Τα Fiat Panda και 500 εξηλεκτρίζονται


ΤΑ 500 ΚΑΙ PANDA MHEV ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΟΣ, ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/1/2020

Τα μικρά μοντέλα της Fiat, το 500 και το Panda, είναι γεγονός ότι αντέχουν στην πάροδο του χρόνου, ενώ τώρα η ιταλική εταιρεία έρχεται να τα εκσυγχρονίσει και τεχνολογικά. Με εξηλεκτρισμένες εκδόσεις τους που σύμφωνα με τους μηχανικούς τους έχουν κατά 30% μικρότερες εκπομπές CO2. Πρώτο θα παρουσιαστεί το 500 Hybrid το Φεβρουάριο, με το αντίστοιχο Panda να ακολουθεί το Μάρτιο. Μέσα στο 2020 πάντως περιμένουμε και τη νέα γενιά του 500 που θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική.

Ο κινητήρας βενζίνης που αποτελεί τη βάση του συστήματος πρόωσης είναι ο τρικύλινδρος των 1.000 cc της καινούργιας γενιάς Firefly της Fiat, ο οποίος θα αντικαταστήσει στη γκάμα τον τετρακύλινδρο των 1.200 cc και θα υποβοηθάται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV). Το οποίο αποτελείται από ένα σύστημα μίζας γεννήτριας στα 12 V που παίρνει κίνηση από ιμάντα και από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 11 Ah.

Η απόδοση είναι 70 PS και 92 Nm, ενώ η Fiat λέει πως το νέο MHEV της μπορεί να απενεργοποιεί πλήρως τον κινητήρα κάτω από τα 30 km/h, ενώ κατά το ρολάρισμα τα βοηθητικά συστήματα τροφοδοτούνται από την μπαταρία των ιόντων λιθίου. Η οποία φορτίζεται κατά την επιβράδυνση και την πέδηση. Τα νέα Fiat 500 και Panda Hybrid -θα διακρίνονται εξωτερικά κυρίως από τα ειδικά λογότυπα και κάποιες επιμέρους διαφορές- θα εξοπλίζονται και με το νέο κιβώτιο των 6 σχέσεων της μάρκας.

Αναλυτικότερα, ο εξηλεκτρισμένος 1.000άρης κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα.  Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.