Το 2035 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς τα νέα μοντέλα που θα διαθέτουν προς πώληση θα πρέπει να εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.
Έτσι, η «διαδρομή» μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση έχει ήδη ξεκινήσει και η υβριδική τεχνολογία αποτελεί το μεταβατικό στάδιο. Πιο κοντά στα EV βρίσκονται τα Plug-in Hybrid μοντέλα, τα οποία συνδυάζουν θερμικό και ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά με τη δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας, διαδικασία που υπάρχει και στα ηλεκτρικά.
Πολλά brand, ανάμεσά τους οι BMW, Audi, Toyota, Volkswagen και Volvo, αλλά και η Stellantis, επενδύουν μεγάλα ποσά το τελευταίο διάστημα στην PHEV τεχνολογία, ωστόσο η Renault διαχωρίζει τη θέση της. Σύμφωνα με δηλώσεις του Fabrice Cambolive στο Autocar, η γαλλική φίρμα αποφάσισε να επικεντρωθεί στα full hybrid αυτοκίνητα, λαμβάνοντας υπόψιν της τα δεδομένα που υπάρχουν στη χρηστικότητα αλλά και τoυς περιορισμούς που δημιουργούνται από το packaging.
«Πριν από τρία ή τέσσερα χρόνια δεν ήταν προφανής η επιλογή μεταξύ mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Υπήρχαν πολλοί διαφορετικοί τρόποι διαχείρισης της γκάμας των κινητήρων. Εμείς αποφασίσαμε να επενδύσουμε στα πλήρως υβριδικά, γιατί είναι ο ευκολότερος τρόπος να έχουμε αυτοκίνητα με χαμηλή κατανάλωση και την ίδια στιγμή να προετοιμάσουμε τους πελάτες μας για να μεταβούν στα EV», τόνισε ο CEO της Renault μιλώντας στο βρετανικό μέσο, αναδεικνύοντας την αίσθηση «ηλεκτρικής λειτουργίας» που προσφέρουν χωρίς την ανάγκη φόρτισης.
Αυτή τη στιγμή, στην γκάμα της γαλλικής φίρμας, το μοναδικό PHEV μοντέλο που προσφέρεται είναι το Rafale, στην έκδοση E-Tech 4X4, το οποίο έχει ως βάση τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 L και τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο βασικούς και έναν που παίζει το ρόλο γεννήτριας/μίζας). Η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 22 kWh προσφέρει έως και 100 km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Ωστόσο, το κινητήριο σύνολο βασίζεται, ουσιαστικά, στην full hybrid έκδοση, με την προσθήκη ενός ακόμα ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος. Έτσι διατηρεί τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προσφέροντας ηλεκτρική υποβοήθηση ακόμα και με την μπαταρία να έχει αδειάσει, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται από τον Cambolive ως ένα «plug-in hybrid… υβριδικό» μοντέλο.
Με αυτό τον τρόπο, «δεν προκύπτει αύξηση στην κατανάλωση όταν η μπαταρία δεν έχει καθόλου ενέργεια, κάτι που για μένα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στα ‘κανονικά’ plug-in hybrid αυτοκίνητα», σχολίασε.
Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πλάνο για χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου plug-in hybrid κινητήριου συνόλου σε άλλα μοντέλα της Renault. Ο λόγος; Το γεγονός ότι οι μεγάλες διαστάσεις του Rafale δίνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης, χωροταξικά, όλων των πλεονεκτημάτων της συνύπαρξης αρκετών κινητήρων.
Μέχρι το 2021, η Renault είχε PHEV εκδόσεις στα Megane και Captur, αλλά πλέον ο Cambolive ήταν σαφής ότι δεν έχει νόημα να εφοδιάζονται μικρότερα αυτοκίνητα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. «Δείτε το (σ.σ. αμιγώς ηλεκτρικό) Scenic. Προσφέρει αυτονομία άνω 600 km. Γιατί να τοποθετήσουμε plug-in hybrid έκδοση σε ένα μοντέλο του δικού του μεγέθους, που πιθανότατα δεν θα προσελκύσει κανένα ενδιαφέρον από πλευράς packaging και σίγουρα δε θα είναι τόσο μοναδικό όπως το Rafale στην κατηγορία του;», αναρωτήθηκε.
Και πρόσθεσε: «Στα μικρότερα segments, αν δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να φορτίσεις ένα αυτοκίνητο, έχεις την επιλογή των full hybrid μοντέλων. Αλλιώς πηγαίνεις σε EV. Τα PHEV ήταν το κερασάκι στην τούρτα, αλλά τα πλεονεκτήματά τους είναι άμεσα συνυφασμένα με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Μπορείς να βάλεις μεγάλο ρεζερβουάρ και τέσσερις ‘κινητήρες’, αλλά χρειάζεσαι χώρο για να το κάνεις αυτό. Όταν ένα αυτοκίνητο έχει μήκος μέχρι 4,4 m, δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο».
Τέλος, ερωτώμενος αν η στρατηγική της Renault για πλήρως υβριδική γκάμα μοντέλων θέτει σε αμφισβήτηση την παρουσία αμιγώς θερμικών κινητήρων, τόνισε: «Αυτό εξαρτάται από την αγορά. Έχουμε ακόμα αρκετές ICE σε πολλές χώρες, στην Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, στο άμεσο μέλλον θα επικεντρωθούμε στα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Μένει να φανεί αν αυτή η επιλογή θέτει σε αμφισβήτηση την παρουσία αμιγώς θερμικού κινητήρα στην επόμενη γενιά του Clio, η οποία αναμένεται να λανσαριστεί το 2026. Ο Cambolive τόνισε ότι η εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας στο B-segment «γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα κάθε φορά», καθώς το κόστος των μπαταριών μειώνεται, οι φόροι σε αμιγώς θερμικά μοντέλα αυξάνονται και η μείωση της αξίας, με την πάροδο του χρόνου, ενός εξηλεκτρισμένου αυτοκινήτου είναι μικρότερη σε σχέση με το αντίστοιχο αμιγώς θερμικό. «Μπορείτε να δείτε ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια αυτή η διαφορά στη μείωση της αξίας ολοένα και μεγαλώνει», κατέληξε ο CEO της Renault.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:
COTY: Το Renault 5 είναι το Ευρωπαϊκό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025»
Οριστικό: Renault και Geely γεμίζουν την αγορά με νέους θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες