2024

Τα κριτήρια αγοράς αυτοκινήτου - είτε πρόκειται για καινούριο είτε για μεταχειρισμένο - είναι πάρα πολλά και έχουν διαφορετική βαρύτητα για τον υποψήφιο αγοραστή. Εμφάνιση, χώροι για επιβάτες, πορτμπαγκάζ, εξοπλισμός, ισχύς, επιδόσεις, κατανάλωση, κόστος χρήσης και συντήρησης, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, πρόγραμμα χρηματοδότησης και - ασφαλώς - τιμή είναι μόνο μερικά από μια λίστα που μπορεί να είναι ατελείωτη.

Ωστόσο, όλοι ανεξαιρέτως θέλουμε αυτοκίνητα που να είναι ασφαλή και να μας εξασφαλίζουν ότι δε θα αυξάνουν τις πιθανότητες να εμπλακούμε σε ατύχημα αλλά και θα μας προστατεύουν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται σε περίπτωση που συμβεί το κακό.

Η γερμανική ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτων στην Ευρώπη, πραγματοποίησε έρευνα επικεντρωμένη στην ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων. Δοκίμασε περίπου 600 μοντέλα σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης, τόσο εντός πόλης όσο και σε αυτοκινητόδρομο και μελέτησε τις προσπεράσεις με ταχύτητες από 60 km/h έως 100 km/h.

Οι Γερμανοί επισημαίνουν ότι στη θεωρία, όσο πιο μεγάλη ισχύ έχει ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο ασφαλές είναι. Ωστόσο, ξεκαθαρίζουν ότι οι αριθμοί της  ιπποδύναμης αλλά και της επιτάχυνσης 0-100 km/h δε δίνουν ασφαλή απάντηση. Για το δεύτερο, μάλιστα, τονίζουν ότι ουσιαστικά δεν παίζει κανένα ρόλο, παρά μόνο στα sport cars για λόγους γοήτρου ή/και εντυπωσιασμού.

Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, οι επιταχύνσεις εν κινήσει είναι καθοριστικές και αυτές πρέπει να λαμβάνει υπόψιν του ο ενδιαφερόμενος. Έτσι η ADAC αναφέρει ότι η καμπύλη ροπής ενός κινητήριου συνόλου παίζει τον καθοριστικό ρόλο, καθώς εξασφαλίζει τον καλύτερο χρόνο για τις ρεπρίζ, μειώνοντας τα δευτερόλεπτα που το αυτοκίνητό μας είναι «εκτεθειμένο» σε άλλη λωρίδα ή στο αντίθετο ρεύμα κατά τη διαδικασία της προσπέρασης.

Πηγή: ADAC
Πηγή: ADAC

Σύμφωνα με την έρευνα, για τα 60-100 km/h, ένας επαρκής προς καλός χρόνος είναι μεταξύ 4,35 και 8,63 sec. Οπότε, υποστηρίζουν ότι ένας χρόνος ανάμεσα στα 5,5 και τα 8 δευτερόλεπτα είναι «αποδεκτός» για τη συγκεκριμένη διαδικασία επιτάχυνσης. Σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, το όχημα διανύει από περίπου 122 m (στα 5,5 sec) έως 178 m (στα 8 sec).

Ωστόσο, άλλη μία παράμετρος που παίζει ρόλο στην επιτάχυνση είναι το βάρος των οχημάτων και τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο βαριά και ογκώδη. Έτσι, η ADAC υποστηρίζει ότι για ασφαλή προσπεράσματα, ένα αυτοκίνητο 1.000 kg πρέπει να έχει ισχύ τουλάχιστον 80 PS. Με βάρος 1.250 kg απαιτούνται 100 PS, για 1.500 kg χρειάζονται 120 PS, για 1.750 kg πρέπει να υπάρχουν 140 PS, ενώ τα αυτοκίνητα 2 τόνων οφείλουν να έχουν 160 PS.

Πηγή: ADAC

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επιτάχυνση: Πώς μπορείς να κάνεις το καλύτερο «0-100 km/h» με το αυτοκίνητό σου!

Απίστευτο: Προσπάθησε να κάνει προσπέραση κι έκοψε το αυτοκίνητο στα δύο (video)

Αθηνών-Σουνίου: Ελαστικά πτερύγια βάζουν τέλος στις προσπεράσεις – Αντιδρούν οι μοτοσυκλετιστές (video)