Κανένας άλλος κλάδος της αυτοκίνησης δεν αντιμετωπίζει μεγαλύτερες προκλήσεις από τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Τα συνεργεία αυτοκινήτων έχουν περάσει στο παρελθόν δύσκολες φάσεις, όπως διάφορες οικονομικές και πετρελαϊκές κρίσεις, την πανδημία του κορωνοϊού ή την πρόσφατη περίοδο εκτόξευσης του πληθωρισμού και συρρίκνωσης των πραγματικών εισοδημάτων.
Τώρα, ωστόσο, καλούνται να ανταπεξέλθουν ταυτόχρονα σε μια σειρά κοσμογονικών εξελίξεων στον χώρο της αυτοκίνησης, όπως είναι η ψηφιοποίηση, οι νέες τεχνολογίες και η ηλεκτροκίνηση. Μιλάμε για έναν σχεδόν τετραγωνισμό του κύκλου, αφού η προσαρμογή στη νέα κινητικότητα πρέπει να γίνει με αποδεκτούς οικονομικούς όρους για τον πελάτη, ενώ υπάρχει και το μεγάλο αγκάθι της έλλειψης κατάλληλα εκπαιδευμένων τεχνικών.
Τα μελλοντικά συνεργεία θα θυμίζουν ελάχιστα τα σημερινά και θα παραπέμπουν κυρίως σε «ιατρεία» αυτοκινήτων με καινοτόμο και πανάκριβο εξοπλισμό, ενώ τα οχήματα νέας γενιάς απαιτούν –λόγω, παραδείγματος χάριν, της υψηλής τάσης των κυκλωμάτων τους– χρονοβόρα και ακριβή εξειδίκευση των μηχανικών και όχι μόνον.
Σε αυτό το πλαίσιο ανοίγουν νέοι δρόμοι για τα συνεργεία, που θα μετατραπούν σε παρόχους υπηρεσιών με δελεαστικά πακέτα προς τους πελάτες-συνδρομητές. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν όχι μόνο μακροχρόνιες συνδρομές με κάλυψη για εργασίες συντήρησης και επισκευής με ανάλογες εγγυήσεις, αλλά και άλλες παροχές, όπως, λόγου χάριν, ασφάλιση του οχήματος, οδική βοήθεια, κ.λπ.
Αλλαγές θα γίνουν και στην επικοινωνία με τον πελάτη, ο οποίος θα μπορεί να ενημερώνεται, για παράδειγμα, από τον μηχανικό με ένα σύντομο βίντεο για τις απαιτούμενες εργασίες και το προβλεπόμενο κόστος κάνοντας, έτσι, όλη τη διαδικασία περισσότερο διαφανή και κατανοητή στον χρήστη των υπηρεσιών.
Τα μελλοντικά συνεργεία θα διαθέτουν νέα αρχιτεκτονική, με σύγχρονους και φιλόξενους χώρους υποδοχής με καφέ, ροφήματα και σνακ, που θα κάνουν την αναμονή των πελατών πιο ευχάριστη. Ήδη λειτουργούν στο εξωτερικό πολλές καφετέριες και εστιατόρια συνεργείων με χαμηλές τιμές, τα οποία τα επισκέπτεται και άλλη μερίδα του κοινού εκτός των πελατών τους, οπότε λειτουργούν για την προβολή και τη διαφήμιση των επισκευαστών.
Η συμπερίληψη θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προς το συνεργείο αυτοκινήτων του μέλλοντος και θα ανακουφίσει τον κλάδο από την έλλειψη κατάλληλου προσωπικού. Οι υποδομές των νέων συνεργείων αλλάζουν τις απαιτήσεις για τους μηχανικούς, καθώς δεν θα χρειάζεται πλέον μυϊκή δύναμη, αλλά καλή εκπαίδευση, παρόμοια με εκείνη ενός πληροφορικάριου ή ενός τεχνολόγου ακτινολόγου.
Έτσι, θα μπορούν να απευθυνθούν οι σχολές και τα ίδια τα συνεργεία και στις κοπέλες, σπάζοντας, έτσι, ένα από τα τελευταία σχεδόν αμιγώς ανδρικά οχυρά. Το ίδιο μπορεί να γίνει, επίσης, με τους νέους πρόσφυγες και μετανάστες, πράγμα που θα βοηθήσει και στην ενσωμάτωσή τους στην τοπική κοινωνία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο τζάμπας ζει! Ο οδηγός ενός Kia Sorento έκανε 203 αλλαγές λαδιών εντελώς δωρεάν
Έρευνα: Οι πιο αξιόπιστες μάρκες αυτοκινήτου για το 2024 (πίνακας)