Ταξινομήσεις Οκτωβρίου: Η «εκτόξευση» των επιβατικών και η άνοδος ηλεκτρικών και υβριδικών


Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει την ανοδική πορεία της. Δείτε το segment που κυριαρχεί αλλά και τι κινητήρια σύνολα επιλέγουν οι αγοραστές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 10/11/2023

Με εντυπωσιακή άνοδο κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον περασμένο μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον Οκτώβριο του 2023 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυξήθηκαν κατά 44,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 11.290 καινούρια ΙΧ, σε σχέση με τα 7.791 του Οκτωβρίου του 2022. Ανοδικά κινήθηκαν και τα καινούρια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, ενώ μικρή πτώση παρουσίασαν τα νέα λεωφορεία.

 Οκτώβριος 2023Οκτώβριος 2022Μεταβολή 2023/2022
Καινούργια επιβατικά11.2907.79144,9%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

9579362,2%
Καινούργια λεωφορεία911-18,2%

Η ανοδική τάση διατηρήθηκε και στα στοιχεία από την αρχή του 2023. Το πρώτο 10μηνο, λοιπόν, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών ανήλθαν σε 115.800 (άνοδος 27,6% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2022), ενώ θετικό πρόσημο υπάρχει και στις δύο άλλες κατηγορίες οχημάτων.

 Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022

Μεταβολή 2023/2022

Καινούργια επιβατικά115.80090.72727,6%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)9.2318.6706,5%
Καινούργια λεωφορεία21317422,4%

Αναφορικά με τον τύπο του αμαξώματος, η κατηγορία των supermini διατηρεί τα πρωτεία με μερίδιο 48,6% τον Οκτώβριο του 2023 (άνοδος 4,9% σε σχέση με πέρυσι), ακολουθούμενη από τα μικρομεσαία με 32,9%. Ανάλογη είναι η εικόνα και για το πρώτο 10μηνο του 2023, με το B segment να έχει μερίδιο αγοράς 52,3% και τα αυτοκίνητα του C segment να ακολουθούν με 29,5%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο τελευταίο ποσοστό, τα C-SUV «συμμετέχουν» με μερίδιο 21,3%.

Τέλος, με βάση τα είδη του καυσίμου, η «μάχη» ανάμεσα στα βενζινοκίνητα και τα υβριδικά (HEV) συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο του 2023, με μερίδιο αγοράς 37,6% και 34,2%, αντίστοιχα. Ωστόσο τα πρώτα εμφάνισαν πτώση 1,6% σε σχέση με πριν από 12 μήνες, ενώ τα HEV βελτίωσαν κατά 7,7% το μερίδιό τους. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) βρέθηκαν στην 3η θέση τον προηγούμενο μήνα με 13,7%, αφήνοντας πίσω τους τα diesel (12,1%), τα υγραερίου (2,1%) και τα φυσικού αερίου (0,4%).

Στους πρώτους 10 μήνες του 2023, η πρωτιά των βενζινοκίνητων είναι πιο «καθαρή», με ποσοστό 42,6% έναντι 30,3% των HEV, όμως και πάλι σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι τα πρώτα εμφανίζουν μείωση 2,8% ενώ τα δεύτερα αύξηση 2,9%. Τα πετρελαιοκίνητα καταλαμβάνουν την 3η θέση με 13,6%, ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) με 10,8%, τα υγραερίου με 2,4% και τα φυσικού αερίου με 0,3%.

Η τάση της αγοράς σε σχέση με ένα χρόνο πριν, τόσο για τον Οκτώβριο όσο και συνολικά για το πρώτο 10μηνο του έτους, δείχνει πτώση σε όλες τις κατηγορίες καυσίμου, με εξαίρεση τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου: Το segment που κυριαρχεί και η «αντιφατική» πορεία των SUV

Γιατί οι επιδοτήσεις για την αγορά ΙΧ δεν πρέπει να αφορούν μόνον στα ηλεκτρικά

Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Καταβλήθηκαν 1,2 εκατ. ευρώ σε δικαιούχους του προγράμματος