Τουρκία: H Volkswagen φεύγει, η Tesla έρχεται


Με μια ακόμα κίνηση φθηνού εντυπωσιασμού, η τουρκική κυβέρνηση αποκλείει τα μοντέλα της VW από τον στόλο των υπηρεσιακών οχημάτων της, ενώ την ίδια στιγμή ανοίγει ένα παράθυρο συνεργασίας με την Tesla και τον Elon Musk.

  • 31/1/2021

Ανάμεσα στις διπλωματικές ήττες που έχει υποστεί ο Νταγίπ Ερντογάν τους τελευταίους μήνες οφείλει να προσθέσει κανείς και την τελεσίδικη απόφαση του ομίλου Volkswagen να ακυρώσει την κατασκευή μιας νέας παραγωγικής μονάδας στην Τουρκία.

Ενός εργοστασίου που θα κατασκευαζόταν στα περίχωρα της Σμύρνης και θα απασχολούσε 4.000 εργαζόμενους φτάνοντας την παραγωγική δυναμικότητα των 300.000 αυτοκινήτων ετησίως.

Η επένδυση της VW στην Τουρκία θα ξεπερνούσε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ και θα αποτελούσε μια ανάσα ζωής για την οικονομία της γείτονας χώρας, η οποία βρίσκεται σε εξαιρετικά δεινή θέση.

Το οριστικό όχι της Volkswagen στην Τουρκία έγινε γνωστό στις αρχές Νοεμβρίου και χρειάστηκαν περισσότεροι από δύο μήνες ώστε να αντιδράσει η τουρκική πλευρά με έναν τρόπο που ταιριάζει απόλυτα στους διπλωματικούς χειρισμούς που συνήθως πραγματοποιεί.

Επί της ουσίας, η Τουρκία αποφάσισε να αποκλείσει τις προτάσεις του γερμανικού ομίλου από τον κυβερνητικό στόλο που αριθμεί περίπου 115.000 αυτοκίνητα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να τιμωρήσει τους Γερμανούς για την απόφαση να μην επενδύσουν σε τουρκικό έδαφος, βλέποντας την παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων να καταρρέει εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ταυτόχρονα, από το περιβάλλον του Ταγίπ Ερντογκάν έγινε γνωστό ότι ο Τούρκος Πρόεδρος επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Elon Musk θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να ρίξει γέφυρες συνεργασίες που δεν αφορούν μόνο την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και τις υπόλοιπες δραστηριότητες που έχει αναπτύξει ο ιθύνον νους της Tesla και της Space X.

Μπορεί, λοιπόν, να μη δούμε να κατασκευάζονται Skoda Superb και VW Passat σε τουρκικό έδαφος, κανείς όμως δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο της δημιουργίας ενός ακόμα Gigafactory στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης της παραγωγής της Tesla.