Συνεργασία Daimler και Stellantis για μπαταρίες


Η Daimler A.G. και η Mercedes-Benz θα αποκτήσουν το 33% των μετοχών στην εταιρεία Automotive Cells Company που έχουν ιδρύσει από κοινού ο Όμιλος Stellantis και η TotalEnergies για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 24/9/2021

Την απόκτηση του ποσοστού 33% στην Automotive Cells Company («ACC») ανακοίνωσε ο κ. Ola Källenius, ο Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Daimler A.G. και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz. Αυτό καθιστά τη γερμανική εταιρεία ισότιμο εταίρο με τον Όμιλο Stellantis και την TotalEnergies σε αυτή. Όπως έγινε γνωστό, η γερμανική εταιρεία θα καταβάλλει 500.000.000 ευρώ εντός της επόμενης χρονιάς, ενώ η συνολική επένδυσή της θα πλησιάσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. 

Η Automotive Cells Company ιδρύθηκε πέρυσι τον Σεπτέμβριο από την TotalEnergies (όπως έχει μετονομαστεί η Total από τον περασμένο Μάιο για να συμπεριλαμβάνει και τις επενδύσεις της στην παραγωγή «πράσινης» ενέργειας) και του Ομίλου PSA (τότε).

Σκοπός ίδρυσης της ACC ήταν να εξελίσσει και να παράγει μπαταρίες για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και εξηλεκτρισμένα μοντέλα του Ομίλου, μάλιστα υπό την προοπτική δημιουργίας του Ομίλου Stellantis ο οποίος συστάθηκε λίγους μήνες αργότερα, συμπεριλαμβάνοντας και τον Όμιλο FIAT Chrysler Automobiles. Ο Όμιλος Stellantis και η TotalEnergies ανανέωσαν στις αρχές του καλοκαιριού τη συνεργασία τους για ακόμα μία πενταετία μέσω της ACC.

Όπως δήλωσε ο κ. Källenius, η συμμετοχή της γερμανικής εταιρείας στην Automotive Cells Company αποφασίστηκε «για να εξασφαλίσει ότι η Ευρώπη θα παραμείνει στην καρδιά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης».

Επισήμανε ότι μπαταρίες που θα κατασκευάζονται θα είναι ανακυκλώσιμες σε ποσοστό 95% κάτι που θα συμβάλλει στον στόχο τής Daimler A.G. να μηδενίσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ως το 2039.

Η Automotive Cells Company έχει λάβει ήδη 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ και ο προϋπολογισμός που έχει οριστεί γι’ αυτή φτάνει τα επτά δισεκατομμύρια ευρώ. Σκοπός είναι να έχει δυνατότητα παραγωγής ενέργειας 120 γιγαβατωρών ως το τέλος της δεκαετίας. Το πρώτο εργοστάσιό της δημιουργείται ήδη στο Douvrin, στα βόρεια της Γαλλίας, και η παραγωγική διαδικασία υπολογίζεται να αρχίσει το 2023.

Ο κ. Källenius τόνισε, επίσης, ότι η απόκτηση μεριδίου στην ACC θα συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη του στόχου να γίνει η Daimler μια εταιρεία που θα έχει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ως το 2030, για τις αγορές όπου οι πωλήσεις αυτών θα είναι επιβεβλημένες. Όπως είπε: «Μαζί με την ACC θα εξελίξουμε και θα παράγουμε μπαταρίες επί Ευρωπαϊκού εδάφους οι οποίες θα πληρούν τα αυστηρά στάνταρ που θέτουμε στη Mercedes-Benz. Αυτή η συνεργασία μάς επιτρέπει να εξασφαλίζουμε το απόθεμά τους και να επωφελούμαστε από την οικονομία κλίμακας», κατέληξε ο κ. Källenius.