Toyota GR Corolla: 7 ξεχωριστά σχεδιαστικά στοιχεία


Η νέα hot GR Corolla είναι εδώ και διαθέτει πολλά περισσότερα σχεδιαστικά στοιχεία από απλώς έναν πιο δυνατό κινητήρα και σύστημα μετάδοσης από το βασικό hatchback της Toyota. Ποια είναι αυτά που ξεχωρίζουν στο πανίσχυρο ιαπωνικό hot hatch;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/4/2022

Η νέα Τoyota GR Corolla, το πολυαναμενόμενο hothatch των 300 ίππων αποκαλύφθηκε πριν από λίγες ώρες και έβαλε… φωτιά στα όνειρα των απανταχού petrolheads. Η νέα «καυτή» πρόταση με την υπογραφή της Gazoo Racing έχει κάτω από το καπό της τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα G16E-GTS με την εκκωφαντική για Corolla απόδοση των 300 PS και 273 Nm ροπής.

Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης GR-FOUR και ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και με τα 3 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Track ο οδηγός μπορεί να μοιράσει τη δύναμη σύμφωνα με τις επιθυμίες του κατά 60-40, 50-50 και 30-70 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Όλες αυτές οι τεχνικές λεπτομέρειες είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακές για την νέα δημιουργία της Gazoo Racing, όμως η GR Corolla δεν μένει εκεί. Έχει και μερικά πολύ ενδιαφέροντα και… «πικάντικα» στιλιστικά στοιχεία που κάνουν την εμφάνιση της ακόμα πιο επιθετική. Πάμε να τα απαριθμήσουμε ένα ένα.

Φαρδύτερη και με εντυπωσιακές ζάντες

Η GR Corolla δεν είναι απλώς πιο ισχυρή από την γνωστή μας καθημερινή Corolla, αλλά είναι και αρκετά φαρδύτερη. Είναι συνολικά περίπου 6 εκατοστά πιο φαρδιά από την hatchback Corolla στην οποία βασίζεται, φτάνοντας τα 1,91 μέτρα σε πλάτος. Τα φουσκωμένα φτερά κάνουν χώρο για τις εντυπωσιακές μαύρες ζάντες με διάμετρο 18 ιντσών. Αυτές έχουν εντυπωσιακό σχεδιασμό με 15 λεπτές ακτίνες, ενώ τα ελαστικά που τις ντύνουν είναι τα Michelin Pilot Sport 4 διαστάσεων 235/40R18.

Τεράστια μάσκα

Η Toyotaέδωσε στην GR Corolla μία πολύ επιβλητική και «κακή» μάσκα με την τεράστια γρίλια χαμηλά για να τροφοδοτεί με τον απαραίτητο αέρα τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα. Οι σχεδιαστές της Gazoo Racing επέλεξαν και εδώ ένα μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα.

Οι εισαγωγές αέρα στα φτερά και το καπό

Τα φουσκωμένα μπροστινά φτερά της GR Corolla ενσωματώνουν τους μεγάλους, αλλά και λειτουργικούς αεραγωγούς που μαζί με τις άλλες εξωτερικές οπτικές και αεροδυναμικές αναβαθμίσεις του αυτοκινήτου, βοηθούν στην «υποστήριξη της σταθερότητας του αυτοκινήτου», όπως λέει η Toyota.

Στην έκδοση Circuit Edition, υπάρχουν και δύο μικροί αεραγωγοί ψηλά στο καπό που απογειώνουν την αισθητική του ιαπωνικού hot hatch.

Οροφή από ανθρακονήματα

Ένα άλλο χαρακτηριστικό που θα βρούμε μόνο στην GR Corolla Circuit Edition είναι η σφυρήλατη οροφή από ανθρακονήματα. Μαζί με τη μείωση της μάζας του αυτοκινήτου, το πάνελ οροφής από ανθρακονήματα συμβάλλει επίσης στο χαμηλότερο κέντρο βάρους της GR Corolla. Ανεξάρτητα από την οροφή, τα μοντέλα Core, όσο και τα Circuit Edition επωφελούνται από μια σειρά μέτρων εξοικονόμησης βάρους, όπως το αλουμίνιο για το καπό και τα πάνελ στις μπροστινές πόρτες.

Η "macho" αεροτομή

Ναι, δεν είναι τόσο μεγάλη όπως αυτή που είχε το προηγούμενο Honda Civic Type R, αλλά και πάλι η πίσω πτέρυγα στην GR Corolla Circuit Edition είναι πολύ macho και εντυπωσιακή. Η έκδοση Core έχει μία πιο διακριτική αεροτομή.

Οι τριπλές εξατμίσεις

Η ειδική πίσω «μάσκα» της GR Corolla είναι εξοπλισμένη με ένα σύνολο τριών απολήξεων της εξάτμισης ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η Toyota λέει ότι η έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την απόδοση της εξάτμισης. Για εμάς, φαίνεται ταιριαστή με τον χαρακτήρα της GR Corolla και εντελώς αγωνιστική.

Παραδοσιακό κιβώτιο και χειρόφρενο

Ενώ τα συμβατικά και υβριδικά Corolla σεντάν και χάτσμπακ μοντέλα χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο με το κλασικό μικρό διακόπτη, η «αγωνιστική» GR Corolla διαθέτει τον ογκώδη παραδοσιακό μηχανικό μοχλό. Μπροστά του "κάθεται" ο εππιλογέας του χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου που πλέον είναι είδος προς εξαφάνιση τόσο στα πιο καθημερινά μοντέλα, όσο και στα επιτηδευμένα hot hatch.