Toyota: «Ποιο πολυκατάστημα κινητήρων λέει στον πελάτη τι προϊόν να αγοράσει;»


Η ιαπωνική εταιρία... αντιστέκεται στη γενικευμένη τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών για όσο το δυνατόν αμεσότερο εξηλεκτρισμό των μοντέλων τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 30/9/2022

Η ηλεκτροκίνηση είναι η επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, ωστόσο η Toyota δεν πρόκειται να αλλάξει την πολιτική της απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα.

Την ώρα που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τις διαδικασίες για τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους, αρκετές μάλιστα πριν την ολοκλήρωση της τρέχουσας δεκαετίας, η ιαπωνική εταιρία εξακολουθεί να πιστεύει, σύμφωνα με το Bloomberg, ότι η καλύτερη επιλογή είναι να προσφέρει στους καταναλωτές μια ευρεία γκάμα επιλογών, που θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα αμιγώς «θερμικά», υβριδικά, υδρογονοκίνητα αλλά και, σαφώς, ηλεκτρικά.

«Η μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο από αυτόν που μας παρουσιάζουν τα μέσα ενημέρωσης», τόνισε χαρακτηριστικά ο CEO της Toyota, Akio Toyoda, μιλώντας σε αντιπροσώπους της εταιρίας στο Λας Βέγκας. Ξεκαθάρισε ότι η εταιρία θα συνεχίσει να προσφέρει «την ευρύτερη δυνατή» γκάμα κινητήρων.

«Αυτή είναι η στρατηγική μας και επιμένουμε σε αυτή», σχολίασε με έμφαση και χρησιμοποίησε ένα εύγλωττο παράδειγμα: «Η Toyota είναι ένα πολυκατάστημα που παρέχει όλα τα είδη κινητήρων. Δεν είναι σωστό για ένα κατάστημα να λέει στον πελάτη ότι ‘αυτό είναι το προϊόν που πρέπει να αγοράσεις’».

Η Toyota έχει δεσμευτεί να δαπανήσει περισσότερα από 28 δισ. ευρώ για την παραγωγή 30 ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Αν και το ποσό είναι μικρότερο από ορισμένους ανταγωνιστές όπως η Ford, η οποία θα ξοδέψει περισσότερα από 50 δισ. ευρώ σε ηλεκτρικά μέχρι το 2026, ο Toyoda έχει τον αντίλογό του.

«Οι επενδύσεις μας μπορεί να φαίνονται μικρότερες από άλλες, αλλά όταν κοιτάξετε τι κάνει η Toyota τα τελευταία 20 χρόνια, το συνολικό ποσό μπορεί να μην είναι απαραίτητα μικρό», επεσήμανε, αναφερόμενος στις επενδύσεις που έχουν γίνει στο κομμάτι των μπαταριών.

Τέλος, εμφανίστηκε προβληματισμένος με τη δυνατότητα προσαρμογής της εταιρίας στις απαιτήσεις της πολιτείας της Καλιφόρνια για απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ μέχρι το 2035, με παράλληλη αύξηση των πωλήσεων των EV μέχρι το 2030. «Πρέπει να εξετάσουμε το τρέχον εύρος τιμών, τη διαθεσιμότητα των υποδομών και με ποιον ρυθμό πρόκειται να αναβαθμιστούν. Μιλώντας ρεαλιστικά, φαίνεται μάλλον δύσκολο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος».

Πηγή: Bloomberg