Σε αυτούς απευθύνεται η Volvo με το μικρό και προσιτό ΕΧ30


Κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2022, η Volvo τόνισε την πρόθεσή της να διευρύνει το αγοραστικό κοινό που προτιμά τα μοντέλα της, στοχεύοντας μια συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLVO
  • 9/2/2023

Η Volvo παρουσίασε τα οικονομικά της στοιχεία του Q4 για το 2022, αλλά και για το έτος συνολικά, με την εταιρεία να ολοκληρώνει τη χρονιά με θετικό πρόσημο. Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα είδαν αύξηση 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από τα 282 δις SEK (~ 25,2 εκατ. ευρώ), το 2021, στα 330,1 δις SEK (~ 29,5 εκατ. ευρώ) το 2022.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο CEO της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Jim Rowan, έκανε λόγο για μία επιτυχημένη χρονιά, της οποίας οι επιδόσεις επιδέχονται βελτίωσης, με τον Σκωτσέζο να προβλέπει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης για το 2023. Στην ανάπτυξη αυτή, θα συμβάλλει η προσθήκη του EX30 στη γκάμα της εταιρείας, η οποία θα ανανεώσει το target group της.

Η Gen Z αποκτά δικό της SUV

Το EX30 είναι ένα μικρό EV SUV που θα αποκαλυφθεί τον Ιούνιο, θα βασίζεται σε νέα πλατφόρμα και θα αποτελέσει το «εισιτήριο» της Volvo σε μία νέα κατηγορία, αυτή των νέων νέους, ή αλλιώς Gen Z, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Rowan.

Το SUV θα είναι μέρος ενός προγράμματος που θα βασίζεται σε συνδρομές, προσφέροντας στους νέους τη δυνατότητα να οδηγούν ένα πολυτελές όχημα, κρατώντας το κόστος της συνδρομής σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, προκειμένου να ταιριάζει στο οικονομικό προφίλ της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας. Αυτό, σύμφωνα με τον Rowan, θα εισάγει νέες χρήσεις των αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα το leasing, το οποίο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στους νέους, και ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.

SUV και EX90 αυξάνουν την αποδοτικότητα

Η παραγωγή του μικρού SUV θα ξεκινήσει μέσα στο τρέχον έτος, την ίδια στιγμή που η γραμμή παραγωγής του νεοαφιχθέντος EX90 έχει ήδη πάρει μπρος, και μάλιστα οι αριθμοί δείχνουν αρκετά ενθαρρυντικοί για τους Σουηδούς. Οι στόχοι της εταιρείας για την παραγωγή του EX90 είναι να ξεπερνά τις 100.000 μονάδες μηνιαίως. Ο Rowan δήλωσε επίσης ότι δε θα γίνει καμία περικοπή στους μισθούς των εργαζομένων, αλλά και καμία απόλυση, ενώ οι υπάλληλοι της σουηδικής μάρκας θα λάβουν μάλιστα και μπόνους το 2023.

Στην παρουσίαση έδωσε το παρόν και ο οικονομικός διευθυντής της Volvo, Johan Ekdahl, ο οποίος ανέφερε ότι το EX90 έχει αρκετά μεγάλη ζήτηση, και πιο συγκεκριμένα αποτελεί μεγάλο κομμάτι του βιβλίου παραγγελιών της εταιρείας για το 2023. Πολύ θετικό για τους Σουηδούς είναι επίσης το γεγονός ότι δεν παρατηρείται μεγάλος όγκος ακυρώσεων στις παραγγελίες, παρά τους μεγάλους χρόνους αναμονής που επιβάλλουν οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, οι οποίες θα μειωθούν σημαντικά, αλλά θα συνεχίσουν να απασχολούν τον κόσμο της αυτοκίνησης. 

Εκτός αυτού, οι ισχυροί άντρες της Volvo έκαναν λόγο για ένα νέο μοντέλο ανά έτος μέχρι το 2026, ενώ προβλέπουν ότι η γκάμα της εταιρείας θα αποτελείται από 10 νέα BEV έως το 2030. Επίσης, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της μέχρι το τέλος της δεκαετίας, και κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2040.

Αυτό, σύμφωνα με τον Rowan, είναι εφικτό, αλλά και βιώσιμο, αφού ήδη τα BEV παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις, έναντι σε αυτές των ΜΕΚ. Πιο συγκεκριμένα, η αγορά των BEV αυξήθηκε κατά61% συνολικά για το 2022, ενώ αυτή των ΜΕΚ μειώθηκε κατά 15%, παρά τις ελλείψεις στα αποθέματα λιθίου και την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών.

Ένα βήμα πιο κοντά στους πελάτες

Εστιάζοντας στην αύξηση των πωλήσεων BEV, αλλά και την ενίσχυση της σχέσης της εταιρείας με τους πελάτες της, η Volvo δίνει μεγάλη έμφαση στη δημιουργία μιας εφαρμογής για smartphones που ενδυναμώνει αυτή τη σχέση με τους πελάτες. Το Volvo app θα προσφέρει διάφορες δυνατότητες συνδεσιμότητας στους πελάτες της εταιρείας, αλλά και θα λειτουργεί ως «μικρόφωνο» για τους χρήστες, προκειμένου να λαμβάνει η Volvo σχόλια για τα προϊόντα της, αλλά και να αφουγκράζεται τις προτιμήσεις του κοινού, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να κρατήσει τους συγκεκριμένους ανθρώπους στο πελατολόγιό της μακροπρόθεσμα