Stellantis: Δοκιμάζει e-fuels στους κινητήρες της με στόχο το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα


Η Stellantis ξεκινά δοκιμές με συνθετικά καύσιμα, στοχεύοντας την εφαρμογή τους σε 28 εκατ. οχήματα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 400 εκατ. τόνους σε βάθος 25ετίας. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/4/2023

Η Stellantis ερευνά τις διαφορετικές εφαρμογές των e-fuels, κάνοντας δοκιμές σε 28 διαφορετικούς τύπους ΜΕΚ. Ο κολοσσός της αυτοκίνησης κάνει ακόμα ένα βήμα πιο κοντά στον τελικό της στόχο, ο οποίος είναι το μηδενικό αποτύπωμα του στόλου της στην Ευρώπη.

Αυτό έρχεται ως απόρροια της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το ποιοι τύποι νέων οχημάτων θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους από το 2035, η οποία αφήνει ένα «παραθυράκι» για τα e-fuels. Αυτό ήταν η αφορμή να ξεκινήσει ένας άτυπος «πόλεμος» μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.

Πιο συγκεκριμένα, η Γερμανία κι οι υπόλοιπες 6 χώρες-σύμμαχοί τηςΟυγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία και Σλοβακία, «αγκάλιασαν» την εν λόγω απόφαση, υποστηρίζοντας ότι θα προωθήσει και θα διατηρήσει την τεχνολογική ελευθερία. Άλλες χώρες όμως, επεσήμαναν τη σπανιότητα και χαμηλή διαθεσιμότητα των e-fuels, όπως και το υψηλό κόστος τους, προειδοποιώντας ότι το «παραθυράκι» στους κανονισμούς ενδέχεται να αποδειχθεί επικίνδυνο.

Τώρα, η Stellantis ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει δοκιμές με τα συγκεκριμένα καύσιμα σε οχήματα που πληρούν τους τρέχοντες κανονισμούς εκπομπών CO2 (Euro 6), δηλαδή οχήματα που κυκλοφόρησαν από το 2014 κι έπειτα, και θα συνεχίσουν έως το 2029. Σύμφωνα με την εταιρεία οι λύσεις που δοκιμάζονται, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε πάνω από 28 εκατ. οχήματά της, με πιθανή τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 400 εκατ. τόνους από το 2025 έως το 2050.

«Η ευρεία υιοθέτηση των eFuels θα μπορούσε να προσφέρει στους πελάτες που έχουν ήδη οχήματα με ΜΕΚ, μία εύκολη και οικονομική λύση για την εξανθράκωση των οχημάτων τους,» είπε η εταιρεία σε σχετική της δήλωση.

Ταυτόχρονα, ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, διευκρίνισε ότι τα πλάνα της αυτοκινητοβιομηχανίας για πλήρη εξηλεκτρισμό μέχρι το 2030 δεν έχουν ναυαγήσει, ούτε πρόκειται να αλλάξουν. «Ο τομέας της αυτοκίνησης θα πρέπει να αποδείξει ότι αυτή η λύση έχει πράγματι ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα,» είπε ο Πορτογάλος.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διορία μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο να προτείνει με ποιον τρόπο θα αστυνομεύεται η αυστηρή χρήση των e-fuels από το 2035 κι έπειτα, προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι κανένα νέο όχημα δε θα κινείται με βενζίνη ή άλλο τύπο ορυκτού καυσίμου.