Τι «μυστικό» κρύβουν τα ελαστικά του νέου Honda Civic Type R;


Μια σειρά αλλαγών σε ζάντες και ελαστικά στο νέο Honda Civic Type R, προκαλούν απορίες αλλά την ίδια στιγμή δημιουργούν προσδοκίες αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

  • 22/7/2022

Η παρουσίαση του νέου Civic Type R από την Honda δεν συνοδεύτηκε με την αποκάλυψη των τεχνικών προδιαγραφών του μοντέλου. Ωστόσο, οι πρώτες φωτογραφίες έδειξαν μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τον προκάτοχό του που… κέντρισε το ενδιαφέρον.

Το νέο Type R έχει μικρότερους τροχούς. Φοράει ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 265/30, την ώρα που το προηγούμενο μοντέλο "πατούσε" σε 20άρες ζάντες με ελαστικά Continental ContiSport 6, διαστάσεων 245/30. Και μπορεί σε πρώτη ανάγνωση, αυτή η διαφορά να μοιάζει αμελητέα, ωστόσο μπορεί να αποδειχθεί αρκετά σημαντική.

Πέρα από το σαφώς πλατύτερο πέλμα, οι τροχοί του νέου μοντέλου είναι μισή ίντσα πιο κοντοί και έχουν μικρότερη ακτίνα, ενώ και το προφίλ είναι μεγαλύτερο κατά 0,2 ίντσες.

Επιπλέον, η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης του προκατόχού του ήταν αρκετά καινοτόμα, στην προσπάθεια εξάλειψης του σπινιαρίσματος των τροχών, κάτι πολύ χρήσιμο για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με δύναμη μεγαλύτερη των 300 PS.

Το νέο μοντέλο γνωρίζουμε ότι θα έχει πιο ισχυρό κινητήρα –χωρίς να ξέρουμε ακόμα λεπτομέρειες– και βασίζεται σε παρόμοια φιλοσοφία, κάτι που καθιστά προφανές ότι η Honda αναμένεται να έχει προβεί σε επιπλέον τροποποιήσεις, με δεδομένη την αλλαγή των ελαστικών.

Οι Ιάπωνες κρατούν, προς το παρόν, το στόμα τους κλειστό για τους νέους τροχούς. Σαφώς γνωρίζουμε ότι ένα φαρδύτερο πέλμα δίνει καλύτερο «πάτημα» και αυξημένη μηχανική πρόσφυση. Αν η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων παραμείνει ίδια με το προηγούμενο Type R, τα «κοντύτερα» ελαστικά θα βελτιώσουν την επιτάχυνση ανεξάρτητα από την αύξηση της ιπποδύναμης.

Το αυξημένο προφίλ, επίσης, θα βελτιώσει την ποιότητα κύλισης, παρά το γεγονός ότι η διαφορά είναι μικρή. Άλλωστε, η μείωση της διαμέτρου της ζάντας δεν παίζει τόσο ρόλο, όσο το προφίλ και σε αυτή την κατηγορία και τα δύο ελαστικά παραμένουν 30άρια.

Η μεταπήδηση σε τροχούς 19 ιντσών μπορεί να είναι περισσότερο χρήσιμη για την περίπτωση της αναρτώμενης μάζας. Εκεί προκύπτει το όφελος στην ποιότητα κύλισης και στον χειρισμό. Έτσι, πολλές φορές τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων «φορούν» σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου ή ζάντες κατασκευασμένες από μαγνήσιο ή ανθρακονήματα, αλλά και φρένα από ανθρακονήματα ή κεραμικά.

Γι’ αυτό το λόγο η προηγούμενη έκδοση του Type R «φορούσε» ελαφρύτερες ζάντες BBS, χωρίς ακόμα να γνωρίζουμε, ωστόσο, τη διαφορά βάρους ανάμεσα στις δύο εκδόσεις τροχών. Σίγουρα, πάντως, η Honda θα ήθελε να μειώσει το βάρος σε αυτό το σημείο.

Όσο για την αλλαγή κατασκευαστή ελαστικών; Από τη στιγμή που γνωρίζουμε όλα τα νέα δεδομένα για το Type R δύσκολα μπορούμε να κάνουμε εκτιμήσεις. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι τα Michelin έχουν 300 αξιολόγηση φθοράς, υπερέχοντας των Continental που φτάνουν το 260. Δεδομένα, το Pilot Sport 4S είναι ένα εξαιρετικό ελαστικό σε όλες τις συνθήκες.

Τέλος, γνωρίζουμε ότι το νέο Civic Type R ήταν 0.873 sec. ταχύτερο από το παλιό Civic Type R LE, στην πίστα της Suzuka, με το τελευταίο να χρησιμοποιεί τα πολύ γρήγορα Pilot Sport Cup 2 ελαστικά της γαλλικής εταιρίας.

Για το νέο μοντέλο, δεν υπάρχει πληροφόρηση με τι spec σημείωσε το χρόνο του. Σε περίπτωση που «φορούσε» την standard έκδοση των PS4S rubber, ο χρόνος του μπορεί να χαρακτηριστεί εντυπωσιακός και να οφείλεται τόσο στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα, όσο και σε άλλες παραμέτρους, όπως το φαρδύτερο πέλμα των ελαστικών. Το σίγουρο είναι ότι η αλλαγή των τροχών είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και δεν έγινε απλά για… διακοσμητικούς λόγους.

Πηγή: roadandtrack.com