Η Volkswagen ετοιμάζεται να κάνει ένα τεράστιο βήμα. Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το εμβληματικό Golf θα δεχτεί full hybrid κινητήρες, περνώντας στην ένατη γενιά του. Όπως αναφέρουν ρεπορτάζ ξένων μέσων, οι Γερμανοί σκοπεύουν να επεκτείνουν την γκάμα του compact μοντέλου, προκειμένου εκείνο να συνεχίσει τη λαμπρή πορεία του στην αγορά.
Η προσθήκη μιας full hybrid έκδοσης δεν είναι τυχαία, αφού αρκετές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που στρέφονται προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα η Stellantis, η οποία ανακοίνωσε μόλις πριν μερικές ημέρες ότι θα εξοπλίσει τα μικρότερα προϊόντα του ομίλου με αντίστοιχους κινητήρες.
Το νέο, full hybrid Volkswagen Golf εθεάθη πρόσφατα να κάνει δοκιμές στους δρόμους της Ευρώπης, επιβεβαιώνοντας ότι η επόμενη γενιά δε θα είναι αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρική, όπως όλα έδειχναν μέχρι τώρα. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα ακολουθήσει την ίδια φιλοσοφία με το T-Roc, το οποίο είναι το πρώτο της προϊόν με την εν λόγω τεχνολογία και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά στη Γερμανία.
Δύο εκδόσεις του HEV μοντέλου θα είναι διαθέσιμες, αμφότερες με την κίνηση στον εμπρός άξονα. Κάτω από το κάλυμμα αναμένεται να δούμε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα TSI χωρητικότητας 1,5 L, ο οποίος θα αποδίδει 136 ή 177 PS, στη βασική και την κορυφαία έκδοση, αντίστοιχα. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου άγνωστης προς το παρόν χωρητικότητας θα επιτρέπει στο νέο Golf να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για ορισμένο χρονικό διάστημα και σε συγκεκριμένες συνθήκες.
Με το Golf 8ης γενιάς να «φρεσκάρεται» τον Ιανουάριο του 2024, δεν αποκλείεται η ένατη γενιά, που θα φέρει τη full hybrid εκδοχή του, να καταφτάσει εντός του 2027.
Το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον του Golf
Όσο για την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του θρυλικού Golf, τα πράγματα μοιάζουν να βρίσκονται στον «αέρα» στην παρούσα φάση. Το VW e-Golf πρωτοπαρουσιάστηκε στη γερμανική αγορά στις αρχές του 2014, ωστόσο, η παραγωγή του ολοκληρώθηκε λίγα χρόνια μετά αναγκαστικά, για να δώσει χώρο στην έλευση του ID.3.
Ωστόσο, είναι γνωστό ήδη από τον Δεκέμβριο του 2024 ότι η γερμανική μάρκα θέλει να το επαναφέρει στην γκάμα της, με αφορμή το λανσάρισμα της 9ης γενιάς του θρυλικού μοντέλου. Έτσι, η facelift έκδοση της 8ης γενιάς, που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2024 είναι η τελευταία θερμική.
Η αναμονή θα κρατούσε έτσι κι αλλιώς αρκετό καιρό, καθώς η VW είχε στόχο να κυκλοφορήσει το νέο αυτοκίνητο το 2028, όμως ρεπορτάζ του Automotive News αναφέρει πως οι Γερμανοί είναι αντιμέτωποι με περισσότερα προβλήματα από όσα περίμεναν, καθώς το εργοστάσιο στο Wolfsburg δεν έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για να παραγάγει ηλεκτρικά οχήματα νέας γενιάς.
Οι λόγοι για αυτήν τη καθυστέρηση οφείλονται στους περιορισμούς στον προϋπολογισμό της εταιρείας, γεγονός που θα μεταθέσει το λανσάρισμα του μοντέλου κατά 9 μήνες, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν την κατάσταση. Για αυτόν τον λόγο αναμένεται να καθυστερήσει κι η μεταβίβαση της παραγωγής του θερμικού Golf από τη Γερμανία στο Μεξικό, η οποία επρόκειτο να γίνει μέχρι το 2027.
Η καθυστέρηση της ανακατασκευής του εργοστασίου στο Wolfsburg έχει -αναμενόμενα- προκαλέσει αναταραχή ανάμεσα στους εργαζομένους, με τα τεχνικά προβλήματα και τις αστοχίες του εξοπλισμού να αναγκάζουν την εταιρεία να «πατάει φρένο» στην παραγωγή, γεγονός που οδηγεί στο να γίνονται βάρδιες τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα για να καλυφθεί η ζήτηση.
Το σημαντικό για τη Volkswagen, σε πρώτη φάση, είναι ότι με την καθυστέρηση του ηλεκτρικού Golf, αφήνει την Κίνα, που βλέπει ως βασικό της ανταγωνιστή, να συνεχίζει να προελαύνει στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το πλάνο των Γερμανών είναι σαφές: να ανακόψουν την επέλαση των Κινέζων κατασκευαστών, κάτι που κατέστησαν σαφές και με την παρουσία τους στην πρόσφατη IAA Mobility του Μονάχου, όπου παρουσίασαν νέα, προσιτά EV όπως το ID. Polo και το ID. Cross, αλλά και τεχνολογίες αιχμής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποστολή στη Γερμανία: Είδαμε από κοντά το νέο Volkswagen T-Roc (photos)
VW EVX: Το νέο concept της Italdesign είναι ο ορισμός του coupe crossover (photos)
VW: Εντυπωσιακή η αντοχή της μπαταρίας του ID.3 - Πόσα km «έγραψε» χωρίς πρόβλημα