To Lancia Ypsilon ζει και επιστρέφει ανασχεδιασμένο


Αν και η Lancia δεν υφίσταται ως εταιρεία με έντονη δραστηριότητα εδώ και περίπου μία πενταετία, το Ypsilon προσπαθεί να διατηρήσει ζωντανή την ιστορία της. Η επανασχεδίασή του, ακόμη μία, δείχνει τη θέληση για τη διατήρησή του αλλά και την αδυναμία για κάτι καινούργιο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: WALTER VAYR.
  • 19/1/2021

Η απόφαση του αείμνηστου Sergio Marchionne το 2014 να μετατρέψει τη Lancia σε μια εταιρεία που θα αντιπροσωπεύεται μόνο στην ιταλική αγορά, αποτέλεσε ουσιαστικά την υπογραφή για το κλείσιμο της εταιρείας. Η κακή εμπορική πορεία της τα τελευταία 25 χρόνια οφείλεται σε λανθασμένες επιλογές, όπως αποδείχτηκε, για το τι θα έπρεπε να αντιπροσωπεύει και ποια αυτοκίνητα θα έπρεπε να διαθέτει στην γκάμα της. Η Lancia, που αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έμεινε να αντιπροσωπεύεται μόνο από το πολύπαθο Ypsilon, το οποίο επιδιώκει να πείσει πώς είναι κάτι σημαντικότερο από αυτό που πραγματικά συνέχει την ύπαρξή του.

Παρότι δεν υφίσταται η εταιρεία, τα στελέχη της FIAT Chrysler Automobiles αποφάσισαν να ανανεώσουν για δεύτερη φορά την υπάρχουσα (τρίτη κατά σειρά) γενιά τού Ypsilon, η οποία παρουσιάστηκε το 2011. Το αυτοκίνητο επανασχεδιάστηκε μερικώς το 2015, αφού είχε ήδη ληφθεί η απόφαση για την αναστολή επιχειρησιακής δράσης της Lancia, ώστε να διατηρηθεί μόνο στην ιταλική αγορά. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και τώρα, όπως μπορούμε να δούμε στις φωτογραφίες που τράβηξε και ανήρτησε στον λογαριασμό του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Walter Vayr.

Σε αυτές, βλέπουμε να πραγματοποιούνται δοκιμές σε ένα πρωτότυπο το οποίο έχει πιο «αιχμηρά» εμπρός φώτα, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα, αλλά και μια σχεδόν βαριεστημένη προσπάθεια να προσπαθήσουν να κρύψουν τις αλλαγές. Η ύπαρξη απλής μονωτικής ταινίας στη μάσκα δεν δείχνει ζήλο ή πρόθεση διατήρησης μυστικού. Φυσικά, δεν υπάρχει και ουσιαστικός λόγος να συμβεί αυτό. Το Ypsilon δεν είναι ένα σημαντικό όχημα, πλέον. Όπως δεν είναι σημαντική και η Lancia...

Η πρόσφατη συγχώνευση της PSA με την FCA στον Όμιλο Stellantis δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι επί τω θετικότερω για την εταιρεία που ίδρυσαν το 1906 oι Vincenzo Lancia και Claudio Fogolin. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, το επανασχεδιασμένο Ypsilon αναμένεται να παρουσιαστεί στην ιταλική αγορά στο τέλος Ιανουαρίου.

Διαβάστε, επίσης: Ήχος και φως από τη Lancia Integrale των 700 ίππων (Video).