Volvo P1800 Cyan: Παντρεύοντας το παλαιό με το νέο


Εάν νομίζετε πως πρόκειται για ένα παλαιό Volvo P1800, ξανασκεφτείτε το. Γιατί ναι μεν μοιάζει με τέτοιο, οι ομοιότητες όμως σταματάνε εκεί.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 2/9/2020

Για την ακρίβεια, το αυτοκίνητο που παρατηρείτε βασίζεται στο αγωνιστικό Volvo S60 TC1 και μπορεί να διατηρεί την κομψότητα και τις γραμμές του παρελθόντος, είναι όμως κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής και ανθρακονήματα. Ας πούμε ότι πρόκειται για μία σπουδή ενός οχήματος με ρετρό εμφάνιση, για όσους αποζητούν δυνατές οδηγικές συγκινήσεις.

Η επαφή του P1800 Cyan με το παρελθόν δεν περιορίζεται στην εξωτερική εμφάνιση αλλά επεκτείνεται και στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του αυτοκινήτου. Δεν θα βρείτε σε αυτό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Για την ακρίβεια δεν θα βρείτε ούτε καν ABS, αφού σύμφωνα με τους δημιουργούς του, κάτι τέτοιο θα αλλοίωνε την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό.

Απεναντίας, αυτό που θα βρείτε είναι ένας δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 419 ίππων και 455 Nm, που προέρχεται από το Volvo S60 TC1 και έχει κόφτη στις 7.700 rpm. Ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, που στέλνει τη ροπή στους πίσω τροχούς, μέσω ενός άξονα κατασκευασμένου από ανθρακονήματα. Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, δύο δρόμων ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες και σφυρήλατους τροχούς 18 ιντσών, με ελαστικά Pirelli P Zero.

Ολόκληρο το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 990 κιλά, οπότε μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί στην πίστα. Βέβαια, με την έλλειψη των ηλεκτρονικών και αυτή την εμφάνιση, είναι τίμιο να πούμε πως πρώτα από όλα στοχεύει στο συναίσθημα του οδηγού. Όπως αναφέρει και ο Thed Björk, πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής στα αυτοκίνητα τουρισμού και εξελικτής του P1800 Cyan, «Οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου δεν στοχεύουν σε γρήγορους χρόνους στην πίστα αλλά μάλλον στο να προσφέρουν μια ευχάριστη και συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Νιώθω το χαμόγελό μου να μεγαλώνει κάθε φορά που ελέγχω τη γωνία κλίσης του αυτοκινήτου σε μια παρατεταμένη στροφή».