Euro NCAP: Αυτό είναι το πόρισμα για τις καταγγελίες ότι η Tesla «έκλεψε» στα tests


Τον προηγούμενο μήνα, η Tesla βρέθηκε να χρησιμοποιεί ειδικούς κωδικούς για την εξασφάλιση των απαιτούμενων προδιαγραφών ασφαλείας, πυροδοτώντας νέα έρευνα από τον Euro NCAP.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Euro NCAP
  • 14/10/2022

Ο θεσμός του Euro NCAP ολοκλήρωσε την έρευνα σχετικά με το αν η Tesla παρανόμησε στις πρόσφατες δοκιμές ασφαλείας

Οι έρευνες ξεκίνησαν όταν η Tesla βρέθηκε να χρησιμοποιεί έναν ειδικό κώδικα που ανιχνεύει την τοποθεσία και την κατάσταση του οχήματος, με πολλούς να αμφιβάλλουν για τη νομιμότητα αυτής της προσθήκης. Έτσι, το πρόγραμμα Euro NCAP διερεύνησε την κατάσταση, συμπεραίνοντας ότι η Tesla βρισκόταν εντός του νομίμου πλαισίου

Μιλώντας στο CNN, ο Aled Williams, Διοικητής του προγράμματος Euro NCAP, δήλωσε σχετικά: «Μέχρι στιγμής, οι έρευνες του Euro NCAP δεν αποκάλυψαν κανένα στοιχείο προσπάθειας για 'κλέψιμο' στις δοκιμές από την Tesla. Είναι πιθανό η συσκευή ανίχνευσης τοποθεσίας GPS χρησιμοποιείται για να αναγνωρίζει εάν το όχημα βρίσκεται σε μία συγκεκριμένη πίστα δοκιμών, όμως η Tesla το αρνείται.»

Είναι πολύ σημαντικό να σημειωθεί ότι ούτε η Tesla, αλλά ούτε και το Euro NCAP έδωσαν μία σαφή εξήγηση για την ακριβή λειτουργία του συγκεκριμένου κώδικα-αισθητήρα, όμως, σύμφωνα με τον Williams, η Tesla τόνισε ότι η χρήση του κώδικα υπόκειται στην ανίχνευση της τοποθεσίας του οχήματος, προκειμένου να προσαρμόζεται στις δοκιμές του πρωτοκόλλου της εκάστοτε περιοχής, δηλαδή Ευρώπη, Ασία και Αυστραλία.

«Διαφορετικές περιοχές (όπως η Ευρώπη, Αυστραλασία κτλ.) διαφέρουν όσον αφορά τη νομοθέτηση όπως και την κατάσταση των δρόμων, τη σήμανση κτλ. Η πρόσφατη προσθήκη του ANCAP στον κώδικα του Model Y συμπίπτει με την εκκίνηση των πωλήσεων στην Αυστραλασία,» συνέχισε ο Williams.

Οι έρευνες και τα «παράπονα» δεν ήρθαν τυχαία, καθώς το Tesla Model Y ήταν ένα από τα οχήματα που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία, κατακτώντας 5 αστέρια στις δοκιμές, με βαθμολογία 97% στην ασφάλεια των ενηλίκων επιβατών, και 98% στην ασφάλεια και λειτουργία των συστημάτων οδηγικής υποβοήθησης.

Δείτε τις δοκιμές: