Το νέο Honda Jazz έχει και... «άγρια» RS έκδοση! (photos)


Αποκαλυπτήρια για το ανανεωμένο Fit στην Ιαπωνία, με τη σπορ έκδοση να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 7/8/2022

H Honda παρουσίασε στην ιαπωνική αγορά το νέο υβριδικό Jazz - στην ασιατική χώρα είναι γνωστό με το όνομα Fit - με την έκδοση RS να κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της στο συγκεκριμένο μοντέλο.

Το αναγεννημένο Jazz, που για τελευταία φορά είχε δεχθεί «φρεσκάρισμα» το 2019 με την τέταρτη γενιά του, έχει αρκετά νέα χαρακτηριστικά. Η εξωτερική του εμφάνιση έχει ανανεωθεί, είναι σαφώς πιο «δυναμική» και προσαρμοσμένη στις… απαιτήσεις των καιρών, ενώ η προσθήκη της έκδοσης RS βάζει το «κερασάκι στην τούρτα», όσον αφορά το σπορ και επιθετικό χαρακτήρα του.

Το Jazz/Fit θα διατίθεται, πλέον, σε 5 εκδόσεις: Basic, Home, Luxe, Crosstar και RS. Καθεμιά από αυτές χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένη και διαφοροποιημένη εξωτερική εμφάνιση. Φυσικά το ενδιαφέρον στρέφεται στην RS, που έχει και τις περισσότερες οπτικές διαφοροποιήσεις.

Στο μπροστινό μέρος συναντάμε νέα μάσκα, επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και σημαντικά μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Τα κόκκινα σήματα RS κάνουν την εμφάνισή τους και συγκεντρώνουν τα βλέμματα. Νέες είναι οι πλαϊνές ποδιές, ενώ υπάρχουν μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου και πίσω αεροτομή.

Στο εσωτερικό του RS, η ραφή της ταπετσαρίας του τιμονιού είναι κόκκινη, ενώ πίσω από αυτό υπάρχει ένας νέος «επιλογέας επιβράδυνσης» με τη μορφή paddles για τη διαχείριση του αναγεννητικού συστήματος πέδησης, αλλά και ένας νέος επιλογέας drive mode. Τα υπόλοιπα στοιχεία μοιάζουν ίδια με το τωρινό μοντέλο – ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών και οθόνη αφής infotainment 9 ιντσών.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκαθαριστεί αν η έκδοση RS θα είναι πιο «επιθετική» μόνο στην όψη ή/και στις επιδόσεις. Η Honda δεν έδωσε ακριβείς τεχνικές προδιαγραφές, ωστόσο ανέφερε ότι το υβριδικό σύστημα e:HEV του μοντέλου έχει «αυξημένη απόδοση κινητήρα και βελτιωμένη απόκριση στην επιτάχυνση».

Μένει να φανεί αν θα διατηρηθεί η τρέχουσα υβριδική κινητήρια μονάδα 1,5 L, που με τη βοήθεια δύο μικρών ηλεκτροκινητήρων αποδίδει 109 PS και 253 Nm ροπή ή αν «φορεθεί» το υβριδικό σύστημα του HR-V e:HEV που φτάνει τους 131 PS. Ίσως αυτό να εννοεί και η Honda με την «αινιγματική» της επισήμανση.

Βέβαια, στην Ιαπωνία, το Jazz, ως Fit, κυκλοφορεί και με άλλους κινητήρες και σε εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ το «ευρωπαϊκό» Jazz είναι αποκλειστικά υβριδικό και με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το νέο Fit θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Ιαπωνίας το φθινόπωρο του 2022, χωρίς να έχουν γίνει ακόμα γνωστές οι τιμές του. Επιπλέον, η Honda δεν έχει επιβεβαιώσει ποιες αλλαγές του Fit θα μεταφερθούν στο Jazz και πότε, αλλά αυτό είναι κάτι που αναμένεται να συμβεί στο προσεχές μέλλον.