To EuroNCAP βραβεύει τη VW για τα συστήματα ασφαλείας της


Πιο συγκεκριμένα, ο Ευρωπαϊκός οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης και ασφάλειας αυτοκινήτων επιβράβευσε τη Volkswagen με ένα «Advanced» βραβείο για το σύστημα Local Hazard Warning που έχει εξελίξει.

  • μιχαλης κατωποδης
  • 18/3/2020

Το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο σε αυτή την είδηση είναι το γεγονός ότι πρόκειται για την πρώτη βράβευση σε τεχνολογία ασφαλείας από το EuroNCAP, εδώ και έξι σχεδόν χρόνια! Προφανώς υπάρχουν διάφορα καινοτόμα συστήματα, από αρκετούς κατασκευαστές, οπότε δεν είναι απίθανο σε σύντομο χρονικό διάστημα να δούμε τον οργανισμό να αναθερμαίνει το όλο θέμα των βραβεύσεων. Κάτι τέτοιο σίγουρα θα έπαιζε το ρόλο του στην ενίσχυση της έρευνας, από πλευράς εταιριών.

Το βραβείο που απέσπασε ο όμιλος Volkswagen έχει να κάνει με το σύστημα Local Hazard Warning, το οποίο πρακτικά αποτελεί μέρος της φιλοσοφίας V2X και προσφέρεται ως στάνταρ στο νέο Golf, 8ης γενιάς. Χάρη σε αυτό, τα οχήματα-φορείς θα μπορούν να επικοινωνούν με άλλα αυτοκίνητα που κινούνται στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και με σταθμούς εδάφους, ανταλλάσσοντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για πιθανούς κινδύνους και ό,τι άλλο μπορεί να φανεί χρήσιμο για την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών.

Το Local Hazard Warning βασίζεται στην τεχνολογία επικοινωνίας ITS-G5 και μπορεί να ενημερώνει τους γύρω του όταν για παράδειγμα σκάσει ένα λάστιχο ή χαλάσει το όχημα και αναγκαστεί να σταματήσει στην άκρη του δρόμου. Αυτή η τεχνολογία, με τον καιρό, θα ενσωματωθεί στα μελλοντικά ID μοντέλα της φίρμας και σε άλλους κατασκευαστές, έτσι ώστε περισσότερα αυτοκίνητα να μπορούν να συνεισφέρουν με πληροφορίες αλλά και να απολαμβάνουν τα οφέλη του V2X. Παράλληλα γίνεται λόγος για επέκταση αυτών των πρωτοκόλλων σε μοτοσικλέτες και φορτηγά.

Αναφορικά με τη βράβευση, ο γενικός γραμματέας του EuroNCAP, Michiel van Ratingen δήλωσε σχετικά πως «πρόκειται για ένα συναρπαστικό πεδίο ασφάλειας, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα να βοηθηθούν οι χρήστες του δρόμου που μέχρι τώρα ήταν δύσκολο να προστατευθούν, όπως οι μοτοσικλετιστές. Βρίσκεται ήδη στον οδικό χάρτη του EuroNCAP, αλλά το πλήρες δυναμικό του δεν θα αναδειχθεί μέχρις ότου πολλά οχήματα εξοπλιστούν με ένα συμβατό σύστημα, ταυτόχρονα με αναγνώριση κινδύνων στους δρόμους. Η Volkswagen θα πρέπει να δεχτεί συγχαρητήρια για τη στάνταρ ενσωμάτωση του τεχνολογικού αυτού προτύπου σε οχήματα με υψηλές πωλήσεις, όπως το Golf».