Τέλη Κυκλοφορίας: Έρχονται αλλαγές το 2025 - Ποιοι επιβαρύνονται


Συγκροτήθηκε ειδική ομάδα εργασίας στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την αλλαγή των τελών κυκλοφορίας. Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις.

  • 22/3/2024

Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προχώρησε στη σύσταση ειδικής ομάδας εργασίας η οποία θα αναλάβει την αναμόρφωση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ.

Πριν από λίγες εβδομάδες, αποκλειστικό ρεπορτάζ του «Βήματος» ανέφερε ότι το Υπουργείο σχεδιάζει να προχωρήσει σε αλλαγές, τόσο για το ύψος των τελών όσο και για τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε περίπτωση μη καταβολής τους. Μπορείτε να δείτε τις λεπτομέρειες πατώντας ΕΔΩ.

Πλέον, η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς με σχετική υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συστάθηκε «στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Ομάδα Εργασίας για την αναμόρφωση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των ΕΙΧ», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Η ομάδα εργασίας αποτελείται από 8 τακτικά μέλη και το έργο της θα είναι «η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των ΕΙΧ, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών. Η Ομάδα Εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας», σύμφωνα με την απόφαση.

Η ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εκτάκτως όταν προκύπτουν επείγοντα θέματα. Το πρώτο σχέδιό της αναμένεται να παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο, αφού μελετηθούν τα συστήματα τελών κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες.

Το νέο σύστημα θα διαφοροποιήσει τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας, εφαρμόζοντας κατά βάση περιβαλλοντικά κριτήρια. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ημερησίας», πληροφορίες - που δεν επιβεβαιώνονται από το Υπουργείο Οικονομικών - αναφέρουν ότι ενδέχεται να αλλάξει το ισχύον καθεστώς που θέλει τα οχήματα νέας τεχνολογίας, με ταξινόμηση μετά την 1-1-2021 και εκπομπές ρύπων κάτω από 122 gr/km, να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Αυτή τη στιγμή σίγουρη θεωρείται η διατήρηση των μηδενικών τελών για τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Παράλληλα, εξετάζεται η αύξηση των τελών για τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα με στόχο να περιοριστεί η χρήση τους αλλά και οι ιδιοκτήτες τους να τα αντικαταστήσουν με νέας τεχνολογίας που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Στην κατεύθυνση αυτή θα εξεταστούν και τα δημοσιονομικά περιθώρια για παροχή κινήτρων αντικατάστασής τους.

Επιπλέον, πολύ πιθανή είναι και η αλλαγή του προστίμου για την εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, που σήμερα ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας τους από την πρώτη ημέρα καθυστέρησης καταβολής. Το πλαίσιο αναμένεται να αλλάξει με επιβολή κλιμακωτού προστίμου, ανάλογα με το χρονικό διάστημα καθυστέρησης της εξόφλησής τους. Όσο νωρίτερα γίνεται η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας, τόσο μικρότερη θα είναι η προσαύξηση.

Πηγή: Ημερησία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πόσα χρήματα εισπράττει ετησίως το ελληνικό δημόσιο από κάθε αυτοκίνητο

Τα τεκμήρια που ισχύουν σήμερα στα Ι.Χ. – Πόσο μειώνονται με βάση την παλαιότητα (πίνακας)

Κατάργηση τεκμηρίων και φόρου πολυτελείας: Γιατί πρέπει να μειωθούν και τα τέλη κυκλοφορίας στα παλαιότερα ΙΧ