Επίσημο: Η επόμενη BMW M3 θα έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με 1.360 PS


Η νέα πλατφόρμα Neue Klasse δίνει τη δυνατότητα για ηλεκτρική M3 με... εξωπραγματική ισχύ. Ωστόσο, οι petrolheads θα μπορούν να επιλέξουν και θερμική έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/9/2023

Μέχρι πριν λίγο καιρό, το μέλλον της BMW M3 παρέμενε «άλυτος γρίφος», αφού ο εξηλεκτρισμός του μοντέλου ήταν μόνο μια πιθανότητα. Τώρα, οι Γερμανοί επιβεβαιώνουν ότι η επόμενη γενιά της M3 θα προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για το τμήμα M της εταιρείας.

Η επιβεβαίωση ήρθε από τον Frank Weber, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης προϊόντων της BMW, ο οποίος ξεκαθάρισε το τοπίο γύρω από το μοντέλο, μιλώντας σε μέλη του ειδικού τύπου στην πρεμιέρα της BMW i5 στην Πορτογαλία. Πιο συγκεκριμένα, ο Weber αποκάλυψε ότι η ηλεκτρική M3 θα καταφτάσει το 2027, όπως αναφέρει το αυστραλιανό μέσο Carsales.com.au.

Όπως είναι αναμενόμενο, η νέα ηλεκτρική M3 θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse, η οποία θα μπορεί να υποστηρίζει έως και 1 MW ισχύος, που μεταφράζεται σε 1.360 PS. Ο Weber έκανε λόγο για 4 ξεχωριστούς ηλεκτροκινητήρες, λέγοντας ότι «θα ξεπεράσουμε το όριο με την Neue Klasse».

Η νέα πλατφόρμα θα κάνει το ντεμπούτο της το 2025, προσφέροντας 30% περισσότερη αυτονομία και 25% μεγαλύτερη απόδοση, αλλάζοντας ολοκληρωτικά τα δεδομένα γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Η BMW έδωσε στο κοινό της μια γεύση από τη Neue Klasse, παρουσιάζοντας την Vision Neue Klasse concept στην IAA Mobility του Μονάχου.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε κάτι που θα δείχνει το πόσο καινοτόμα είναι η Neue Klasse. Όμως αυτό θα φέρει κάτι εντελώς διαφορετικό από ό,τι έχουν συνηθίσει οι οδηγοί σήμερα. Θα ξεκινήσουμε με την M3, η οποία δε θα αργήσει πολύ από το αρχικό λανσάρισμα της Neue Klasse ως σειράς προϊόντων.

Ο ήχος μπορεί να λείψει στους οδηγούς, όμως σίγουρα ο χειρισμός του αυτοκινήτου θα τους αποζημιώσει. Είναι εκπληκτικό. Θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας την παντοδυναμία του τμήματος M και στον κόσμο του ηλεκτρισμού,» είπε ο Weber.

Ωστόσο, όσοι θέλουν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τον ήχο και την αίσθηση της υπάρχουσας θερμικής M3, ας μην απογοητεύονται. Ο Weber ξεκαθάρισε ότι οι βενζινοκίνητες εκδόσεις θα συνεχίσουν να παίζουν και στο μέλλον σημαντικό ρόλο στη γκάμα της BMW και αυτό «αγγίζει» και την M3. Αυτή τη στιγμή, η πιο ισχυρή της έκδοση, η M3 CS αποδίδει 551 PS και 650 Nm από τον 6κύλινδρο σε σειρά twin-turbo κινητήρα 3,0 L, γνωστό με το κωδικό όνομα S58.

«Είναι ένας ωραίος κινητήρας. Σίγουρα θα τον κάνουμε να πληροί τις προδιαγραφές του προτύπου Euro 7, ενώ θα έχει και άλλες βελτιώσεις. Θα τον διατηρήσουμε. Δεν θα έχουμε δύο διαφορετικές κατηγορίες - θα υπάρχει συνύπαρξη των λύσεων στην αγορά, κάτι που είναι απαραίτητο», δεσμεύτηκε ο Weber.

Αυτή τη στιγμή, η i7 M70 xDrive, η οποία έκανε το ντεμπούτο της νωρίτερα μέσα στο έτος βρίσκεται στην κορυφή της ηλεκτρικής γκάμας της εταιρείας, ως το ισχυρότερο EV της BMW, με ισχύ που αγγίζει τους 660 ίππους. Φυσικά, η νέα, αμιγώς ηλεκτρική M3 αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολυ την i7 M70 xDrive, αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα του Weber μπορεί να καταφτάσει στις εκθέσεις της εταιρείας με έως και 1.360 PS.