To Fisker Karma ήταν πολύ όμορφο για να... πεθάνει


Όταν το 2008 το Fisker Karma έκλεβε τις εντυπώσεις την έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, κανείς δεν περίμενε ότι σχεδόν μια δεκαετία μετά η “μετενσάρκωσή” του θα κυκλοφορούσε ανάμεσά μας με την ονομασία “Revero”.

  • 14/10/2021

O Henrik Fisker είναι ένας Δανός designer με λαμπρή πορεία στον χώρο του αυτοκινήτου έχοντας σχεδιάσει μεταξύ άλλων το BMW X8 και την Aston Martin DB9. Κάποια στιγμή αποφάσισε να βαδίσει μόνος του στο μονοπάτι της αυτοκίνησης και πήρε την απόφαση να δημιουργήσει το δικό του brand, την Fisker Automotive.

Το 2008 στην ετήσια έκθεση North American International Auto Show στο Ντιτρόιτ, η εταιρεία του, η Fisker Automotive, παρουσίασε το πρώτο της δημιούργημα: ένα πολυτελές plug-in hybrid sedan που έφερε την ονομασία Fisker Karma και συνδύαζε έναν 4-κύλινδρο κινητήρα δύο λίτρων με ένα σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου των 20.1-kWh, αποδίδοντας 403 ίππους! Φυσικά, η συγκεκριμένη εμφάνιση τράβηξε τα βλέμματα, προκάλεσε συζητήσεις και παράλληλα έδειξε τον δρόμο για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης.

Δυστυχώς τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για την εταιρία αφού κάποια σημαντικά προβλήματα που εμφανίστηκαν με τον προμηθευτή των μπαταριών, την A123 Systems, οδήγησαν στην χρεοκοπία. Η σανίδα σωτηρίας που αναζητούσε η Fisker Automotive εμφανίστηκε απ' το κινεζικό group Wanxiang Corporation (κατασκευαστής ανταλλακτικών) που προχώρησε στην εξαγορά, μετονόμασε το brand σε Karma Automotive και προσέλαβε τον ίδιο τον Frisker στη θέση του σχεδιαστή. Κάπως έτσι εξηγείται το πόσο έντονα το Revero θυμίζει το Karma μιας και η εντυπωσιακή σχεδιαστική γραμμή κληροδοτήθηκε στο πρώτο μοντέλο που λάνσαρε η νεοσύστατη εταιρία.

Μέσα στους επόμενους μήνες το Karma Revero αναμένεται να παρουσιαστεί στη νέα GT έκδοση. Μέχρι τότε οι λάτρεις του brand μπορούν να αρκεστούν με το GS-6 που φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα 536 ίππων, αυτονομία 580 χλμ. και το οποίο είναι διαθέσιμο στην αρχική τιμή των 85.000 δολαρίων.