To SEAT Ibiza γίνεται ηλεκτρικό το 2026


Την ώρα που η Ford βάζει τέλος στην παραγωγή του Fiesta το ερχόμενο καλοκαίρι, οι Ισπανοί υποστηρίζουν ότι το Ibiza θα συνεχίσει τη μακρά διαδρομή του, σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/11/2022

Το μέλλον της SEAT στον όμιλο Volkswagen είναι εξασφαλισμένο, όπως φάνηκε από την πρόσφατη γνωστοποίηση της επιβεβαίωσης του σχεδίου για κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών, μετά την άρση των επιφυλάξεων αναφορικά με το ύψος των επιδοτήσεων της ισπανικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα επενδυθούν σχεδόν 10 δισ. ευρώ για τον εξηλεκτρισμό της SEAT και τη μετατροπή της Ισπανίας σε ευρωπαϊκό κόμβο παραγωγής EV και μπαταριών.

Ο όμιλος VW σκοπεύει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στο Sagunto, στα προάστεια της Βαλένθια, το οποία από το 2026 θα τροφοδοτεί με μπαταρίες τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα παράγονται στα εργοστάσια του Martorell και της Pamplona για τα brand του ομίλου.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι πληροφορίες από την Ισπανία αναφέρουν ότι το βασικό μοντέλο που θα οδηγήσει την SEAT στην ηλεκτροκίνηση θα είναι το Ibiza. Έχοντας παρουσιαστεί το 1984 και διανύοντας την 5η γενιά του, το πετυχημένο supermini της ισπανικής φίρμας θα συνεχίσει την πορεία του, μεταμορφωμένο σε EV όχι νωρίτερα από το 2026.

To Cupra UrbanRebel, που δεν αποκλείεται να αποτελέσει «έμπνευση» για το ηλεκτρικό Ibiza
To Cupra UrbanRebel, που δεν αποκλείεται να αποτελέσει «έμπνευση» για το ηλεκτρικό Ibiza

Δεν είναι βέβαιο αν θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της SEAT, η οποία αυτή τη στιγμή δεν έχει μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο μοιάζει πολύ πιθανό να βασίζεται στο CUPRA UrbanRebel, το ηλεκτρικό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε πριν από περίπου ένα χρόνο. Σαφώς σε πιο «ήρεμη» σχεδιαστική φιλοσοφία, αλλά διατηρώντας τα χαρακτηριστικά που εδώ και χρόνια συγκεντρώνει το Ibiza.

Με μήκος που θα υπερβαίνει ελάχιστα τα 4 m, το ηλεκτρικό Ibiza θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP. H ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αναμένεται να κινείται μεταξύ 100 PS και 150 PS, με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας μέχρι 60 kWh. Ως αποτέλεσμα, η εκτιμώμενη αυτονομία του μπορεί να αγγίζει και τα 400 km.

Οι Ισπανοί υποστηρίζουν ότι στόχος της SEAT είναι να διατηρήσει προσιτή την τιμή του Ibiza, προσφέροντας εκδόσεις που θα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στους υποψήφιους αγοραστές.

Την ώρα που η Ford βάζει τίτλους τέλους στο Fiesta το ερχόμενο καλοκαίρι και η Opel ετοιμάζει την facelift έκδοση του Corsa, όλα δείχνουν ότι το Ibiza θα συνεχίσει τη μακρά πορεία του, παραμένοντας ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην κατηγορία Β.