Τα νέα μοντέλα της Lada στη μετά-Renault εποχή και η... τύχη του Niva


H Lada ετοιμάζει ένα σχέδιο "αντεπίθεσης" μετά την αποχώρηση της Renault, όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσίαση μιας σειράς νέων προτάσεων. 

  • KEIMENO: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/9/2022

Την ώρα που η Lada αντιμετωπίζει αρκετά σοβαρά προβλήματα, που ξεκίνησαν με τις κυρώσεις που τις επέβαλλαν τα δυτικά κράτη και κορυφώθηκαν με την αποχώρηση της Renault από την AvtoVAZ, ένα σχέδιο που θα δείχνει τον δρόμο για την επόμενη μέρα είναι πιο αναγκαίο από ποτέ.

Αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έρχονται από τη Ρωσία, είναι έτοιμο και η αποκάλυψή του αναμένεται να γίνει στο τέλος Σεπτεμβρίου παρουσιάζοντας τα βήματα που θα κάνει η φίρμα τα επόμενα χρόνια ώστε να καλύψει την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων που προκάλεσε το δυτικό εμπάργκο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η εταιρεία είναι έτοιμη, μαζί με το σχέδιο της επόμενης μέρας, να αποκαλύψει μια σειρά από νέα μοντέλα που θα της δώσουν την εμπορική ώθηση που ψάχνει ώστε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της και το μέλλον της να καταστεί βιώσιμο.

Η επιβεβαίωση ήρθε από τον επικεφαλής της AvtoVAZ, Maxim Sokolov, αναφέροντας ότι η εταιρεία ετοιμάζεται να γεμίσει τις ρωσικές αντιπροσωπείες με μια σειρά νέων προτάσεων, όπου οι λεπτομέρειες για το καθένα θα αποκαλύπτονται μέσα στους επόμενους μήνες.

Αναμενόμενα το ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από το Lada Niva και τη θέση που θα έχει στο νέο "χάρτη" της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αποχώρηση της Renault ακύρωσε το σχέδιο αναγέννησής του και πλέον το... μαχαίρι και το καρπούζι είναι στα χέρια της Lada όπου καλείται να το "κόψει" με τέτοιο τρόπο ώστε να αποκομίσει το μέγιστο δυνατό όφελος.

Σύμφωνα με το autonews.com, η Lada έχει θέσει ως στόχο η παραγωγή του εμβληματικού off-roader να φτάσει σύντομα τις 500.000 μονάδες ετησίως, με τις περισσότερες εξ αυτών να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Tolyatti. Πρόκειται για μία μικρή πόλη νοτιοανατολικά της Μόσχας όπου το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων εργάζεται στη συγκεκριμένη μονάδα και η αποχώρηση της Renault τους κυρίευσε με φόβο για το μέλλον τους.

H επανέναρξη της παραγωγής του δημοφιλούς Lada στα μέσα Ιουλίου, έστω με μεγάλες “περικοπές” στον βασικό εξοπλισμό λόγω των κυρώσεων, έφερε πάλι το χαμόγελο στα χείλη τους και πλέον βλέπουν με μία πιο αισιόδοξη οπτική την επόμενη μέρα.

Μετά την αποχώρηση της Renault τον Μάιο η εταιρεία έμεινε ανενεργή για περισσότερο από δύο μήνες, ωστόσο καταφέραμε να στήσουμε μια νέα εφοδιαστική αλυσίδα και να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε όλα τα βασικά εξαρτήματα για τα μοντέλα μας. Παρά τη μεγάλη πτώση που είχαμε στο πρώτο μισό του έτους στις πωλήσεις μας, που άγγιξε το 65%, καταφέραμε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να ανακάμψουμε και να σημειώσουμε άνοδο κατά 80%”, δήλωσε ο Sokolov στο πλαίσιο του Eastern Economic Forum που διεξήχθη αυτές τις ημέρες στο Vladivostok της Ρωσίας.