Το ηλεκτροκίνητο Renault Zoe που έγραψε 300.000 χιλιόμετρα


Ένας από τους πρώτους ιδιοκτήτες της Renault ZOE στη Γαλλία, έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο διανύοντας 300.000 χλμ. από τον Απρίλιο του 2013!

  • 16/12/2019

Αυτή είναι μια τεράστια απόσταση για μόλις 6,5 έτη (κατά μέσον όρο 46.000 km ετησίως), ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ότι το πρώτο Renault ZOE ήταν εξοπλισμένο με μπαταρία μόλις 22 kWh. Σύμφωνα με άρθρο γαλλικού περιοδικού, ο Frιdιric Richard διανύει κάθε ημέρα περίπου 170 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν ήταν σε θέση να κάνει την απόσταση από και προς την εργασία με μία μόνο φόρτιση.

Η αλλαγή σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο (από BMW Σειρά 7 V8 που μετατράπηκε σε LPG) ήταν τότε δυνατή χάρη στον εργοδότη του ο οποίος συμφώνησε να εγκαταστήσει σημείο φόρτισης στην εργασία του ενώ ένας ακόμη φορτιστής 7 kW εγκαταστάθηκε στο σπίτι του.

Η τιμή του Renault ZOE Intens την εποχή εκείνη (χωρίς μπαταρίες αλλά με κρατικά κίνητρα) ήταν στη Γαλλία περίπου € 16.000, ωστόσο, το πιο μεγάλο πακέτο μπαταριών (για περισσότερα χιλιόμετρα) ήταν πιο ακριβό κατά € 195 μηνιαίως, ενώ περίπου € 50 μηνιαίως ήταν το κόστος για την ηλεκτρική ενέργεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Γαλλία η Renault υπό το σχήμα #EasyElectricLife νοικιάζει τις μπαταρίες του Zoe σε ένα πακέτο που περιλαμβάνει κόστος συντήρησης και αντικατάστασης.

Έτσι η μίσθωση των μπαταριών είναι μέχρι τώρα € 15.000, ενώ το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας είναι περίπου € 4.000. € 35.000 συνολικά μέχρι στιγμής με τιμές Γαλλίας. Βέβαια υπήρξαν θεματάκια όπως η αντικατάσταση του ηλεκτροκινητήρα μετά από 20.000 χιλιόμετρα (υπό εγγύηση) τον Σεπτέμβριο του 2013, ενώ τον Οκτώβριο του 2016, ο ενσωματωμένος φορτιστής παρέδωσε το πνεύμα.

Αντικαταστάθηκε επίσης από την εγγύηση. Μετά τα 200.000 χιλιόμετρα η εμβέλεια μειώθηκε σημαντικά, ώστε ήταν δύσκολο να καλυφθεί η απόσταση των 85 χλμ. από το σπίτι στην εργασία. Η σταδιακή μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας ανήλθε στο 71% της αρχικής τιμής (κάτω από το 75% που εγγυάται η Renault κατά την ενοικίαση της μπαταρίας).

Ο Γάλλος κατασκευαστής αντικατέστησε την μπαταρία με άλλη «μεταχειρισμένη αλλά σε άριστη κατάσταση». Το ενδιαφέρον είναι ότι παρά τη μικρή μπαταρία και την εμβέλεια, το ZOE χρησιμοποιήθηκε ακόμα και σε ταξίδια 600 χλμ.