Τι είναι το FlatHyStorn, η επαναστατική τεχνολογία των BMW και Bosch;


Η BMW συνεργάζεται στενά με τη Bosch και από κοινού εξελίσσουν μία καινοτόμα λύση για την αποθήκευση υδρογόνου σε οχήματα που κινούνται με τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Πόσα γνωρίζουμε ως τώρα για την νέα αυτή τεχνολογία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/2/2022

Η ηλεκτρική επίθεση της BMW δεν έχει μόνο μία κατεύθυνση και δεν περιορίζεται μόνο στα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες. Οι Βαυαροί ψάχνουν συνεχώς νέες λύσεις και ερευνούν πολλές διαφορετικές μηχανολογικές επιλογές, κάτι που είναι βαθιά ριζωμένο στο DNA τους.

Στην νέα εποχή της αυτοκίνησης, η εταιρεία από το Μόναχο θα επενδύσει τόσο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και σε αυτά με κυψέλες καυσίμου, τεχνολογία για την οποία συνεργάζονται με τη Bosch, δημιουργώντας το FlatHyStorn, μια ενδιαφέρουσα και πολύ έξυπνη λύση.

Συνήθως, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι γνωστό ότι βρίσκονται ανάμεσα στους δύο άξονες και κάτω από την καμπίνα επιβατών, έχουν ύψος περίπου 10 εκατοστών και είναι επιφορτισμένες με την αποθήκευση ενέργειας, ενώ η θέση τους είναι η ιδανική λύση για να μην επηρεάζουν χωροταξικά το εσωτερικό. Έχουν όμως το σημαντικό μειονέκτημα ότι δεν προσφέρουν επαρκή αυτονομία σε όλα τα μοντέλα της αγοράς, δεδομένης της υψηλής τιμής των κυψελών και ο χρόνος επαναφόρτισης είναι σε πολλές περιπτώσεις μεγάλος και συνεπώς σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας.

Η λύση στην οποία πιστεύει η BMW ονομάζεται κυψέλη καυσίμου και υδρογόνο. Ένα σύστημα που προσφέρει μεγάλη αυτονομία, δεν απαιτεί επαναφόρτιση και ο χρόνος ανεφοδιασμού των δεξαμενών είναι πολύ μικρός, καθώς το υδρογόνο ψεκάζεται σε υψηλή πίεση. Αλλά αυτή η τεχνολογία έχει δύο βασικά προβλήματα. Το υψηλό κόστος κατασκευής ακόμα και μιας πολύ μικρής κυψέλης καυσίμου και τις κυλινδρικές δεξαμενές που καταλαμβάνουν χώρο στο χώρο επιβατών.

Η δεξαμενή υδρογόνου της BMW
Η δεξαμενή υδρογόνου της BMW

Η λύση που εξελίσσουν από κοινού η BMW και η Bosch λέγεται " FlatHyStorn". Εδώ, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η BMW είχε πρωτότυπα υδρογόνου από τότε που συνεργαζόταν με την Toyota για να μάθει αυτή την τεχνολογία, επομένως έχει ήδη γνώση του αντικειμένου, αν και λιγότερη από αυτή των Ιαπώνων ή των Κορεατών που κατασκευάζουν εδώ και καιρό μοντέλα με υδρογόνο. Στο Μόναχο μάλιστα ήδη δοκιμάζουν το iX5 Hydrogen, ένα πρωτότυπο που βασίζεται στην X5 εφοδιασμένο με αυτήν την τεχνολογία, αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται να το ετοιμάζουν να βγει στην παραγωγή.

Η δεξαμενή υδρογόνου του Toyota Mirai
Η δεξαμενή υδρογόνου του Toyota Mirai

Ο νέος τύπος κυψελών καυσίμου δοκιμάζεται στην Χ5 μαζί με τη βοήθεια της Bosch, αλλά παράλληλα οι δύο εταιρείες δοκιμάζουν και επίπεδες δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου. Στόχος της γερμανικής μάρκας είναι αυτές να καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο που προορίζεται για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών μεταξύ των αξόνων, διατηρώντας όμως τις τεχνικές ιδιότητες των κυλινδρικών δεξαμενών, γεγονός που επιτρέπει την αποθήκευση υδρογόνου σε υψηλή πίεση.

Η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να βρίσκεται και αυτή πίσω από αυτή τη συνεργασία, υποστηρίζοντας οικονομικά την έρευνα. Μέχρι τώρα, καμία από τις BMW και Bosch δεν έχουν δώσει επίσημες πληροφορίες για το FlatHyStorn, αλλά είναι γνωστό ότι σκοπεύουν να παράγουν τα πρώτα πρωτότυπα μέχρι το τέλος του 2022.