Volkswagen: Πρώτη αποκάλυψη για το νέο Golf, που θα διαθέτει και ChatGPT (photos)


Η γερμανική φίρμα παρουσίασε το ανανεωμένο - καμουφλαρισμένο - Golf GTI και γνωστοποίησε την ενσωμάτωση του ChatGPT σε μια σειρά μοντέλων της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN AG
  • 9/1/2024

Η τεχνολογία εξελίσσεται, προσφέρει συνεχώς νέες δυνατότητες στην αυτοκινητοβιομηχανία και η CES, η κορυφαία έκθεση ηλεκτρονικών ειδών στον κόσμο, αποτελεί το ιδανικό μέρος για να παρουσιαστούν καινούριες προσθήκες στα αυτοκίνητα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Volkswagen παρουσίασε στην CES 2024 (9-12 Ιανουαρίου στο Las Vegas) την ενσωμάτωση του ChatGPT στον υπάρχοντα φωνητικό βοηθό IDA voice assistant με τον οποίο εφοδιάζει τα μοντέλα της. Βασισμένο στις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη και σε συνεργασία με την Cerence και το Cerence Chat Pro, τα οχήματα που βασίζονται στις πλατφόρμες MEB και MQB evo θα επωφεληθούν της συγκεκριμένης αναβάθμισης, από το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Πρόκειται για τα ηλεκτρικά ID.7, ID.5, ID.4, ID.3, τα νέα Tiguan και Passat, αλλά και το ολοκαίνουριο, ανανεωμένο Golf, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί πλήρως στα τέλη του Ιανουαρίου - με πιθανότερη ημερομηνία την 24η του μήνα. Και λέμε πλήρως, γιατί στην CES η γερμανική φίρμα παρουσίασε ένα καμουφλαρισμένο αντίγραφο του best-seller της, στην έκδοση GTI, το οποίο χαρακτηρίζει ως ένα «όχημα πολύ κοντά σε παραγωγή».

Οι πρώτες αλλαγές του νέου Golf

Πριν αναλύσουμε περισσότερο τις δυνατότητες που θα προσφέρει το ChatGPT στα νέα μοντέλα, οι οποίες έγιναν επίσημα γνωστές μέσω ανακοίνωσης αλλά και της παρουσίασης, ας δούμε τις πρώτες λεπτομέρειες που έγιναν γνωστές στο πλαίσιο της εκδήλωσης για το νέο Golf, που αποτελεί facelift της 8ης γενιάς, η οποία έχει παρουσιαστεί το 2019.

Η πρώτη σημαντική είδηση - που έρχεται ως επιβεβαίωση των πληροφοριών που υπήρχαν - είναι ότι το νέο Golf δε θα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά μόνο με αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Η προτίμηση, κατά 95%, των αγοραστών στις εκδόσεις με DSG αλλά και οι αρχικές πληροφορίες για αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων με το νέο Euro 7 - το οποίο τελικά «λειάνθηκε» και για τα αυτοκίνητα διατηρεί τα ισχύοντα στο Euro 6 - ήταν οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την επιλογή.

«Όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη του νέου Golf δεν υπήρχε ξεκάθαρη εικόνα για το πότε θα εφαρμοστούν τα όρια του Euro 7», τόνισε χαρακτηριστικά ο Kai Grünitz, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen για την τεχνική ανάπτυξη. Και πρόσθεσε: «Κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσεις την ανάπτυξη του αυτοκινήτου, αλλιώς δε θα προλάβεις τις ημερομηνίες».

Ο Grunitz πρόσθεσε ότι «συνολικά δε χρειάστηκε να γίνουν πολλές αλλαγές, καθώς το concept του υπάρχοντος Golf παραμένει ακόμα εξαιρετικό». Ωστόσο, ελήφθησαν υπόψιν ορισμένες παρατηρήσεις-παράπονα των πελατών και έτσι αφενός διορθώθηκαν στοιχεία στη λειτουργία του συστήματος infotainment αλλά και προστέθηκε φωτισμός στα χειριστήρια αφής κάτω από την κεντρική οθόνη.

Από τις φωτογραφίες του εσωτερικού έγινε εμφανές επίσης ότι ενώ διατηρείται η ίδια, προσανατολισμένη προς τον οδηγό, «βασική» οθόνη αφής 12,9 ιντσών των νέων Passat και Tiguan, ο επιλογέας των ταχυτήτων βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και όχι στην κολώνα του τιμονιού.

Οι νέες δυνατότητες με το ChatGPT

Επιστρέφοντας στις νέες τεχνολογίες, με το ChatGPT - το chatbot βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη - οι επιβάτες των οχημάτων της Volkswagen θα έχουν στο άμεσο μέλλον πρόσβαση σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη βάση δεδομένων AI, με δυνατότητες που ξεπερνούν κατά πολύ τον υπάρχοντα φωνητικό βοηθό IDA.

Για παράδειγμα, αυτός μπορεί αξιοποιηθεί για τον έλεγχο του συστήματος infotainment, της πλοήγησης, του κλιματισμού και να απαντήσει σε γενικές ερωτήσεις. Στο μέλλον, όμως, η AI θα παρέχει πρόσθετες πληροφορίες σε πολύ ευρύτερα ερωτήματα, προσφέροντας μεγαλύτερες υπηρεσίες στη διάρκεια ενός ταξιδιού: Εμπλουτισμός συνομιλιών, διευκρινίσεις σε ερωτήσεις, αλληλεπίδραση σε διαισθητική γλώσσα, λήψη πληροφοριών για το όχημα και πολλά άλλα… και όλα αυτά ανέπαφα.

Σύμφωνα με την Volkswagen, ο οδηγός δε θα χρειάζεται να δημιουργήσει νέο account, ούτε να εγκαταστήσει κάποια επιπλέον εφαρμογή ή να ενεργοποιήσει το ChatGPT. Ο οδηγός IDA ενεργοποιείται φωνητικά («Hello IDA») ή μέσω διακόπτη του τιμονιού και στη συνέχεια δίνει προτεραιότητα σε λειτουργίες όπως η ρύθμιση της θερμοκρασίας και η αναζήτηση προορισμού. Αν η επιθυμία του οδηγού δεν μπορεί να καλυφθεί από το σύστημα της VW, τότε αυτόματα το «αίτημα» προωθείται ανώνυμα στην AI και έρχεται η απάντηση.

Η γερμανική φίρμα ξεκαθαρίζει ότι το ChatGPT δεν αποκτά πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος και ότι τόσο οι ερωτήσεις όσο και οι απαντήσεις διαγράφονται αμέσως για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

«Είμαστε περήφανοι που βασιζόμενοι στην τεχνογνωσία μας στην αυτοκινητοβιομηχανία και τη μακροχρόνια συνεργασία μας με τη Volkswagen, προσφέρουμε στους πελάτες της νέες καινοτομίες που αξιοποιούν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και μεγάλα γλωσσικά μοντέλα - ακόμη και αφού έχουν αγοράσει ένα όχημα», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cerence, Stefan Ortmanns.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Test Drive: Volkswagen Golf GTD 200 PS - Δοκιμάζουμε το παντοδύναμο μικρομεσαίο diesel

Επίσημο: Το Volkswagen Golf GTI αποκτά ηλεκτρική έκδοση - Πότε παρουσιάζεται

Golf R 333 Limited Edition: Η «καυτή» έκδοση με τους 333 PS! (photos)