Τι προμηνύει το πρωτότυπο Scenic Vision της Renault;


Το Renault Scenic Vision είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο πρωτότυπο το οποίο δεν φανερώνει μόνο την επόμενη γενιά του μοντέλου αλλά και τις καινοτόμες ιδέες των Γάλλων για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 19/5/2022

Δεν είναι πλέον monovolume, δεν είναι ένα κλασικό hatchback ούτε ένα τυπικό crossover. Είναι «ένα νέο είδος οχήματος», όπως μας είπε η κυρία Clea Martinet, Αντιπρόεδρος στο τμήμα Βιωσιμότητας του Ομίλου Renault.

To συγκεκριμένο πρωτότυπο που αποκάλυψε η Renault δεν δείχνει μόνο τη μορφή που θα έχει το νέο Scenic το οποίο θα παρουσιαστεί το 2024. Ενσωματώνει τη νέα φιλοσοφία κατασκευής περί μηδενικού αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα και μια νέα υβριδική διάταξη για τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της.

Ο προθάλαμος της αίθουσας στην οποία θα γινόταν η αρχική αποκάλυψη του καινούργιου πρωτότυπο από τα στελέχη της Renault ήταν λιτός και άδειος από παρευρισκόμενους, όταν εισήλθαμε σε αυτόν. Αυτό βόλευε για να αναδειχτεί η παρουσία ενός εμβληματικού, άλλου αντίστοιχου οχήματος της γαλλικής εταιρείας το οποίο παρουσιάστηκε πριν από 31 χρόνια.

Δεν ήταν άλλο από το πρωτότυπο Scenic που εμφανίστηκε το 1991 στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και το οποίο έμελλε να αλλάξει την τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία τη δεκαετία του 1990 και ως τα μέσα αυτής του 2000. Επρόκειτο για το αυθεντικό όχημα το οποίο άφησε για λίγο τον χώρο του στο μουσείο της Renault για να επιτελέσει (επί σκοπώ) τον ρόλο του: Να μας υποψιάσει γι’ αυτό που θα βλέπαμε έπειτα από λίγη ώρα.

Renault Scenic Vision

Το όχημα που υπήρχε καλυμμένο στην κυρίως αίθουσα το γνωρίζαμε αρχικά με τη κωδική ονομασία «ZHCB». Τα στελέχη της Renault είχαν προσπαθήσει να το κρατήσουν όσο το δυνατόν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αναφορικά με τη σχεδίασή του και την τεχνολογία του.

Η αρχική προσπάθεια «αποκωδικοποίησης» της ονομασίας του, βάσει των ειωθότων χρήσης συμβολογραμμάτων από τη γαλλική εταιρεία, μάς προσανατόλιζε στο ότι είχαμε να κάνουμε με ένα όχημα εκπομπής μηδενικών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα (γράμμα «Ζ»), το οποίο ενδεχομένως να είχε κάποιο συσχετισμό και με το υδρογόνο (γράμμα «Η»). Το γράμμα «C» μάς έκανε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας και το «B» ότι θα διαθέτει μπαταρίες ή ότι η βάση του θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για οχήματα της supermini κατηγορίας. 

Τελικά, την απάντηση στο ως τότε «μυστήριο» την έδωσε ο ίδιος ο κ. Laurens van den Acker, ο Διευθυντής Σχεδιασμού του Ομίλου Renault, ο οποίος αποκάλυψε το νέο πρωτότυπο: «Κυρίες και κύριοι, σας παρουσιάζω το Renault Scenic Vision» είπε και οι συνεργάτες του σήκωσαν το κάλυμμα από το όχημα. Μια φράση που ενείχε διπλή αποκάλυψη καθώς εκτός από τη μορφή του μάθαμε και την ονομασία του.

Το νέο πρωτότυπο μάς δείχνει πώς θα είναι το νέο Scenic το οποίο θα παρουσιαστεί ως μοντέλο παραγωγής το 2024 και θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Όπως δήλωσε ο κ. van den Acker, το αμάξωμα της νέας γενιάς του θα είναι κατά 90% ίδιο με αυτό του πρωτότυπου και οι όποιες διαφορές θα αφορούν σε στοιχεία που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια πεζών και δικυκλιστών καθώς, την παραγωγική διαδικασία και τη διαμόρφωση για λόγους ομοιομορφίας και ταύτισης με την εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα.

Οι διαστάσεις του είναι 4.490 mm μήκος,1.900 mm πλάτος και 1.590 mm ύψος, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.835 mm, γεγονός που το κάνει να είναι ευρύχωρο. Το βάρος του φτάνει τα 1.700 kg, όπως ανακοινώνει η γαλλική εταιρεία.

Ο ρόλος των ανακυκλωμένων υλικών

Η κυρία Clea Martinet, Αντιπρόεδρος στο τμήμα Βιωσιμότητας του Ομίλου, αναφέρθηκε στην προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα όχημα το οποίο να αποτελείται από ανακυκλωμένα υλικά στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Όπως είπε, για τη δημιουργία του πρωτότυπου Scenic Vision χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλωμένα υλικά σε ποσοστό μεγαλύτερο από 70%, ενώ το όχημα είναι κατά 95% ανακυκλώσιμο, περιλαμβανομένων και των μπαταριών που διαθέτει.

Το εσωτερικό του είναι μόνο από ανακυκλωμένο πλαστικό το οποίο είναι κατά βάση λευκό επειδή αυτός είναι ο βασικός χρωματισμός του ανακυκλωμένου υλικού. Η κυρία Martinet μάς είπε ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι η πρώτη καθολική υλοποίηση της καινούργιας επιχειρηματικής στρατηγικής η οποία ονομάστηκε «Renaulution» και την παρουσίασε πριν από περίπου έναν χρόνο ο κ. Luca de Meo, λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Ουσιαστικά, τότε ξεκίνησε και η δημιουργία του πρωτότυπου με την εμπλοκή όλων των τμημάτων αυτής και χωρίς ιδιαίτερο περιορισμό στις ιδέες και την εφαρμογή τεχνολογικών λύσεων.

Έμφαση στην ασφάλεια

Η Renault ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που τα μοντέλα της απέσπασαν πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP στη δεκαετία του 2000. Η επιμονή των στελεχών της στην ασφάλεια επιβατών και πεζών την έκανε να ξεχωρίζει τότε.

Στις ημέρες μας, συνεχίζεται αυτή η φιλοσοφία προστασίας, επικαιροποιημένη αναφορικά με την εξέλιξη των τεχνολογιών που υπάρχουν πλέον. Το νέο πρωτότυπο διαθέτει το σύστημα το οποίο στη γαλλική εταιρεία έχουν ονομάσει «Safety Score» και το οποίο πρόκειται να ενσωματωθεί σύντομα στον εξοπλισμό των μοντέλων παραγωγής της.

Αυτό συλλέγει δεδομένα από αισθητήρες που υπάρχουν στο εσωτερικό και στα επιμέρους συστήματα του οχήματος και αναλύει το στυλ οδήγησης, δηλαδή τον ρυθμό επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης, την τήρηση ορίων ταχύτητας, τη διατήρηση πορείας και την απόσπαση προσοχής του οδηγού από τον δρόμο. Αφού αξιολογηθούν τα δεδομένα, το σύστημα δίνει κάποιες συμβουλές σε αυτόν για να τον βοηθήσει να κινείται πιο ξεκούραστα και χωρίς άγχος.

Ακόμα ένα σύστημα είναι το «Safety Coach» που λαμβάνει δεδομένα από τον δρόμο και από την υπάρχουσα κίνηση σε αυτόν και από το σύστημα πλοήγησης. Ενημερώνει τον οδηγό μέσω οπτικής και ηχητικής ένδειξης για τυχόν πρόβλημα κατά τη διαδρομή, για μια επικίνδυνη στροφή ή για μια διασταύρωση με μικρή ορατότητα, με σκοπό να τον προετοιμάσει και να τον θέσει σε εγρήγορση. Τέλος, στο πρωτότυπο υπάρχει σύστημα που ελέγχει τους σφυγμούς του οδηγού, μέσω αισθητήρων στο τιμόνι, και υπήρχε και αυτό που ονομάζεται «Safe Guardian» το οποίο μειώνει την ταχύτητα του οχήματος στην περίπτωση που ο οδηγός χάσει τον έλεγχο ή δεν αντιδράσει έγκαιρα σε ένα επικείμενο ατύχημα.

Υβριδικής διάταξης ηλεκτροκίνηση

Στο Scenic Vision εφαρμόστηκε για πρώτη φορά από τη Renault ένα σύστημα υβριδικής διάταξης που να αφορά στην ηλεκτροκίνηση. Το πρωτότυπο όχημα βασίστηκε στην πλατφόρμα «CMF-EV» η οποία έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για την περίσταση. 

Συγκεκριμένα, έχει τις μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 40 kWh που υπάρχουν στο Megane E-TECH Electric καθώς και τον ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 218 PS, όμως διαθέτει και κυψέλες καυσίμου 16 kW και ένα τεπόζιτο για την αποθήκευση υδρογόνου το οποίο μπορεί να δεχτεί 2,5 kg. Η πλατίνα που έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτές είναι προϊόν ανακύκλωσης σε ποσοστό 100%, όπως επισήμανε η κυρία Martinet. 

Σκοπός αυτής της υβριδικής διάταξης είναι να συνεχίζει την πορεία του το όχημα όταν αδειάσουν οι μπαταρίες του με το να τεθούν σε λειτουργία οι κυψέλες καυσίμου και να δίνουν ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα ή ο χρόνος για τη φόρτισή τους. Επί της ουσίας, λειτουργεί σαν ένα είδος «κινητήρα range extender».

Σύμφωνα με τα στελέχη της Renault, το συγκεκριμένο σύστημα είναι ακόμα στο στάδιο της εξέλιξης και αναμένεται να εφαρμοστεί στα αμιγώς ηλεκτρικά παραγωγής της εταιρείας από το 2028 και έπειτα. Όπως μας είπαν, ως τότε θα έχει επεκταθεί περισσότερο το δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο υδρογόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτουν κυψέλες καυσίμου.

Το σκεπτικό δημιουργίας αυτού του υβριδικής διάταξης συστήματος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι να κινείται το όχημα μόνο με την ενέργεια των μπαταριών του εντός πόλης ή περιαστικά και να χρησιμοποιούνται και οι κυψέλες καυσίμου σε πιο μακρινές διαδρομές. Σύμφωνα με τη Renault, η  συγκεκριμένη διάταξη που υπάρχει στο Scenic Vision δίνει μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 800 km. 

Παρακάτω, μπορούμε να δούμε το βίντεο που δημιούργησε η Renault για το Scenic Vision.