Stellantis: Ο Tavares προτείνει κατάργηση του προτύπου Euro 7


Ο CEO της Stellantis διαφωνεί με την εφαρμογή του Euro 7 καθώς θεωρεί ότι έχει καθυστερήσει τόσο πολύ που πλέον δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/10/2022

Πριν από μερικούς μήνες η Stellantis ανακοίνωσε το πλάνο της για τη στρατηγική που θα ακολουθήσει ο όμιλος τα επόμενα χρόνια, με το σχέδιο «Dare Forward 2030». Η εταιρεία δηλώνει υπέρ του εξηλεκτρισμού, με πολλά από τα brands που δρουν υπό την αιγίδα της να έχουν προγραμματίσει ήδη την στροφή προς... το ρεύμα, όπως για παράδειγμα οι Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati και Opel.

Ο όμιλος θα καταργήσει τα βενζινοκίνητα και τα diesel μέχρι το 2030, με κάποιες εταιρείες να σταματούν τη χρήση τους ακόμα νωρίτερα. Έτσι, η Stellantis θα είναι προετοιμασμένη για την επερχόμενη κατάργηση των ΜΕΚ πολύ νωρίτερα από το 2035, χρονιά που η ΕΕ έχει προγραμματίσει την απαγόρευσή τους.

Γι' αυτόν τον λόγο, οι κανονισμοί Euro 7, που αναμένεται να καθυστερήσουν κι άλλο, δε θα έχουν καμία επίδραση στην αγορά, παρά μόνο στον τρόπο που θα διαχειρίζονται οι εταιρείες τα χρήματά τους.

Ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, μίλησε σε εκπροσώπους του Τύπου κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Παρίσι και εξέφρασε τη διαφωνία του με την εφαρμογή των νέων κανονισμών, λέγοντας ότι θα ήταν ανούσια.

Τα κονδύλια που θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να γίνουν τα "ΜΕΚ" αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πιο σοφά, για την έρευνα και την εξέλιξη των ηλεκτρικών.

Συγκεκριμένα είπε: «Από μία βιομηχανική οπτική, δε χρειαζόμαστε τους κανονισμούς Euro 7, καθώς θα περιορίσουν τους πόρους μας για τον εξηλεκτρισμό. Το να δαπανούμε χρήματα για να κάνουμε ακόμα ένα βήμα για τις ΜΕΚ, και τους κανονισμούς να εφαρμοστούν από το 2028, δεν έχει νόημα. Γιατί να σπαταλήσουμε κεφάλαια για κάτι τόσο βραχυπρόθεσμο; Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν το χρειάζεται και είναι αντιπαραγωγικό».

Συνεχίζοντας, ο Tavares είπε ότι εφόσον η εφαρμογή του Euro 7 έχει αναβληθεί ήδη τόσες φορές, και η βιομηχανία του αυτοκινήτου είναι «έτοιμη για εξηλεκτρισμό,» το ενδιάμεσο βήμα των κανονισμών πρέπει να παραλειφθεί.