Skoda Superb: Προ των πυλών η 4η γενιά - Με μεγαλύτερους χώρους και έως 265 PS (photos)


Η Skoda αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες για το νέο Superb με το οποίο η σειρά θα πει «αντίο» στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έως 100 km αυτονομίας η PHEV έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: SKODA
  • 21/7/2023

Η Skoda είναι έτοιμη να τραβήξει το κάλυμμα από τη νέα γενιά του Superb τον ερχόμενο Νοέμβριο, όμως για την ώρα μάς αποκαλύπτει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου το οποίο θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμο σε λιμουζίνα και wagon έκδοση, υιοθετώντας πρωτοποριακό σχεδιασμό, χωρίς όμως να ακολουθεί τη νέα γραμμή «Modern Solid».

Το νέο Superb θα είναι μεγαλύτερο σε μήκος, με το limo να φτάνει στα 4.912 mm και το wagon τα 4.902 mm, παρουσιάζοντας αύξηση 43 mm και 40 mm σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις της προηγούμενης γενιάς.

Αυτό που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι αμφότερες θα είναι κατά 15 mm στενότερες, δηλαδή στα 1.849 mm. Το ύψος έχει αυξηθεί κατά 12 mm για τη λιμουζίνα στα 1.481 mm, και κατά 5 mm για το wagon, στα 1.482 mm, αντίστοιχα. Το μεταξόνιο έχει μήκος 2.841 mm, όπως και στην προηγούμενη γενιά.

Κι ο αποθηκευτικός χώρος έχει αυξηθεί, αφού τα μοντέλα της Skoda είναι συνώνυμα της πρακτικότητας. Συγκεκριμένα, η 4η γενιά του Superb θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 645 L για το limo και 690 L για το wagon, με τους αριθμούς να αυξάνονται κατά 20 και 30 L, αντίστοιχα.

ΔιαστάσειςSkoda Superb limo ( /- διαφορά από προηγ. γενιά)Skoda Superb wagon ( /- διαφορά από προηγ. γενιά)
Μήκος (mm)4.912 (43)4.902 (40)
Πλάτος (mm)1.849 (-15)1.849 (-15)
Ύψος (mm)1.481 (12)1.482 (5)
Χωρητικότητα για αποσκευές (L)645 (20)690 (30)

Όσο για τα κινητήρια σύνολα, η Skoda έχει προσφέρει στο νέο μοντέλο μια αρκετά μεγάλη γκάμα που περιλαμβάνει βενζίνη, ντίζελ και υβριδισμό. Όλες οι επιλογές θα είναι διαθέσιμες με μηχανικό κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, εκτός από την έκδοση PHEV, η οποία θα έχει μία σχέση λιγότερη.

Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ένας ήπια υβριδικός κινητήρας TSI χωρητικότητας 1,5 L, ο οποίος αποδίδει 150 PS, με την κίνηση να περνάει στους μπροστινούς τροχούς. Ακολουθεί ένας TSI χωρητικότητας 2,0 L με απόδοση 204 PS και FWD, αλλά και μία ακόμα εκδοχή του ίδιου κινητήρα με ισχύ 265 PS και AWD.

Όσο για τις ντίζελ εκδόσεις, ένας TDI χωρητικότητας 2,0 L αποδίδει 150 PS, συνοδευόμενος από FWD, ενώ η ισχυρότερή του έκδοση έρχεται με 193 PS και AWD. Στην πλευρά του υβριδισμού, η PHEV έκδοση, δηλαδή το Superb iV, είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην wagon μορφή και φέρει έναν κινητήρα TSI χωρητικότητας 1,5 L, ο οποίος συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, παράγοντας συνολικά 204 PS. Η μπαταρία του μοντέλου έχει μεγαλώσει, με τη χωρητικότητα να αυξάνεται από τα 12,7 kWh στα 25,7 kWh, προσφέροντας 100 km αυτονομίας.

ΚινητήραςΚιβώτιο ΤαχυτήτωνΙσχύς (PS)
Βενζίνη  
1,5 TSI (mHEV)7-speed DSG150
2,0 TSI7-speed DSG204
2,0 TSI7-speed DSG 4x4265
Ντίζελ  
2,0 TDI7-speed DSG150
2,0 TDI7-speed DSG 4x4193
PHEV  
1,5 TSI iV6-speed DSG204

Οι 28 προσθήκες 'Simply Clever' στην καμπίνα και στα τεχνολογικά συστήματα εξασφαλίζουν την άνεση και την ευκολία στην οδήγηση, αλλά και μία ολοκληρωμένη εμπειρία ταξιδιού για οδηγό και επιβάτες. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρικό σκίαστρο για τα πίσω παράθυρα έχει τοποθετηθεί, όπως και ένα υποβραχιόνιο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα, το οποίο έχει ενσωματωμένη θήκη για tablet. Στην πόρτα του οδηγού έχει προστεθεί ομπρέλα, ενώ ειδικές θήκες για μικροαντικείμενα έχουν ενσωματωθεί στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, για χρήση των πίσω επιβατών.

Η Skoda δεν έχει αποκαλύψει ακόμη το εσωτερικό του νέου Superb, όμως έχει γίνει γνωστό ότι ο επιλογέας ταχυτήτων έχει «μετακομίσει» από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, ελευθερώνοντας χώρο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Μία νέα οθόνη αφής 12,9 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment θα προστεθεί στην κεντρική κονσόλα, φέροντας αρκετούς φυσικούς διακόπτες.

Στον τομέα της ασφάλειας, η Skoda επιτρέπει στους πελάτες της να προσθέσουν έως και 10 αερόσακους στην καμπίνα του νέου μοντέλου, συμπεριλαμβανομένου ενός αερόσακου στην περιοχή των γονάτων του οδηγού, όπως κι ενός κεντρικού αερόσακου. Το νέο Superb θα είναι το πρώτο εγχείρημα της εταιρείας που θα διαθέτει συστήματα Curve Assistant και Intersection Assistant, με την τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία να αυξάνει κατά πολύ την ασφάλεια του μοντέλου.

Εκτός αυτού, οι αισθητήρες στο μπροστινό μέρος του οχήματος έχουν αναβαθμιστεί ώστε να ανιχνεύουν τόσο τους πεζούς, αλλά και τους ποδηλάτες, κάτι που δεν ήταν διαθέσιμο στην προηγούμενη γενιά, αφού μόνο οι πεζοί μπορούσαν να ανιχνευτούν.

Η παραγωγή του νέου Superb θα μεταφερθεί από το Kvasiny της Τσεχίας στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, όπου θα μοιραστεί την ίδια μονάδα με το νέο VW Passat, ενώ αυτή είναι ενδεχομένως η τελευταία γενιά του μοντέλου που θα είναι διαθέσιμη με θερμικούς κινητήρες.