Για να μπορέσει κανείς να αντιληφθεί πλήρως τη φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από τις ονομασίες των μοντέλων της BMW, χρειάζεται αρκετή «μελέτη» τού κάθε στοιχείου ξεχωριστά. Με τα σημερινά δεδομένα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμόζει τρία διαφορετικά συστήματα ονοματοδοσίας: ένα για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ένα για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και ένα για βενζινοκίνητα SUV.
Για παράδειγμα, ας συγκρίνουμε τις M440i Gran Coupe και i4 M50. Στην πρώτη το 'M' υποδεικνύει ότι πρόκειται για έκδοση υψηλών επιδόσεων, το 4 δείχνει το μοντέλο, το 40 την ισχύ και το 'i' ότι κινείται με βενζίνη. Αντίθετα, στην i4 M50, το 'i' σημαίνει «ηλεκτρισμός» κι εκεί είναι που περιπλέκονται τα πράγματα. Τα υπόλοιπα τρία στοιχεία (4, M και 50) διατηρούν την ίδια σημασία, όμως όταν αλλάζει η θέση του 'i', αλλάζουν τα πάντα.
Σε έναν κόσμο που η BMW θέλει να συνεχίσει να περιλαμβάνει τόσο ηλεκτρικά, όσο και βενζινοκίνητα οχήματα στην γκάμα της, το σύστημα αυτό μάλλον πρέπει να αλλάξει, χάριν απλούστευσης κι ευκολότερης κατανόησης. Τη λύση φαίνεται να έχει ήδη σκεφτεί η εταιρεία, με μια νέα πατέντα να βλέπει το φως της δημοσιότητας και τους Γερμανούς να ετοιμάζονται για την έλευση μιας νέας εποχής, η οποία θα έρθει με την πλατφόρμα Neue Klasse.
Η εν λόγω πατέντα, την οποία ανακάλυψε το βρετανικό CAR Magazine, παρουσιάζει ένα νέο, ενιαίο σύστημα ονοματοδοσίας που δε χρησιμοποιεί τρεις διαφορετικές μεθόδους για τις τρεις κατηγορίες οχημάτων, αλλά μία. Πράγματι, η φιλοσοφία έχει απλουστευθεί ιδιαίτερα, αφού υπάρχει ένα γράμμα για τον ηλεκτρισμό, ένα ακόμη γράμμα που δείχνει αν έχουμε SUV ή όχι, ένας αριθμός που δείχνει το μοντέλο και δύο για την ισχύ. Το i ή το e στο τέλος, αντίστοιχα, θα αφαιρεθούν εντελώς από το σύστημα.
Για παράδειγμα, στην X3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που έχει αρκετή ισχύ για να λάβει τον αριθμό '30', θα μπορούσε να ονομάζεται iX330. Το 'i' για τον ηλεκτρισμό, το 'X' για το SUV, το 3 για το μέγεθος/μοντέλο και το 30 για την ισχύ. Παρομοίως, ένα βενζινοκίνητο sedan παρόμοιας ισχύος και μεγέθους θα λεγόταν απλά 330. Εδώ, η απουσία του 'i' προδίδει ότι φέρει θερμικό κινητήρα, ενώ εκείνη του 'X' δείχνει ότι δεν είναι SUV.
Αυτό ενδέχεται να μην επηρεάσει τα προϊόντα του τμήματος M, αφού εκείνα ακολουθούν κατά κάποιον τρόπο το δικό τους σύστημα, το οποίο είναι ήδη απλουστευμένο. Ένα γράμμα (M) κι ένας αριθμός που υποδεικνύει για ποιο μοντέλο πρόκειται, είναι αρκετά για τον διαχωρισμό τους, ενώ προστίθενται και επιπλέον στοιχεία όπως 'Competition', 'CS' ή 'CSL', τα οποία όμως δεν προκαλούν ιδιαίτερη σύγχυση.
Τι θα γινόταν όμως στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού μοντέλου M; Θα μπορούσε για παράδειγμα, η ηλεκτρική M3, να ονομαστεί iM3; Το ερώτημα δε θα αργήσει να απαντηθεί, αφού η BMW πρόκειται να εφαρμόσει αυτό το σύστημα σύντομα, ξεκινώντας με τις νέες γενιές των X3 και Σειράς 3, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Βρετανών.